Vale testoval Ferrari

Dva dny v kokpitu efjedničkového Ferrari se startovním číslem 46 strávil v Mugellu i letošní mistr světa MotoGP.



Ve čtvrtek a pátek se Valentino Rossi zúčastnil avízovaných testů formule1, které probíhaly na okruhu v Mugellu. Rossiho koketování s vozy nejvyšší kategorie trvá od roku 2004, naposledy se s ef jedničkou svezl v roce 2006, kdy nejen fanoušky, ale i odborníky překvapil svojí rychlostí.

Tento týden na muggelském okruhu měl k dispozici vůz letošní specifikace F 2008 a poprvé měl tedy možnost vyzkoušet si řízení formule bez kontroly trakce. Na okruhu dohlíželi i Rossiho manažér Davide Brivio a otec Graziano.


Ve čtvrtek odkroužil 51 kol a nejlepší dosažený čas měl hodnotu 1:22,55 min. V září na tomto okruhu testovali pro Ferrari jak Kimi Räikkönen a Fellipe Massa, tak i testovací jezdec Luca Bodoer. Ten také 17. září dosáhl nejlepšího času 1:21,01 min, mistr světa z roku 2007 o den později pak 1:21,079 min. a Massa 19. září zajel čas 1:23,618 min. Historicky nejrychlejší čas zajel na tomto okruhu Rubens Barrichello v roce 2004 a jeho čas měl hodnotu 1:18,704 min.

"Jsem opravdu šťastný, že jsem dostal tuto možnost a chci za to poděkovat prezidentu Ferrari Lucu di Montezemolovi, a šéfovi týmu Stefano Domenicalimu. Řídit vůz Ferrari na tomto okruhu je něco fantastického a je skvělé pracovat s takovými lidmi. Snažili jsme se zlepšovat kolo po kole myslím, že jsme odvedli dobrou práci. Jsem spokojen a doufám, že se mi stejně povede i zítra.” Řekl Rossi o čtvrtečních testech.


V pátek dopoledne se ale na muggelský okruh snášel déšť a Rossiho nejlepší čas na mokré trati byl 1:33,56 min. “Povedlo” se mu na trati také několik “hodin” a po jedněch musel být odvezen do depa v servisím vozidle. V pátek tak nakroužil celkem 56 kol a odpoledne na osychající trati zajel kolo za 1:24,04 min. Svůj čtvrteční čas tak už nevylepšil.

“Páteční test byl docela dobrý. Bohužel jsem měl možnost jen na suché trati je odpoledne, ale aspoň jsem si to vyzkoušel i na mokru. Vůz je opravdu fantastický a já bych chtěl ještě jednou Stefanovi a Lucovi poděkovat. Cítil jsem se opravdu jako pilot Formule1.”

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist