Kornfeila čeká těžký závod

Český motocyklový talent Jakub Kornfeil nastoupil do víkendu v Misanu s očekáváním, že testy nového podvozku jeho motocyklu Kalex-KTM můžou znamenat jisté zlepšení, což se zatím bohužel nepotvrdilo. V kvalifikaci si Kornfeil zajel pro šestnáctý čas, což ale neznamená, že by v závodu nemusel být úspěšný.

Jezdec týmu Redox RW Racing GP ještě před začátkem víkendu stihl otestovat novou specifikaci rámu Kalex. Pondělí a úterý tak celý tým strávil na okruhu ve Vallelunze, kde se věnoval získávání nových poznatků. Pozitivní závěr testů tak poskytl určitá očekávání pro nadcházející závod v Misanu, kde měl být rám vůbec poprvé podroben podmínkám závodního víkendu. Opak byl ale pravdou.

Profil trati v Misanu, její členění a skladba zatáček se od místa testování velmi liší a proto se Jakub bohužel znova nevyhnul jeho tradičním potížím s vibracemi. I tak ale na svém ne zrovna oblíbeném okruhu zajel velmi slušné jedenácté místo v kombinaci volných tréninků, kde jsme ho mohli vidět několikrát mezi nejlepšími pěti. V kvalifikaci Jakub Kornfeil zajel své maximum na 1'44,303 sekundy, což mu dnes v Misanu stačí na šestou řadu.

„Kromě kvalifikace se celý víkend zatím vyvíjí docela dobře,“ uvedl v sobotu odpoledne Jakub Kornfeil. „Už to začíná být takovým zvykem, že se kvalda prostě nepodaří. Hlavní problém je v tom, že nikdy nedokážu najít nějakého jezdce, za kterým bych se mohl vyvézt a většinu času tak jezdím sám. I když se snažím vždy po vyjetí z boxu někoho najít, je za mnou obrovská díra. Což je velký problém, zejména když nemám zajeté žádné rychlé kolo. Proto chci raději alespoň něco zajet sám.“
„Na druhou stranu tam ale byli jezdci jako Granado nebo Techer, kteří se vyvezli za mnou. To je prostě celá věda kvalifikací. Tady v Misanu to samozřejmě není tak markantní jako například v Silverstonu, ale i tak jsou to prostě cenné desetinky, které v tom vyrovnaném pořadí můžou znamenat poměrně hodně míst. Ve volných se to podařilo, v kvalifikaci bohužel ne.“

„Motorka stále není taková, jak by měla být. Na testech byla sice super, ale Misano je odlišný okruh a pořád máme stejné problémy. Když jsem viděl v záznamu náš trénink, je až neuvěřitelné, co mně ta motorka dělá. A když už je to viditelné i v televizi, tak to je opravdu něco. S tím je samozřejmě spojené i velmi vysoké opotřebení pneumatik. Ty vydrží zhruba pět kol a upřímně řečeno mám docela obavu, jak to bude zítra, když máme jet okruhů dvacet tři. Prostě máme nový rám a zase bude chvíli trvat, než se s ním naučíme zacházet a nastavovat jej tak, abychom nemuseli řešit pořád ty stejné problémy dokola,“
dodal závěrem Jakub Kornfeil.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist