Igor Kaláb potvrdil v ME druhou pozici

Motocyklový závodník Igor Kaláb pokračoval ve své letošní sezóně dvěma dalšími závody. Tím prvním byl závod třídy 125 ccm v rámci německého šampionátu IDM 125, tím druhým poté předposlední podnik letošního evropského šampionátu, který se jel nově na okruhu Karlskoga ve Švédsku.

Igor Kaláb potvrdil v ME druhou pozici
Na okruhu Salzburgring vybojoval Igor Kaláb páté místo, které mu potvrdilo třetí místo celkového pořadí, kde má nyní čtrnáctibodový náskok nad čtvrtým Randy Krummenacherem, zatímco na sedmdesát bodů druhého Dominiqua Aegertera ztrácí pouhé dva body.
IDM 125 - Salzburgring
1.- Dominique Aegerter (SWI-Honda) 12 kol
2.- Robin Laesser (GER-KTM) +0,007
3.- Sebastian Eckner (GER-Honda) +18,970
4.- Phillip Eitzinger (AUT-Honda) +19,006
5.- Igor Kaláb (CZE-Aprilia) +19,212
Týden po IDM nastoupil Igor Kaláb k předposlednímu závodu Mistrovství Evropy, který se tentokrát jel nově na švédském okruhu Karlskoga. Zde brněnský jezdec bojoval především s technickými problémy, nicméně i tak si dokázal připsat další pódiový výsledek, když závod třídy 125 ccm dokončil na druhém místě. V celkovém pořadí si nyní Igor Kaláb již s definitivní platností zajistil pozici Vicemistra Evropy, k boji o titul je však potřeba v posledním závodě zvítězit.
ME 125 - Karlskoga
1.- Phillip Eitzinger (AUT-Honda)
2.- Gert Jan kok (HOL-Honda)
3.- Igor Kaláb (CZE-Aprilia)
4.- Sascha Hommel (GER-Aprilia)
5.- Mika Vainikka (FIN Honda)
Igor Kaláb
"V tréninku na Salzburgringu jsem zajel šestý čas a věřil v dobré umístění, protože jen první dva jezdci byli o víc rychlejší než já. V závodě jsem pak bojoval ve skupině o 3. - 5. místo. Bohužel jsem udělal chybu a najel do posledního kola jako třetí, což se na Salzburgringu nevyplácí. Skončil jsem závod jako pátý v cíli s 0,2 sekundami ztráty na 3. místo. Celkově jsem v IDM třetí, pokusím se toto umístění udržet.
Trať v Karlskoge byla pro nás nová, připomíná spíš motokárový okruh. Největší soupeři měli už informace předem, a tak byl Eitzinger od začátku hodně rychlej. Tento odstup jsme postupně ale stáhli až na 0,3 sekundy. To dávalo do závodu šanci, protože jsem cítil malou rezervu, ale znovu jsme i upravovali nastavení převodovky. Bohužel v neděli ve warm-upu se zadřela převodovka (roztrhlo se kolečko 4. stupně) ve 210km/h, naštěstí jsem to ustál bez pádu. Problém ovšem byl, že se zničil motor. Do závodu se za dvě hodiny podařilo složil jiný, bohužel ne už tak rychlý, ale hlavně bez jakéhokoliv nastavení. Odstartoval jsem dobře, do první zatáčky jsem to pustil na brzdy jako první, pak jsem ale chytl smyk na zadní kolo a propadl se až na 5.místo. Poté jsme bojoval ve skupině o 2. - 5.místo. Eitzinger odjel a vyhrál. Dojel jsem jako třetí, což za téhle situace asi bylo maximum. Zajistil jsem si tak 2. místo v mistrovství Evropy, na titul je šance už pouze teoretická. Ve Španělsku nesmí Eitzinger získat víc jak 3 body, naopak já musím vyhrát."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist