Česká Tourist Trophy: nedělní závody

Letošní ročník České Tourist Trophy měl veškeré atributy, které jsme si od největšího tuzemského svátku roadracingu slibovali, ale když bylo vše v nejlepším, zasáhla vyšší moc v podobě počasí. I když se tři závody neodjely, podívaná to byla luxusní!
 

Neodmyslitelnou součástí ČTT je samozřejmě neoficiální mistrovství Evropy na přírodních okruzích International Road Racing Championship, jedoucí ve třídách Supersport a Superbike. V pozici lídra slabší kubatury do Hořic přijel domácí matador Marek Červený a vzhledem k tomu, že tamní trať zná už nazpaměť, všichni diváci doufali, že si prvenství upevní. Nutno říct, že je rozhodně nezklamal! Už v sobotu si zajistil pole position a v neděli připsal plný počet padesáti bodů za dvě vítězství. V první jízdě jej na stupně vítězů doprovodil Němec Thomas Walter a další český reprezentant Kamil Holán. Do elitní top ten se vešel ještě čtvrtý Michal „Indi“ Dokoupil a sedmý Karel „Chupa“ Brandtner. Také ve druhé jízdě se nejvíce radoval Červený, který svedl boj o vítězství s Nizozemcem Jornem Hambergem a Thomasem Waltherem, čtvrtým místem dovršil skvělý víkend Karel Brandtner. Dvojnásobný vítěz Tourist Trophy Brit Gary Johnson si na ostrovy odváží třinácté a šesté místo.

Třída Superbike odjela pouze jednu závodní jízdu, která však po pádu Kamila Holána a Fina Erna Kostama byla přerušena a odjela se nadvakrát. Excelentní výkon předvedl Němec David Datzer, který stejně jako v sobotní kvalifikaci, tak i během závodu několikrát loňský traťový rekord Didiho Gramse, aby jej nakonec nově ustanovil s nevídanou hodnotou 2:13,141 sekundy! Jeho časy byly pravidelně o dvě sekundy rychlejší nežli jeho nejbližšího pronásledovatele, a tak není divu, že projel cílovou pásku s náskokem 14 sekund před Belgičanem Vincentem Lonboisem, který naopak o stříbro tvrdě bojoval se Švýcarem Lucasem Maurerem. Našim reprezentantům se bohužel vůbec nedařilo a po pádu Holána havaroval i Karel Pešek a Jiří Petrla, který však v závodě pokračoval a stal se nejúspěšnějším domácím pilotem – byť skončil až na dvaadvacáté pozici. Druhá jízda superbiků se bohužel kvůli nesjízdné trati nejela.

Z programů klasiků se nakonec odjely dva závody, přičemž v prvním klání jely současně kubatury Klasik 175 a Klasik 250. Rychlejší čtvrtlitry, jedoucí se jako Memoriál Rudolfa Hýrka, opanovala trojice na dvoutaktních Yamahách, z nichž nejrychlejší byl Němec Moritz Nestler, který zvítězil před druhým Martinem Slancem a třetím Vítězslavem Hatanem. Stupně vítězů ve stopětasedmách byly čistě tuzemskou záležitostí a vystoupili na ně zlatý Jiří Obtulowicz, stříbrný Miloš Thér a bronzový Jaromír Tázler.

Memoriálu Jirky Hejla ve třídě Klasik 350 již tradičně kraloval Vítězslav Hatan před vítězem čtvrtlitrů Moritzem Nestlerem a Miroslavem Jebavým. Stejně jako v objemově nižší třídě byly i zde stupně vítězů zaplněny dvoutaktními Yamahami, přičemž Nestlerova spadala s rokem výroby 1978 do podkategorie B.

Nejsilnější třídy Klasik 500 a 750 sice vyjely na trať, ale po pádu jezdců byl závod přerušený a následně z důvodů nesjízdnosti mokré trati ukončený. Neodjel se tedy nejenom tento závod klasiků, ale ani druhá jizda superbiků a závod Sidecar. Ačkoliv to u některých diváků mohlo vyvolat nepochopení, protože trať v některých místech vypadala relativně v pohodě, tak zejména v lesních úsecích bylo na trať naneseno velké množství nečistot a závod by byl za těchto podmínek nebezpečný. Rozhodnutí o ukončení tedy bylo určitě velmi rozumné a směřované k tomu, aby se tyhle nádherné závody mohly bez problémů uskutečňovat i v letech následujících.

Kompletní výsledkový servis z celého víkendu najdete zde.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Miloš Rejman - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist