Z brněnského depa

Přinášíme vám ohlasy českých jezdců Daniela Brože a Karla Peška na úvodní - tedy sobotní - závodní den nového seriálu Central European Motorcycle Championship na brněnském Masarykově okruhu.

Z brněnského depa
Na Masarykově okruhu v Brně dnes proběhl historicky první kvalifikační a závodní den nového středoevropského šampionátu silničních motocyklu – Central European Motorcycle Championship. Mezi startujícími byl i tým Montáže Brož Racing, který byl zastupován Danielem Brožem. Ten se v letošním roce poprvé posadil na svůj nový motocykl Kawasaki Ninja ZX-6R a cílem celého víkendu, který pokračuje zítřejším druhým závodem, je tedy pouze nastavení stroje a vyzkoušení tohoto nastavení v ostrém závodním tempu. Bohužel sobotní den nedopadl dle představ členů týmu. Dan se do závodu sice kvalifikoval 23. místem, což bylo vzhledem k vysokému počtu startujících jezdců (43) přibližně uprostřed startovního roštu, nicméně hned na začátku závodu východočeský závodník zjistil, že z motoru jeho motocyklu uniká olej, což znamenalo předčasné odstoupení. Mechanik týmu se nyní pokusí závadu odstranit, aby Dan mohl zítra absolvovat nejprve zahřívací trénink a poté druhý závod.
Daniel Brož: „Tento víkend jsme přijeli na brněnský okruh. Povětrnostní podmínky nebyly zrovna ideální, proto jsme vynechali ranní volný trénink a nastoupili až do kvalifikací, což znamenalo hodně málo času na přípravu motorky. Máme zcela nový motocykl, který se musí kompletně nastavit na můj styl jízdy. Obětovali jsme tomu obě kvalifikace a věřili, že v závodě to bude již dobré. Nicméně při nájezdu na start jsem si všiml, že mi z pod víka převodů unika olej. Utřeli jsme to a doufali, že se to nebude horšit. Bohužel opak byl pravdou a já se proto po restartu závodu rozhodl hned v zahřívacím kole zajet do boxů a skončit. Je škoda, že tyto závody mají tak malou účast českých jezdců, protože Brno je krásný okruh, ale situace se již takto vyvinula. Je to smutné a já nemám, co k tomu více říci.“

                           

Konečně je tu nová sezona a Kája poprvé usedl na svůj nový stroj BMW 1000RR v novém týmu BMW Motorrad Czech Republic IVR. V pátek absolvoval volné trénování, kdy si postupně zvykal na novou motorku, najel asi 21kol, bohužel celá pátek pršelo, takže se jezdilo na vodě. V sobotu už nám vysvitlo sluníčko, takže se na mokrých gumách jel pouze první volný trénink. Poté už následovaly dvě kvalifikace a na konec dne ještě první závod. V první kvalifikaci Kája objel 4 měřená kola a zajel úžasné páté místo s časem 2.09.7, ve druhé kvalifikaci se ještě zlepšil v čase na 2.08.5 a celkově byl šestý, z tohoto místa také startoval.

Bohužel celý tým BMW nestihl přijet včas na start, a tak všichni odjížděli do zahřívacího kola z boxu a poté se postavili na své pozice, což byla chyba, protože měli startovat z posledních pozic, ale nikomu to nebylo řečeno, proto poté dostali penalizaci. Nicméně Kája odstartoval nejlépe, jak mohl, na prvním místě projížděl už v první zatáčce. Začal postupně ujíždět a první místo si udržel asi do poloviny závodu, poté byl předjet a jezdil nějakou dobu druhý a pak se propadl na čtvrtou pozici. Boj nevzdal a v posledním kole předjel svého týmového kolegu a skončil tak třetím místě se zajetým skvělým časem 2.06.3, poté s připočtem vteřin za penalizaci z toho bylo sedmé místo. O penalizaci se Karel společně s celým týmem dozvěděl až po závodě. Byl samozřejmě nejdříve zklamaný, ale poté převládla radost ze zajetého času a celkového úžasného výkonu v jeho prvním závodě na úplně nové motorce.

Karel Pešek: "S výsledky jsem velmi spokojený,ale jsem i překvapený, protože jsem nečekal, že Kája hned pojede tak dobře, jelikož na tom seděl v pátek úplně poprvé po zimní přípravě a poprvé na nové motorce a ještě k tomu se jelo na vodě všechny tři tréninky. V sobotu se jelo už převážně na suchu a hlavně kvalifikace už byly na suchu. Dopadly dobře, s časem jsem byl spokojený, no a co potom předvedl v samotném závodě...první místo v první zatáčce a vlastně poté celou půlku závodu jsem opravdu nečekal a zajel také velmi dobrý čas. Jen škoda, že jim dali tu penalizaci, protože třetí místo by bylo skvělé."

                        

Karel Pešek jun.:
"První svezení na nové motorce pro mě bylo velmi obtížné, pomalu jsem si zvykal na motorku, protože jsem jel hned na vodě a byla i velká zima. Do sobotního volného ranního tréninku bylo už polosucho, tak jsem se mohl konečně pořádně svézt. Zjistil sem, že má motorka znatelně víc koní, než jsem čekal. Zajel jsem hned slušný čas, s čímž jsem ani nepočítal. V první kvalifikaci jsem se stále zžíval s motorkou. Celý trénink jsem v podstatě jezdil sám a postupně jsem zrychloval a cítil jsem se každé kolo lépe a lépe. Do druhé kvalifikace jsme udělali změnu v podvozku, což bylo mnohem lepší. V předposledních kolech, kdy jsem jel sám, jsem zajel svoje nejrychlejší kolo a do posledního kola jsem chtěl ještě zrychlit, ale zbrzdili mě pomalejší jezdci. Na závod jsem se těšil, start se mi velmi dobře povedl, i když jsem se ho bál. Od začátku jsem se ujal vedení a udělal jsem si trochu náskok, ale pak jsem bohužel musel zvolnit tempo, jelikož mi ztvrdly ruce, protože nejsem ještě rozježděný, začal jsem ztrácet a dojeli mě jezdci za mnou. Jakmile mě předjeli, tak už jsem si udržoval tempo s nimi, protože oni také trošku zvolnili. První dva trochu cukli, tak jsem si připravoval na poslední kolo jezdce předemnou, připravil jsem si lepší výjezd z esíčka do kopce a můj útok vyšel. S časem, co jsem zajel v závodě, jsem velmi spokojený. Motorka fungovala na výbornou. Škoda jen té penalizace, mohl jsem být třetí, ale zítra nás čeká druhý závod a můj výsledek bych chtěl zopakovat. Děkuji týmu za odvedenou práci."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist