Pojedou nyní "TSR-quick shift" systém všichni?

Šéftechnik týmu Intact-GP Jürgen Lingg je přesvědčen o tom, že v sezoně 2013 pojedou všechny týmy v kubatuře Moto2 "TSR-quick shift" systém.

V říjnu 2012 všechny příznivce kubatury Moto2 hodně překvapila story, kterou rozpoutal švýcarský týdeník Speedweek, že mistr světa Moto2 Marc Márquez až do GP-Motegi jako jediný jezdec exkluzivně používal "quick shift" systém japonského výrobce TSR.

Dorna, HRC, ředitel závodu Mike Webb a technický ředitel Danny Aldridge byli konfrontováni s oprávněnými připomínkami, že v Moto2 by měly být dodržovány jednotná technická pravidla pro všechny. Proto jsou v této kubatuře předepsány jednotné pneumatiky, jednotné motory, jednotná ECU a jednotné palivo.
Konkurenční týmy byly názoru, že Márquezův tým podvádí a se systémem TSR je schopen jednotnou ECU vyřadit z provozu a používat vlastní motorový mapping. Jestli se jim to podařilo se už nedalo zpětně zjistit, neboť technická kontrola Márquezovy motory celou sezonu nepřezkoušela...

A Dorna musela odpovídat na nepříjemnou otázku, zda je vůbec smysluplné, když Honda sice dodává jednotnou elektroniku "quick-shift" systém, ale jiné týmy používají úplně jiný systém a ten je dovede až k titulu mistra světa. 
Na podzim bylo uvažováno o tom, že systém od TSR bude na sezonu 2013 zakázaný. Mezitím byl tento plán smeten ze stolu: "Dle mých informací budou systém TSR používat všechny týmy závodící v Moto2", říká šéftechnik nového týmu v GP Dynavolt-Intact-GT Jürgen Lingg, který má na starosti motocykl Kalex pro mistra světa Moto3 Sandra Corteseho: "V budoucnu se mohou používat všechny ´exotické´ systémy, ale musí být předtím homologované u technického ředitele.".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist