Závod IRRC v Oss a slovenské Kopčany

Od začátku června absolvoval Road Racing Liberec závody seriálu IRRC v holandském Oss, kde jejich závodník Aleš Nechvátal získal jedenáct bodů a v průběžném hodnocení superbikové kategorie je devátý. Do slovenských Kopčan vyrazili v dvoučlenné sestavě, kde s Alešem Nechvátalem startoval také Vladimír Šnajdr.

Druhý podnik sezony IRRC v Oss, komentoval jezdec týmu Road Racing Liberc Aleš Nechvátal slovy:Jelikož se jela na ostrovně Man TT byly závody IRRC v holandském Oss naplánovány na pondělí. Proto jsme ve složení Pepa, mechanik Máňa a já dojeli až na sobotu. Přejímky byly na můj pohled až příliš vyhrocené, ale nakonec vše dopadlo dobře a mohl jsem si v klidu projít okruh, který mi z onboardů na první pohled nesedl. Nakonec jsem v první jízdě názor pozměnil.“
„Okruh se mi zalíbil a rychle jsem se na něj v rámci možností adaptoval. V první kvaldě jsem obsadil jedenáctou příčku. Ve druhé jsem se propadl na dvanácté místo, ale pocit jsem měl dobrý. Do prvního závodu jsem si po startu udržel svou pozici a zařadil se za Franka Bakera, před kterým jel Matti Seidel. Ten ale udělal asi ve druhém kole chybu a upadl, což znamenalo můj posun na deváté místo. Byl jsem v dobrém tempu a začal tlačit a chystat si Franka na předjetí. Bohužel byl závod v šestém kole vlivem vichřice zastaven a pořadatel rozhodl, že nebude restartován.“

„Platilo tedy pořadí po odjetém šestém kole. To pro mě znamenalo nepatrné zklamání, protože jsem si věřil na o něco lepší příčku. Druhý závod se bohužel nesl na vlně smůly, když jsem nestihl nájezd na trať a při spěchu jsem si nechal v paddocku rukavice, které už mi kluci nemohli předat, jelikož byla zkrácena startovní procedura, kvůli nepřízni počasí, které nás trápilo během celého podniku. To znamenalo vyloučení ze závodu.“

„Byla to moje chyba, ale zároveň i na straně pořadatele, který po zkrácení závodu třídy do 600 kvůli výbuchu motoru jednoho z jezdců, neoznámil čas nájezdu naší kategorie na start. Doufám, že už se mi nic podobného nestane a doženu ztracené body kvalitní jízdou v následujících závodech. Díky všem za podporu,“
dodal Aleš Nechvátal.
V Superbicích se dařilo Pavlu Tomečkovi, který získal celkem devatenáct bodů a z dvanácté pozice se posunul na průběžnou sedmou příčku. Aleš Nechvátal měl smůlu ve druhém závodu, takže s jedenácti body z prvního závodu jich má nyní pětadvacet a to mu stačí na průběžné deváté místo. Hodně smolný závod si prožil Kamil Holán, který v přípravě na závody v Oss havaroval a nenastoupil do žádného z dvojice klání, což znamenalo sestup z průběžné páté pozice na jedenáctou. V kategorii Supersport závodí Marek Červený. První závod měl s nulou, ale ve druhém už byl druhý a průběžně je po dvou kolech seriálu čtvrtý.

IRRC 2014 (Oss) – Superbike
: 1. Didier Grams 86bodů, 2. Johan Fredriks 79bodů, 3. Frank Bakker 43 bodů … 7.Pavel Tomeček 30bodů … 9. Aleš Nechvátal 25bodů … 11. Kamil Holán 22bodů

IRRC 2014 (Oss) – Supersport: 1. Joey Den Besten 67bodů, 2. Laurent Hoffmann 50bodů, 2. Timothy Baken 50bodů, 4. Marek Červený 46bodů … 23. Petr Košťál 2body
Další misí libereckého týmu byl závod v Kopčanech, kde vyrazili s oběma jezdci Alešem Nechvátalem a Vladimírem Šnajdrem.

Po šílené několika hodinové cestě, které byla plná objížděk a semaforů jsme konečně večer dorazili do Kopčan. Únava z cesty se nekonala a tak jsme si s Aldou v klidu mohli zařídit všechny náležitosti spojené se startem. Potom jsme skočili na kola a dali si pár koleček. Na první pohled dobrý asfalt, který nakonec zas až tak dobrý nebyl, ale celkový dojem z trati máme i teď vážně dobrý. Vážíme si všech lidí, kteří dokážou takový závod zorganizovat.
Vladimír Šnajdr víkend na Slovensku komentoval slovy: „Šestky nebyly opět mojí silnou parketou a nebudu lhát, když řeknu, že jsem se během celého víkendu dotrápil na šestnácté místo. Je to v šestkách zatím můj nejlepší výkon a doufám, že to ještě půjde dál. I ve twinech jsem šel v Kopčanech nahoru. Po kvalifikaci jsem stál hned za Michalem Indi Dokoupilem na druhém místě. Start se mi sice povedl, ale hned v prvním kole jsem podlehnul daleko zkušenějšímu Marku Němečkovi, ten největší problém byl při předjíždění pomalejších kolařů. V této třídě jsou velké výkonnostní rozdíly a tohle Alda v litrech asi nezná. Jsou tam závodníci, kteří se berou o kolo i třikrát za závod. To už je vážně dost. Při jednom takovém předjíždění jsem musel vyjet i mimo asfalt, předjížděl jsem v podstatě po hlíně a toho využil za mnou jedoucí Petr Kovář. Párkrát jsme si vyměnili pozice i s Martinem Veselým. Závod to byl vážně pěkný, bohužel pro mě s horším koncem. Bedna se nekonala a já dojel těsně na čtvrtém místě.“
„Určitě to beru jako hozenou rukavici pro příští rok a i já se těším na příští rok. Dík všem za podporu - týmu, rodině i kamarádům, protože samozřejmě i to čtvrté místo není k zahození,“
řekl Vladimír Šnajdr a závěrem dodal:Jako třešničku na dortu bych ještě rád vyzdvihnul slovenského komentátora, který byl vážně bezkonkurenční, něco jako když přepnete na italskou televizi a sledujete MotoGP. Prostě paráda.“

„Do Kopčan jsme dojeli společně s Vláďou a tátou (Pepínem) v pátek,“
uvedl Aleš Nechvátal a dále pokračoval. „Jak už psal Vláďa první dojem z okruhu nebyl špatný, asfalt se zdál super a na trati sem nezaznamenal nic co by mě nějak děsilo. Pořadatelé odvedli solidní práci. V sobotu po první kvaldě se ukázalo, že na litru to bude legrace, hlavně pro přihlížející obecenstvo. Na trati bylo několik nerovností a motorka i na pátý rychlostní stupeň chodila poslušně na záda. Proto jsem se snažil rychlosti moc nepřetáčet a radši dříve řadit.“

„Samotné kvaldy pro mě dopadli vcelku dobře a to hlavně ta první, ve které jsem se cítil perfektně. Ve druhé jsem nějak nemohl najít potřebný rytmus, ale na výsledku to nic nezměnilo zůstal jsem na první pozici. Nedělní závod jsem začal dobrým startem a do retardéru jsem najížděl jako první. Pak už jsem před sebe nikoho nepustil a kontroloval si pozici až do cíle. Závod jsme si náležitě užíval a za výsledek jsem moc rád. Děkuji všem sponzorům, teamu a rodině za podporu. Velký dík patří i pořadateli závodu, který se snažil odvádět nejlepší práci jakou mohl. Jsem šťastný za další pro mě novou trať, na kterou se budu rád vracet.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist