Maďarský Pannoniaring - Bily Racing

Maďarský Pannoniaring hostoval další podnik Alpsko-jadranského šampionátu, při kterém se tentokrát závodilo i o body do slovenského i českého mistrovství silničních motocyklových závodů. Jako obvykle startoval ve dvou třídách, supersport a superstock600, Jaroslav Černý a Tomáš Mikšovský ve třídě Superstock s obsahem 1000ccm.

Krásné, teplé a slunečné počasí doprovázelo již sobotní kvalifikace. Jaroslav Černý potvrdil své jezdecké umění a v obou třídách získal čestné místo na startovním roštu na pozici PoleMana, za který je v Alpsko-jadranském hodnocení jeden bod k dobru do celkové klasifikace. Tomáš takové štěstí neměl a v kvalifikačních trénincích se musel spokojit s celkovým pátým místem, které znamenalo druhou řadu před červenými semafory. V rámci tréninku na nedělní závod supersportů se Jaroslav Černý dobrovolně zúčastnil doprovodného závodu rakousko-švýcarského mistrovství, ve kterém sváděl neuvěřitelný souboj se Švýcarem Dominikem Plüssem. V cíli třinácti kolového závodu to pro Jaroslava Černého znamenalo výtečné druhé místo.
Předpověď počasí se tentokrát nemýlila a všichni jezdci nastupovali do svých závodů za slunečných povětrnostních podmínek. Hojně obsazená třída supersportů odjela svůj závod ještě před polední přestávkou. Jaroslav Černý startoval z první pozice, bohužel mu nevyšel startovní manévr a první zatáčkou projížděl až na páté pozici. V polovině závodu se dostal na třetí příčku před Václava Bittmana a začal stahovat vedoucí dvojici Jerman – Kaláb, která si vytvářela od samého začátku závodu drobný náskok. V posledních zatáčkách posledního kola se dostal těsně za záda Igora Kalába, avšak na útok bylo již pozdě. Jaro dokončil závod supersportů na celkovém třetím místě a do slovenského mistrovství si připsal 25bodů za nejlepšího slovenského jezdce.
Do závodu třídy superstock 600 startoval Jaroslav Černý opět z první pozice a zhasnutí červených světel projížděl prvním kolem na druhé příčce. Velmi rychle se dostal na první místo a nikým neohrožen svůj náskok před svými konkurenty zvyšoval. Po několika kolech byl závod přerušen z důvodu oleje na závodní trati a tak se start opakoval. Jaro vyhrál i druhou rozjížďku, která se jela na 5 rychlých kol a s přehledem si dojel pro vítězství v této kategorii.
Jako poslední závod celého víkendu se jela kategorie superstock 1000, ve které startoval Tomáš Mikšovský. Pátá startovní pozice nebyla ideální, ale Tomáš opět ukázal, že startovat umí a první zatáčkou projížděl na druhé pozici hned za zády Fabrizia Pellizzona. Navzdory perfektnímu startu projížděl prvním kolem na třetím místě. Vedoucí dvojice Pellizzon - Filla se začala vzdalovat a tak si Tomáš bezpečně uhlídal třetí pozici až do samého konce závodu.

Jaroslav Černý:

„S víkendom som vcelku spokojný, vo štvrtok a v piatok som sa necítil dobre a bol som na antibiotikách, preto som začal trénovať až v sobotných kvalifikáciách. Podarilo sa mi zajazdiť slušné časy a vyhrať obidve kvalifikácie, na supersporte sa mi podarilo vylepšiť osobne maximum na 1,56,6, z čoho som mal radosť. V sobotu som absolvoval v podvečer pretek rakúskeho šampionátu, kde som si potreboval otestovať nejaké diely a nastavenie do nedeľného preteku. Bez väčšieho rizika som dojazdil na 2. mieste v závese za víťazom. V nedeľu bol ako prvý na programe pretek supersportov, v prvých kolách som sa nevedel dostať cez Bittmana, medzi tým mi mierne odskočili Jerman s Kalabom, snažil som sa ich dobehnúť ale mali sme rovnaké tempo, až v posledných dvoch kolách som stiahol Kalaba na kontakt, ale v cieli mi chýbala o 200-300 metrov dlhšia cieľová rovinka na 2. miesto v cieli, mal som v posledných kolách problém so zadnou pneumatikou, kde sme po preteku zistili, že pneumatika strácala tlak a v cieli som mal tlak 1,0 kPa, čo nebolo práve ideálne, mrzia ma tie prvé kola kde som stratil príliš veľa času a verím že v Rijeke to bude zasa o niečo lepšie, v stockoch sa mi podarilo s prehľadom zvíťaziť a upevniť si 1.miesto v šampionáte, zatiaľ sa zdá že najväčšie problémy mi robia štarty, preto som si v stockoch skúšal rôzne štýly štartu ale zatiaľ niečom so sebou spokojný, ale verím že už to bude len a len lepšie. Musím poďakovať celému teamu Bily Racing, za perfektnú prácu a zázemie, Robovi, Mirkovi a takisto chlapcom Pavlovi a Honzovi Halbichovi, s ktorými sa mi naozaj veľmi dobre spolupracuje, veľmi si vážim, že sú ochotní mi splniť všetko, čo mi vidia na očiach.“

Tomáš Mikšovský:

„Po nedělním dopoledním tréninku jsem nabyl jistoty, že bude v závodě všechno dobře fungovat. Zajel jsem stejný čas jako v kvalifikaci a zdálo se, že by mohlo být vše na dobré cestě k pozitivnímu výsledku. Startoval jsem z druhé řady, ale věřil jsem si, že dobře odstartuju a taky se tak stalo. V první zatáčce jsem se dostal na druhé místo, které mi sice vydrželo jen pár zatáček, když mě po špatném startu předjel Michal Filla. Problém nastal již ve druhém kole, kdy se mi motocykl začal přehřívat a já cítil, že motorka nemá takovou sílu, jakou bych si představoval. I když jsem jezdil na třetí pozici, konstantně jsem si vytvářel drobný náskok před svými soupeři. Závod jsem tedy dokončil na třetím místě. I když to byl velmi nudný, olejovou stopou poznamenaný závod, nakonec jsem rád, že jsem ho vůbec dokončil a připsal si několik důležitých bodů do konečného hodnocení. Poděkovat bych chtěl celému týmu, jmenovitě Honzovi Halbichovi a Pavlovi Máslerovi, kteří se celý víkend perfektně starali o můj motocykl a především sponzorům a kamarádům, kteří se za námi přijeli podívat a podpořili náš tým.“

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist