Aegerter: Tajný tip na letošní rok

Švýcara Dominiqa Aegertera jsem blíže poznal na Racing party před Grand Prix v Brně 2011. Tehdy byl nezaměnitelný svými dlouhými vlnitými vlasy, ovšem od té doby se toho hodně změnilo.

Ve své páté sezóně v Grand Prix se podařilo jezdci Moto2 Dominiqovi Aegerterovi zajet poprvé na podium. Bylo to při finálovém závodě ve Valencii, kde podlehl pouze vítěznému Pirrovi a druhému Kalliovi. Do té doby stál Aegerter nejen ve stínu slavného krajana Lüthiho, ale třeba i Randyho Krummenachera.

"Jednou chci být mistrem světa", říkal v roce 2005 Dominique Aegerter, tedy asi rok předtím, než jel svůj premiérový závod v Grand Prix (Estoril 2006). Tomuto hodně vysokému cíli se «Domi-Fighter» přiblížil aspoń na dálku svým prvním podiovým umístěním v kariéře, při finálovém závodě minulé sezóny ve Valencii, kdy si vyjel své vůbec první podiové umístění v závodě Grand prix.

"Dny před tímto závodem jsem se cítil opravdu skvěle,, dokonce už v pátek za deště jsem zažíval neobvyklou jistotu, což doposud při jiných mokrých trénincích a závodech nebyl zrovna můj případ. A když mně vyšla i kvalifikace, tak jsem si při usínání ze soboty na neděli myslel, teď se dá všechno změnit" vzpomíná na poslední dny před 17. a posledním závodem Moto2 sezóny 2011 švýcarský jezdec.
Pilot stáje Technomag-CIP ostatně zažil ve Valencii i svou další premiéru, když absolvoval své první kilometry na samé špici závodu: "Po dvou prvních zatáčkách jsem jel druhý a v té třetí jsem dokonce předjel Yukiho Takahashiho", je ještě dnes hodně hrdý na tento okamžik 21-letý jezdec a doplňuje: "Byl to neuvěřitelný pocit!".
Závodník, který jezdí s tradičním číslem "77", a jenž začal svou motocyklovou kariéru jak tříletý a to s motokrosovým motocyklem, nestačil ve Valencii skoro ani dojet své čestné kolo se švýcarskou vlajkou a jeho dlouholetý mentor a sponzor v jedné osobě, Olivier Métraux ho čekal s nůžkami v ruce, aby splnil uzavřenou sázku mezi Aegerter a svým otce, která pocházela z roku 2008: "Já jsem tehdy slíbil Metrauxovi sr. (zemřel později na rakovinu a od té doby se vyhlašuje i jeho trofej-pozn. Bosso), že si nechám ostříhat vlasy až po získaní prvního podia. Jelikož to ale trvalo tak nekonečně dlouho, tak se ze mě stal dlouhovlasý jezdec", směje se  Aegerter, který by chtěl v letošním roce vyhrát svůj první závod Grand Prix a jehož cílem je, závodit v MotoGP za Švýcarsko, což se od doby Eskila Sutera s motocyklem MuZ-Weber už hodně dlouho žádnému jezdci z této alpské země nepodařilo. Současný konstruktér motocyklů SRT-Suter Racing Technology závodil v MS královské kubatury v roce 1998 a obsadil tehdy 26.místo.

S trochou domácího patriotismu by se dosavadní kariéra skromného švýcarského jezdce dala přirovnat ke kariéře našeho Karla Abrahama, tedy postupné zlepšování.
21-letý Švýcar se v MS objevil plnohodnotně v roce 2007 - předtím měl ale už za sebou 2 starty s wild card v roce 2006. Ve své první kompletní sezóně 2007 skončil s Aprilii ve "dvácách" 23. místě. O rok později se zlepšil a na motocyklu Derbi se umístil jako v konečném pořadí 16. Svůj třetí rok ve stopětadvacítkách pak zakončil na místě 13. Ve stejném roce ale skončily dvěstěpadesátky a Dominique byl u toho, když začala kubatura Moto2, úplně od prvního mávnutí šachovnicovým praporkem. V týmu Technomag měl k dispozici motocykl Suter a jako týmového kolegu velmi rychlého Japonce Shoyu Tomizawu. Na konci roku si připsal Aegerter místo 15., ale bohužel i nového týmového kolegu. Ten dosavadní totiž položil svůj život na oltář motocyklového závodění při GP San Marina v Misanu. Ačkoliv se zdálo, že Turek Kenan Sofuoglu jako úřadující mistr světa supersportů bude ve francouzském týmu Alaina Broneca jasnou jedničkou, tak opak byl pravdou. Jezdec ze země helvetského kříže a skvělého ementálského sýra byl minimálně o třídu lepší a zatímco Sofuoglu musel po sezóně odejít z týmu nazpět do seriálu supersportů - obsadil až 17. místo v celkovém pořadí, tak Aegerter skončil celkově v šampionátu osmý a začne tak svou třetí sezónu v MS ve stejném týmu, na stejném motocyklu a ve stejné kubatuře.
Jen ten týmový spolujezdec bude jiný, zkušený Ital Roberto Rolfo se vrací nazpět do této kubatury, ovšem z toho může Dominique dle mého názoru jen profitovat.  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist