Pirelli k premiéře Moto3™ a Moto2™ v katarské Grand Prix

Italský výrobce pneumatik Pirelli absolvoval o víkendu premiérovou Grand Prix v pozici jednotného dodavatele pneumatik pro třídy mistrovství světa Moto2™ a Moto3™. V třídě Moto2™ vyhrál první závod s Pirelli Alonso Lopez (Sync SpeedUP) a v Moto3™ to byl David Alonso (CFMOTO Aspar Team).

Závodní okruh Losail International patří mezi ty náročnější pro pneumatiky, a přesto jezdci dokázali překonat hned několik rekordů s novým obutím výrobce Pirelli. Plný čas na dráze měli na přípravu jezdci Moto3™, kvůli dešti čas chyběl jezdcům třídy Moto2™, jenž měli následně problém s rozhodnutím, jakou směs zvolit pro nedělní závod.

„Vzhledem k tomu, že kromě toho, že to byla naše první Grand Prix, a jedná se o jednu z nejnáročnějších tratí v kalendáři pro pneumatiky, můžeme být s výkonem, který naše pneumatiky předvedly, spokojeni,“ uvedl Giorgio Barbier (Pirelli). „V třídě Moto3™ jsme viděli extrémně rychlý závod se zlepšením času na kolo o téměř dvě sekundy ve srovnání s rokem 2023, takže nepochybně mimořádně pozitivní výsledek. V této třídě jsme zároveň viděli téměř jednoznačnou volbu závodních pneumatik.“

„V Moto2™ jsme neviděli tak výrazné zlepšení, ale jak už bylo řečeno včera, jezdci měli méně času na trénink. Jak v testech v Portimau, tak v prvním tréninku v pátek večer, toho kvůli nepříznivému počasí vůbec moc nenajezdili, a proto panovala při výběru pneumatik pro závod poměrně velká nejistota, když na trať vyjely různé alternativy.“

„Ti, kteří použili zadní pneumatiku SC1, která se od včerejška (soboty) zdála být nejlepší volbou pro závod, dnes ztráceli ve srovnání s těmi, kteří místo ní zvolili směs SC0, tedy směs, kterou použili všichni jezdci, kteří skončili na stupních vítězů.“

„V každém případě jsme si dobře vědomi, že v Moto2™ je stále co zlepšovat. Bude trvat několik Grand Prix, než se podaří nastavit motocykly tak, aby byly optimalizované, a také jezdci budou potřebovat trochu času, aby se přizpůsobili našim pneumatikám. Přesto bych už nyní řekl, že už jsou schopni přijmout mnohem agresivnější styl jízdy než v minulosti, a to je rozhodně pozitivní znamení,“
dodal Giorgio Barbier (Pirelli).

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist