Petr Homola k závodu v Hořicích

Na 300 Zatáček Gustava Havla v Hořicích se těší kompletní startovní pole celou zimu a ani v případě Petra Homoly s týmem kamerydoakce.cz tomu nebylo jinak. Pro tým to byl letos první závod na přírodním okruhu a navíc rovnou ten největší. Petr Homola si v šestistovkách zajel pro páté místo, v litrech měl lehký pád.

Petr Homola k závodu v Hořicích
Termín závodů byl na víkend 17-18.května 2014, ale tradičně se jezdci začali sjíždět v hořickém depu už od poloviny týdne. My jsme dorazili na místo ve středu, postavili jsme stan a připravili zázemí na následující dny. Čtvrteční den byl spíše odpočinkovým, a až večer se v jednotlivých stanech přešlo na kulturní program.

Celý pátek až do pozdního odpoledne nám dělala v depu společnost zima a hlavně nepříjemný silný vítr, kterému občas pomohl i ledový déšť. Bylo potřeba připravit motocykly na technickou přejímku a doladit poslední detaily před první sobotním tréninkem. Vše se nakonec bez problémů podařilo a my už mohli jen čekat na sobotní ráno.
V sobotu na nás čekal první trénink do 600ccm na vodě. Stopa ale rychle usychala a tak jsme na přání jezdce nechali suché pneumatiky a čekali na poslední minuty. Bohužel se ukázalo, že to zase tak rychle neuschne a po objetí dvou kol trénink skončil a na nás čekala třicátá pozice. Chybělo pár minut a suchá stopa by byla po celé trati, ale ani v tomto sportu se na kdyby nehraje. Trénink do 1000ccm se jel už na suchu a Pedro zajel na zcela sériovém motocyklu Yamaha R6 velice slušné deváté místo.

Na odpolední trénink do 600ccm mělo pršet, ale dlouho počasí drželo a my se těšili na suchou dráhu a posun v pořadí dopředu. Bohužel díky kolizím jezdců ostatních kategorií se náš trénink odložil o více jak hodinu a mezitím se stalo co? Samozřejmě začalo pršet, a to velmi vydatně. Petrovi ale voda nevadí a umí na ní jezdit velmi rychle. Nakonec z toho bylo druhé místo za Kamilem Holánem a dokonce posun z třicátého místa na místo devatenácté.
Petr Homola “Pedro“ k sobotě v Hořicích poznamenal: „Sobota byla hodně nevyzpytatelná a já to prokoučoval hned v prvním tréninku, kdy jsem chtěl jet na suchých pneu. Stopa usychala a myslel jsem, že se mi podaří v posledních minutách zajet nějaké dobré kolo, ale bohužel to nevyšlo, chybělo deset minut a už by to bylo na suché. Odpoledne se jezdilo už na zcela mokré dráze, podařilo se mi zrychlit a z jízdy na vodě jsem měl dobrý pocit, posun v pořadí jsem sice nějaký zaznamenal ale devatenácté místo na startu není to co jsem očekával. S výsledkem v litrové třídě, kterou bereme jako doplněk jsme spokojený, se sériovou šestkou se o moc víc dělat nedalo a s devátým místem na startu je to dobrý.“

Nedělní závod 600 byl v časovém rozpisu trochu netradičně jako první a byl vyhlášen jako suchý. Nervozita stoupala jak u jezdce tak u týmu. Pohled dopředu startovním polem z devatenácté pozice sliboval solidní řežbu ale co mělo následovat málokdo čekal. Po zhasnutí červených světel Pedro vyrazil dopředu a už po třech zatáčkách byl ve městě na šesté pozici ! U Jabloňáku se dostal před Richarda Sedláka na místo páté a u Křížku se bez problému dostal na místo čtvrté před Rottera. Na start tak přijel na čtvrté pozici a nám spadla brada. Bohužel souboji hodně ztratil na vedoucí trojici, která v té době už měla několikasekundový náskok. Po pár kolech Pedra dojel a následně předjel Kamil Holán, který se také prokousával polem jezdců z horší startovní pozice. Petr tak dojel závod nejrychlejším časem 2:22 na velmi dobré páté pozici, která byla v ten den díky postavení na startu maximem. Závod vyhrál Pearson, druhý dojel Dokoupil a třetí Červený.
Závod do 1000ccm byl vyhlášen jako mokrý a jel se jako poslední. Díky třídě Twin/Mono se dostal navíc už do značného skluzu. Ihned po startu došlo ke kolizi jezdců Bičiště a Pearson a závod byl zastaven. Z pádu bohužel neodešel po svých závodník ze Severního Irska Michael Pearson. Dokonce musela přiletět helikoptéra záchranné služby. Michael byl transportován do FN v Hradci Králové. My mu přejeme brzké uzdravení a návrat na přírodní okruhy v té nejlepší formě.

Po restartu se pole ustálilo v pořadí Holán, Červený a Bican, ve kterém tak dojeli i do cíle. Petr jezdil na velice pěkném šestém místě, ale jedním kolem neprojel. Po chvíli jsme se dozvěděli, že měl lehký pád v první levé za Křížkem. Petr je trochu potlučený ale naštěstí nedošlo k nějakému většímu úrazu.
Jezdec Petr Homola “Pedro“ k tomu blíže prozradil: „Na startu jsem stál až devatenáctý a potřeboval jsem se dostat co nejrychleji dopředu. Celkem mi vyšel start a za první tři zatáčky jsem podle videa předjel třináct soupeřů. Do druhého kola jsem vjížděl na čtvrté pozici ale špička mi během prvního kola ujela. Poté mne předjel ještě Kamil, který jel o trochu rychleji. S výsledkem jsem spokojený, pokud by vyšla lépe kvalifikace, mohlo to být možná ještě lepší.“

„Závod litrů začal nešťastně, přímo před motorkou mi spadli Kimura a Pearson a závod byl zastaven. Mezitím trať na dost místech oschla. Po restartu jsem se dostal na šesté místo, které jsem si držel až do pádu. Vůbec nevím jak k tomu došlo. Najednou jsem ležel po highsideru na zemi. Naštěstí to nebyl nijak vážný pád v rychlosti, mám jen nějaké modřiny.“

Tím pro nás Hořický víkend skončil. Po letech kdy se do Hořic bral opalovací krém nám letos počasí příliš nevyšlo. I tak jsme si ale závody užili. Velkou radost jsme měli z toho, že se všem líbil nás nový design motocyklu, který byl k vidění vlastně poprvé. Velice rádi bychom poděkovali všem našim partnerům: ARP Racing Parts, Shorai, Motorex, BikesPlast, Shima, SP –Racing, Moto-Bůďa, FORZAPRO s.r.o., Eurotrans, Zednictví Homola a Kamerydoakce.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist