Lukáš Pešek k závodům Alpe Adria MiniGP v Třinci
Text: Petr Czyž | Zdroj: TZ Ridingschool Lukas Pesek | Text: TZ Ridingschool Lukas Pesek | Foto: Archív Ridingschool Lukas Pesek | Zveřejněno: 25.8.2023 | Zobrazeno: 3 497x
Text: Petr Czyž | Zdroj: TZ Ridingschool Lukas Pesek | Text: TZ Ridingschool Lukas Pesek | Foto: Archív Ridingschool Lukas Pesek | Zveřejněno: 25.8.2023 | Zobrazeno: 3 497x
Škopek byl za nepovolenou pneumatiku potrestán. Tam bych problém neviděl. Co je ale ke zvážení je fakt, že úrověň a jezdecká účast při MiniGP Alpe Adria snad ani neodpovídá regulím. Vždyť i při MČR musí být minimálně 5 jezdců, aby se bodovalo! Pešek podal protest na jezdce a proto, aby jich tam bylo tři! (3) Tvl…, to je guma!
Ten Lukas se snad pomatl. Takhle to napsat do tiskovky. Chudak Jindra. Potrestanej za prestupek byl a jiste to byla chyba spis otce nez jezdce.
Jako jezdce sem Lukase velice obdivoval, ale ted mi nektere jeho ulety hlava nebere.
Jindřich Škopek startující ve třídě FIM MiniGP Alpe Adria Series 190ccm na divokou kartu bez nároku na body nepoužil ve Warm Upu předepsané pneumatiky Pirelli, ale PMT. Lukáš Pešek podal protest na to, že tento jezdec tak šetří pneumatiky pro druhý závod. Vzhledem k faktu, že Jindřich Škopek jel pouze na jedné sadě pneumatik Pirelli od prvního závodu FIM MiniGP v Chebu (poovoleny jsou 2 sady na víkend), tak to jistě žádná výhoda nebyla. I tak to bylo mimo pravidla a z tohoto důvodu Jindra Škopek do druhého závodu už nenastoupil. Vzhledem k tomu, že Jindřich Škopek startoval v této třidě pouze tréninkově, netoužil po tom se s kýmkoli dohadovat… Závod tak odjelo “plné” pole jezdců v počtu 3 a jezdci Lukáše Peška si právem vybojovali cené vavříny!
Matěj Smrž
5 reakcí
No Ivane mas i nemas pravdu. Protoze technicka prejimka je jedna vec a to co si tam po prejimce prezuji uz se asi nekontroluje… Stejne jako fridex v Horicich… tam ho sice na prejimce nekontolovali, ale kdyz nekdo vylihe vodu a da ho tam, tak uz to nikdo nezkontroluje… A otazka zni co tady bylo s pneu… treba byla smes dobra mali mensi tlak, nebo tak neco, ale to se nedozvime co presne mel Pesek na mysli…
Nejsem v obraze regulí AA MiniGP, takže si dovolím vyslovit
můj názor, že snad kontrolu regulérnosti pneu kontrolují
technici pořadatele při přejímce před závody.
A možná se tyto kontroly budou muset provádět i před kvalifikacemi,
posléze i před starty závodů, aby nemusely tento nešvar/podvod
řešit týmy svými protesty (s patřičnými poplatky za ně !)
až po závodech ...