S Kamilem Holánem o sezoně plné změn

V závěru minulého roku neměl náš přední závodník na přírodních tratích Kamil Holán příliš pozitivní vyhlídky co se týče závodní budoucnosti. S příchodem jara je ale zpět a přichází s velmi zajímavými zprávami. V šampionátu IRRC pojede jak svoji oblíbenou třídu Superbike v týmu McRace, tak rovněž všechny závody třídy Supersport za tým Dafit motoracing.

Náš poslední rozhovor z října loňského roku jsme uzavřeli tím, že Kamil bude novou sezonu začínat od nuly. Tehdy citlivé téma a plno starostí co dál. Dnes je Kamil v situaci, kdy už předem ví, že absolvuje ještě víc závodů než loni a to na dvou komplet nových motorkách. Na to jak k tomu došlo a co všechno Kamil Holán letos chystá, jsme se zeptali v rozhovoru pro Motorkáři.cz.

Ahoj Kamile, jak probíhá příprava na novou sezonu a jaké novinky pro nás tedy máš?
Kamil Holán: „Ahoj, no, ani nevím odkud mám začít. Je toho strašně moc. Po ne moc příjemným konci loňský sezony jsem musel všechno zařizovat pěkně od nuly. Motivace a chuť závodit, bylo vlastně skoro jediný, co mi zbylo :) Naštěstí se všechno v dobré obrátilo a za pomoci (staro)nové party lidí, kterou kolem sebe mám, se mi podařilo dát všechno zase dohromady a být připravenej na novou sezonu.“

„Novinek je tím pádem strašně moc, protože je všechno úplně nový. Největší pecka je určitě to, že pojedu letos obě třídy šampionátu IRRC najednou. Aby toho nebylo málo, tak to bude na fungl nových strojích.“

Obě třídy IRRC? To je tedy hodně velká porce. Povíš nám, proč jsi se tak rozhodl?
Kamil Holán: „Já se vlastně takhle vůbec nerozhodl. Prostě jsem dostal příležitost, kterou jsem nemohl nechat jen tak plavat. Samozřejmě vím, jak náročný start v obou třídách bude, ale já se na to už moc těším. Je to pro mě a můj tým veliká výzva.“

Pojďme tedy popořadě? Na jakých strojích budeš startovat?
Kamil Holán: „Celou zimu jsem se hlavně soustředil na moji oblíbenou třídu Superbike. Kromě shánění peněz bylo nejtěžší vlastně vybrat značku. Všechny dnešní stroje jsou docela dost vyrovnané a tak šlo o to, kde najdu nejlepší podporu. Nakonec zůstaly ve hře dvě značky Yamaha a BMW. Díky vstřícnosti Mojmíra Kudláčka z ostravské Yamaha Morava jsem o změně značky opravdu uvažoval. Nakonec jsem se ale domluvil v BMW Motorrad Česká republika a budu startovat na fungl novém stroji BMW S1000RR. Pevně věřím, že nový bávo prostě bude fungovat dobře. Je to motorka, která mi sedí a na kterou jsem už dlouho zvyklej.“

A co třída Supersport?
Kamil Holán: „Na šestistovky jsem přes zimu vlastně vůbec nemyslel, protože hlavním cílem bylo sehnat litra. Na schůzce s mým partnerem Dafit Filla racing agency jsem se s Davidem Ouředníčkem bavil o nadcházející sezoně, nabídl mi, jestli nechci odjet v jeho barvách celé IRRC na jeho motorce. Tohle byla nabídka, která se přece neodmítá. Fungl nová Yamaha R6 bude jistě skvělou volbou. S její předchůdkyní mám spoustu zkušeností a tak jsem neváhal ani chvíli. Na novou krasavici se už moc těším.“

Pojedeš tedy za dva týmy?
Kamil Holán: „V podstatě je to tak. V litrech to bude tým McRace s podporou IVR BMW Motorrad ČR. McRace je nová česká značka, která právě startuje a vyrábí ochranné kryty motorů nejen na závody, ale i na civilní motorky. V tomhle projektu jsem sám zapojený a je to velmi zajímavý příběh. O tom rád pokecám někdy příště.“

„Šestky tedy v barvách Dafit motoracing. S Dafitem už dva roky spolupracuji, takže mi vlastně Dafit pomáhá i s litrem. Stejně tak McRace se šestkou. Dobře se to doplňuje.“

„Hlavní je to, že složení lidí kolem mě je pro oba týmy vlastně stejný. Vrací se ke mě můj dlouholetý mechanik Olda Konečný a přibral svého kamaráda Vlastu Smutka. Ze starý party zůstal Alzo Vlach. Krom toho přišlo ještě pár nových lidí, kteří mi pomáhají s těmi ostatními věcmi, jako je třeba shánění peněz a další organizací.“

Takže IRRC bude ve velkém stylu. A jak vidíš start na TT?
Kamil Holán: „Vzhledem k tomu, že mám, co se týče techniky, skvělé podmínky, byl by to hřích na TT nestartovat. Musím se ale přiznat, že všechno superrůžový zase úplně není. A nemusíš hádat dvakrát, aby ses trefil, co mě trápí. Samozřejmě jsou to peníze. Přestože se mi podařilo sehnat skvělé partnery, není to všechno finančně úplně pokrytý. Makám teď na tom opravdu velmi intenzivně a věřím, že se to povede.“

Minulý rok jsi úspěšně vybral peníze od svých fanoušků, neplánuješ podobnou akci?
Kamil Holán: „Čteš mi myšlenky :-) Loni to byl příjemnej šok a hlavně strašně důležitá pomoc, díky který jsem na Manu mohl startovat. Hrozně rád bych chtěl pomoc od fanoušků zase zkusit využít, ale už jsem nechtěl přijít s tím samým. Přemýšlel jsem, co bych mohl fanouškům za jejich podporu nabídnout, aby měli chuť se zapojit do našeho společného úsilí. Nakonec jsem přišel s nápadem, že jim věnuji jeden závod na TT. Vyrobím speciální kapoty, kde budou mít všichni svoje jméno. Už to mám celý vymyšlený a každým dnem to chci spustit. Budu rád, když mi se zveřejněním taky pomůžete.“

Tak budeme držet pěsti, aby se ti to zase povedlo. Kdy tě tedy uvidíme poprvé na trati? Máš už motorky připravené?
Kamil Holán: „No to bych nebyl já, kdybych měl všechno už nachystaný :) Ne, bohužel všechno domlouvání a shánění zabralo docela dost času, takže jsem musel na motorky čekat. Bávo je v tuhle chvíli ještě úplně v sériovým stavu a budeme ho teprve připravovat. No a s Yamahou to je ještě o trochu zajímavější, protože ta není ještě ani v Česku. Je to úplně novej model a tak musíme počkat, až dorazí první kusy na náš trh. Vzhledem k tomu, že ji budou připravovat zkušení kluci z Dafitu, věřím, že na první závody IRRC bude všechno dobře připravený. Na bávu to vypadá, že bych mohl před IRRC stihnout aspoň Jarní cenu Brna.“

Nebude ti chybět předsezónní testování?
Kamil Holán: „Kdo se může před závody svézt má vždycky velkou výhodu. I já vždycky toužím potom, abych si před sezonou dal pár dní někde v teple na okruhu. Bohužel to teď prostě nejde, tak musím začít sezonu v klidu a postupně dohánět už rozjeté soupeře.“

Tak přejeme hodně štěstí a těšíme se na tvoje nové barvy.
Kamil Holán: „Já taky moc děkuji a chtěl bych strašně moc poděkovat mým partnerům, kteří mi věří a šli do toho se mnou. Je to především BMW Motorrad ČR, Viktor Noss a jeho IV Racing, GMC, LCA, Fony, Car Pro Design, Dafit Filla racing agency, RSTmoto.cz, BLsmart, MOD elektronik, Broker Consulting Rudolf Rodywirja, Návrat do reality.cz, Bonmoto, Ermax.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Lubor Horák - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist