Představení týmu MOTO FGR

„Jedeme svůj sen“. Nic nevystihuje lépe vstup českého týmu MOTO FGR do mistrovství světa silničních motocyklů. Tým se představil v celé své parádě na slavnostním večírku poblíž holešovického výstaviště, kde probíhá výstava Motocykl. Světu se pochlubil svým nářadíčkem pro třídu Moto3 a zrovna tak holandským jezdcem Jasperem Iwemou, který se v jeho sedle porve o světové body třídy Moto3.

Představení týmu MOTO FGR

Kapitoly článku

Doposud byly vidět české dvoutaktní motocykly FGR 125 GP v seriálech Mezinárodního mistrovství ČR, Mistrovství Evropy, Mistrovství Německa IDM a šampionátu Alpe Adria Cup. Nakonec, ani mistrovství světa pro ně není neznámou, protože se na divokou kartu představily i v seriálu Mistrovství světa v Brně. Nyní však stojí před týmem z Ústí nad Orlicí obrovská výzva, a tou je start v kompletním seriálu Mistrovství světa silničních motocyklů ve fungl nové třídě Moto3. Moto3 neznamená nic jiného, než jednoválcové čtyřtaktní malorážky o maximálním objemu 250 ccm.
Vstup do nejprestižnějšího šampionátu nebyl vůbec jednoduchý a pana Felgra s jeho týmem stál obrovské úsilí. Není tajemstvím, že se na vstupu částečně podílel také šéf IRTY, který stál o vstup jiného, než pouze italského a španělského týmu, a zrovna tak brněnský automotodrom s panem Abrahámem. Jen pro zajímavost, s žádostí postavit se na start třídy Moto3 přichází víc než trojnásobek možných uchazečů. Nakonec je totiž akceptováno pouze dvacet.
Český stroj FGR Moto3 disponuje vlastním rámem (jež se velice dobře osvědčil na dvoutaktní FGR 125 GP), do kterého byl zakomponován motor Honda NSF 250 R. A proč zrovna Honda? Pan Felgr uvádí, že to bylo vůbec nejrozumnějším řešením. Motory KTM jsou sice silné, ale naproti tomu dost drahé a vlastní motory díky striktním pravidlům použít nelze. To by bylo možné za předpokladu, že by FGR vyrobilo po osmi motorech pro 15 týmů, což je pro takto malou firmu nereálné. Podle slov šéf-mechanika by měl tým vydržet celou sezonu se čtveřicí motorů, tedy včetně repasí. Po stránce podvozků došlo u závodních speciálů FGR k zásadní změně. Doposud byly fungovaly s pérování WP, které nyní nahradilo pérování Öhlins.
A cíle týmu MOTO FGR? Pochopitelně vyhrát titul Mistra světa, což je přáním a cílem snad každého jezdce i týmu, který to myslí se závoděním vážně… Reálně však chtějí v první sezoně sbírat body a v té další se posunout o pět pozic výš a další zase o pár pozic výš. Podílet se na tom bude celý devítičlenný tým s jezdcem Jasperem Iwemou a se zkušeným manažerem Joskou Kubíčkem! Pro něj je štace s českým motocyklem ve světovém šampionátu splněným snem a startu sezony se podle svých slov už nemůže dočkat. Když k tomu připočteme práci pro vlastní tým Intermoto, asi se letos nezastaví... Zkušený Holanďan Jasper Iwema už měl šanci jeden den stroj intenzivně testovat a seznámit se tak se čtyřtaktní technikou, která je pro něj velkou neznámou. S úsměvem popisuje, jak čtyřtakt při zaklapnutí plynu brzdí motorem a nebo má na výjezdech ze zatáček sílu.
Nám nezbývá, než týmu MOTO FGR držet pěsti a pořádně mu fandit při cestě za splněným snem. Jak známo, Jasperovi se na brněnském okruhu v předchozích letech poměrně dařilo, a tak doufejme, že se i letos při „domácím“ závodě na českém stroji předvede v tom nejlepším světle.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist