Portrét: Vítěz závodu GP Karel Abraham

Česká republika má od dnešního dne už třetího vítěze Grand Prix. Po Františku Šťastném (3x 350 a 1x 500 ccm), Lukáši Peškovi (2x 125 ccm) vyhrál v kubatuře do 600 ccm - Moto2 brněnský jezdec Karel Abraham.

Karel Abraham z brněnského týmu Cardion AB vyhrál ve Valencii svůj první závod v mistrovství světa silničních motocyklů.

Při závěrečné bitvě třídy Moto2 podal dvacetiletý jezdec na okruhu Ricarda Torma fantastický výkon a v dramatické koncovce si dojel pro vítězství. Lepší loučení s kubaturou Moto2, ve které stál letos už podruhé na stupních vítězů a prožil svoji nejlepší sezonu ve světovém šampionátu , si Abaja přát nemohl. V příštím roce se představí s motocyklem Ducati v královské třídě MotoGP.


Karel Abraham naznačil své ambice na další medailové příčky už v dopolední warm upu, který vůbec poprvé ve své kariéře ve světovém šampionátu vyhrál, když ve svém devátém z dvanácti kol zajel čas 1:37,030. Druhého Brita Reddinga nechal za sebou o 0,094 s.

Do závodu startoval brněnský pilot při své 93.Grand Prix ze třetí řady, ale hned v úvodu šel dopředu a už v první zatáčce se pohyboval kolem sedmého místa. Útočil ale dál a brzy se dostal na pátou pozici před už jistého mistra světa Španěla Eliase. V devátém kole byl třetí, když v kačírku skončil do té doby druhý Turek Sofuoglu. O dvě kola později měl pád Němec Bradl, vítěz předešlého závodu v Portugalsku, a na vedoucího Itala Iannoneho se v krátké době dotáhlo kvarteto Simon, Abraham, Elias a Redding. Tahle pětičlenná skupina si pak nedarovala ani metr dráhy a až do cíle sváděla urputnou a dramatickou bitvu o konečné pořadí. Karel ve třináctém kole zajel poprvé ve své kariéře nejrychlejší kolo závodu (1:36,611) a dokazoval, že se po zranění konečně dostal do optimální formy. Elias, který čekal na jeho chybičku, se sice několikrát dostal před Abaju, ale ten mu to vracel. Byl to souboj na ostří nože, ve kterém měl Karel většinou navrch. Neméně tvrdě se ale bojovalo o první místo mezi Iannonem a Simonem. Karel byl ale s nimi v kontaktu. V posledním kole přišel rozhodující okamžik ve chvíli, kdy Elias nastoupil a pokusil se předjet vedoucího Iannoneho. Došlo k menší kolizi, kterou Ital ustál, ale nový světový šampión skončil mimo trať. A Karel nezaváhal. Využil toho, že Simon před ním musel brzdit a Iannone měl co dělat sám se sebou, a zaútočil v pravý okamžik, podjel oba soupeře a ujal se vedení. Ve strhujícím finiši chybičku neudělal, a tak si jako v historii teprve třetí český jezdec dojel pro vítězství v motocyklové Grand Prix.


V celkové klasifikaci se Karel Abraham probojoval na desáté místo.

Přitom jeho letošní sezóna nebyla od začátku příliš dobrá. Abaja sice obsadil v posledním testování IRTA druhé místo a v premiéře v Kataru bodoval, ale potom přišel Jerez a ukázalo se, že motocykl RSV je trochu "těžkotonážní". Tým se rozhodl vyměnit šasí a toto rozhodnutí se ukázalo hodně prozíravé. Od třetího závodu ve francouzském Le Mans začal jezdit Abaja britské šasí FTR a když si na něho - bez jediného testu zvykl - šly nahoru i jeho výkony. V Assenu skončil poprvé v Moto2 v Top 10, jako devátý. Následovalo Katalánsko, kde dojel Abaja senzačně čtvrtý. 


Mezitím si ale Karel Abraham místo testů Moto2 v Aragonu odskočil na privátní testy MotoGP v Mugellu, kde si jednoznačně svými časy řekl o "místenku" do MotoGP na rok 2011!

V následujícím závodě na německém Sachsenringu byl Abraham 5., čímž jen potvrdil skvělou formu. S velkým očekáváním následovalo domácí Brno a zde byl Abaja bohužel doslova "poslán" do nemocnice Italem De Rosou. Další tři závody musel Karel Abraham pro zranění bohužel vynechat. Ovšem hned druhý závod po návratu na závodní dráhu znamenal pro Abaju jeho první životní podium. Bylo to v japonském Motegi a svou skvělou formu v závěru sezóny - tři další po sobě jdoucí umístění v Top 10 - dovršil brněnský student dnešním vítězstvím ve finálovém závodě ve Valencii.

Karel Abraham (2.1. 1990) - jinak přezdívaný Abaja jezdí za brněnský tým Cardion AB Motoracing.
 

Svůj první závod GP – 125 absolovoval v Jerezu (2005) - nejlepšího umístění dosáhl v této kubatuře v Estorilu - 11.místo (2006).
 

Premiéru v 250 ccm jel v Kataru (2007) - nejlepším umístěním byla: 6.místo (Phillip Island a Valencie, 2009) 


V kubatuře Moto2 pak jel poprvé opět v Kataru (2010) – nejlepší umístění: 1.místo (Valencie, 2010)

Nejlepší umístění v kvalifikaci:
125: 10.místo (Estoril, 2006)
250: 5.místo (Sachsenring, 2009)
Moto2: 7.místo (Motegi a Sepang, 2010)

Stupně vítězů – Moto2:
GP Japonska (3 místo)
GP Valencie (1.místo)

Nejrychlejší kolo v závodě:
GP Valencie (Moto2) 

OBROVSKÁ GRATULACE KARLOVI a celému týmu CARDION AB MOTORACING

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist