Luis Rossi původně krotil koně

Zatímco o Valentinu Rossim už bylo popsáno hodně papíru, tak o jeho jmenovci Luisi Rossimu se toho zas tak moc neví. A tak se podívejme společně do jeho soukromí a jak to bylo třeba s jeho dětstvím.

Doposavadní kariéra Louise Rossiho měla svůj vrchol při loňském domácím závodě v Le Mans, kdy pilot týmu Racing Team Germany vyhrál závod kubatury Moto3. Přitom jako 10-letý kluk nechtěl o motocyklech ani slyšet.
Louis Rossi změnil před rokem tým a od stáje Matteoni Racing - odešel se slovy: "Horší už to být nemůže" do stáje Racing Team Germany. Ovšem nová kubatura byla pro něho jako šitá na míru. Se čtyřtaktním motocyklem o objemu 250-ccm měl od samého začátku ten nejlepší pocit a sezonu dokončil jako jedenáctý, což bylo jeho doposavadním nejlepším umístěním během čtyř sezon v Grand Prix. Navíc si s motocyklem FTR Honda vyjel své první podium a to znamenalo hned vítězství.

23-letý pilot si nemohl pro svůj trumf vybrat lepší místo! Vyhrál deštivý závod v místě svého rodiště, tedy v Le Mans. Už předtím na mokru v Jerezu bojoval ve vedoucí skupině s Romanem Fenatim a Maverickem Vinalesem, jeho šanci na první bednu ovšem pohřbil pád. Trumf v Le Mans ovšem Francouze doslova nakopl, vždyť i na suchu potom dojel několikrát v Top-10.
Luis Rossi, ačkoliv se narodil v Le Mans, ovšem neměl závody motorek vůbec pod kůží.  Když mu byly čtyři roky, tak se jeho rodiče rozvedli. Louis zůstal s maminkou a přestěhoval se s ní do města Soissons na severovýchodě Francie. Ovšem brzy následovalo další stěhování a tentokrát mimo Evropu, do Egypta: "Moje maminka byla tanečnicí v baletu Pařížské opery. Dostala ale nabídku, dělat uměleckou ředitelku v opeře v Kairu. Tak jsme žili tři roky v Egyptě. To jsem se naučil i něco arabsky, tedy hlavně nadávky a sprostá slova. Zkoušel jsem také balet, ale brzy jsem poznal, že to není nic pro mě. Daleko více mně zajímala drezura koní. Můj otec je totiž majitelem velkých stájí v Le Mans a já jsem tak mezi koňmi doslova vyrůstal", říká o svém dětství Luis Rossi.

Jako kluk tedy rozhodně nebyl Rossi zasažen závodním virem, ba právě naopak: "Můj první pokus s jízdou na dvou kolech totiž skončil pádem a tak jsem si řekl 'už nikdy' a koncentroval se raději na ježdění s koňmi."

Několik let tedy stačila mladému Francouzovi jedná koňská síla. O pár roků později, když mu bylo 15, ale objevil kouzlo jízdy na dvou kolech, neboť jezdil se spolužáky do školy: "Jezdili jsme na mopedech o objemu 50 ccm a vzájemně mezi sebou závodili. A já jsem objevil fenomén, který se volá rychlost."
Přes národní mládežnické závodní série se Rossi dostal do francouzského šampionátu kubatury 125-ccm a v roce 2007 se stal vicemistrem Francie. To mu zajistilo místo ve francouzském týmu GP-FFM: "Bylo to moc brzy a já jsem ještě nebyl dostatečně dobrý a tak jsem byl během sezony vyhozen. Zřejmě to bylo hodně uspěchané a já nebyl pro MS dost zralý. Se závoděním jsem totiž začal později než ostatní", říká sebekriticky Rossi.

Rossi pak změnil motocykl Honda za KTM a odešel do španělského šampionátu, kde o rok později (2009) skončil v kubatuře do 125-ccm pátý. Před ním skončili Alberto Moncayo, Maverick Vinales, Miguel Oliveira a Isaac Vinales a to znamenalo návrat do GP.

Po dvou sezonách v italských týmech s nejlepšími výsledky (2010 13. místo v Brně, 2011 9. místo v Austrálii), odešel Rossi se vznikem nové kubatury Moto3 do německé stáje Racing Team Germany a ukázalo se, že si se čtyřtakty rozumí lépe než s dvoutaktními "malorážkami".
Nyní následuje další krok v kariéře 23-letého pilota. Rossi postoupil do MS-Moto2, kde pojede za francouzský tým Tech3 s motocyklem jejich vlastní produkce - Mistral.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist