Dalfos Racing Team po píseckém závodě Rival Trophy

Dalším týmem, který se letos účasní seriálu Rival Trophy, je Dalfos Racing Team. Jeho jezdci samozřejmě nechyběli mezi pěti desítkami dalších pitbikerů v druhém závodě sezóny, který se uskutečníl v Písku..

Rival Trophy seriál závodů motárdových pitbiků pokračoval druhým závodem na Píseckém okruhu v sobotu 11.7. Dalfos Racing Team vyrazil do dějiště dromu už ve čtvrtek odpoledne, protože na pátek byly plánované tréninky. Po příjezdu a sestavení zázemí v depu, byl čas na prohlídku trati. Pro nás celkem překvapení, jak je trať členitá a tzv. zatáčka tobogán, kde by se měla jet čtyřka plnej! Ihned jsme věděli, že na to nemáme koule. Celý okruh jsme tak brali jako novou zkušenost.
Od posledního závodu v Mýtě jsme skoro vůbec netrénovali, kvůli chybějícímu volnému času a pracovnímu nasazení. To musíme změnit, pokud chceme bojovat o vyšší příčky, jako naše konkurence! Tentokrát s námi na závod kromě Lucinky jel i trenér :D Trénuje nás na pomalou jízdu a to se teď hodilo.

Pátek - tréninky

Dle Honsové, měl být nejteplejší den roku a vypadá to, že měla pravdu, i když v Mýtě bylo v závodech také pořádné horko. Tentokrát pofukoval trochu vítr, ale na okruhu to nebylo mezi stromy znát. Martin ještě ráno montoval nový karburátor Keihin, který dostal v depu a druhý trénink musel vynechat kvůli ladění trysek apod. Bohužel komplikace s naladěním byly celý víkend a podařilo se to až do druhého závodu v sobotu, kdy konečně motorka jela od spodních otáček do plných bez vynechávání. Takže na další závody doladit nastavení podvozku a pořádně topit. Michal tentokrát měl štěstí a problémy se mu vyhnuli obloukem. Zvykal si na brzdu Formula, která má sakra větší účinek než klasika. S časy z pátku nic nevíme, protože nebyla časomíra pro srovnání, zrychlování bylo cítit každým další kolem. Celý den v horku, se obešel bez pádu pro Martina a jen Michal měl sklouznutí v zatáčce, když zavadil stupačkou a položil se do zatáčky více, než chtěl. Odnesla to jen stupačka a zadní protektor. Po celém dnu ježdění jsme se těšili na druhý den a doufali, že se nenaplní předpověď paní Honsové deštivého dne.

Sobota - závodní den

Ráno po probuzení jsme zjistili, že ta ženská měla pravdu a okruh vypadal, jak když na něm celou noc závodili slimáci. Hned nám bylo jasné, že na suchých gumách, budeme za slimáky i my. Nikomu se na dráhu moc nechtělo, a tak byl zahájen Open Pitlane a našlo se pár odvážlivců, kteří měli dost diváků, z řad jezdců. Kupodivu pádů moc nebylo a suché Mitasky vcelku seděly v rámci možností na klidnou jízdu. Kdo měl mokré pneu, ten jel téměř jako na suchu a po pár kolech bylo jasné, že kdo má mokré pneu bude patřit mezi lídry jednotlivých skupin. Michal byl odvážnější a vyjel na trať dříve. Martin se nechtěl namáčet moc brzy a počkal až na kvalifikace, kde bojoval ještě více s nastavením karburátoru, protože motorka vynechávala v každé pomalé zatáčce a jak se chytla, šlo zadní kolo bokem. Přišel čas závodů a kupodivu největší obsazení jezdců bylo ve skupině OPEN. V Michala skupině FAST bylo méně jezdců a navíc už měl jistotu pokud nespadne, odnese si i nějaké body. Kvalifikace za deště na mokré dráze pro Martina 16. pozice na roštu a Michal 12. pozici.

1. závod

12:40 byl odstartován první závod kategorie OPEN. Martin měl povedený start, který se mu daří i ze zadních pozic. Proto z 16. místa se dokázal hned do první zatáčky prodrat na cca 8. místo ale hned se začaly projevovat problémy v pomalých zatáčkách ve výjezdech s cukáním a začínal ztrácet před ostatními jezdci. V jednom kole se nevešel do táhlé zatáčky a musel se vydat podívat, jestli mají dostatečně posekanou trávu. To znamenalo předjetí dalších dvou jezdců, po malé enduro vložce se vrátil na trať a musel dotahovat další ztrátu, ale byl to boj s mokrým okruhem za stálého, i když slabšího, deště. V posledním kole už byl blízko jezdce před ním, ale potřeboval by ještě kolo k předjetí a tudíž projel cílem na 15. místě. Na tu bídu aspoň bod.
Další byla na řadě kategorie FAST a Michal byl připraven do závodu. Ze startu se chtěl propasovat mezi ostatní jezdce dopředu, ale opožděný start závodníka před ním jakýkoliv posun zastavil. Celý závod na mokru odjel se staženou prdelí a doufal, že nenastane pád. :D Ustálil svůj styl na klidné a jisté tempo pro dojetí závodu, bez zbytečné snahy o rychlá kola na mokru. Nakonec protínal šachovnici na 10. místě, které bere jako spokojenost.

2. závod

Druhý závod už byl bez deště, trať místy byla suchá v hlavní stopě a Martinovi se podařilo najít slušné nastavení karburátoru, aby motorka jela v celém spektru otáček. No konečně po dvou dnech :D Start vypadal hned nadějně a cpal se na startu dopředu podél kraje startovního roštu, ale došlo ke kontaktu s jezdcem který mu vjel do stopy a musel do trávy vedle startovní rovinky, ale oba jezdci kontakt ustáli. Nebýt toho, mohl být více vpředu ale i tak se pohyboval kolem 12.-13. pozice. Několik kol byl zatáčku za zatáčkou s jezdci Frydrychovský a Bauer z teamu Low Cost Racing na sobě. Bauer svého týmového kolegu předjel a začal poodjíždět. V jednom kole došlo ke kontaktu v rychlé zatáčce za cílovkou dvou jezdců, kteří vyletěli z trati a místem se trochu zvolnilo na žlutou vlajku. Škoda že pravidlo zákazu předjíždění na žlutou vlajku opět nedodržela stejná závodnice jako v Mýtě. Před nepříjemnou zatáčkou se Martinovi na brzdy vmáčkla do stopy, že si z toho Martin málem ustlal ale nemusel vyklepávat nohavice. Protože na žluté vlajce nečekal, že se tam někdo bude cpát a i v prvním závodě si pár jezdců stěžovalo na nedodržování pravidel na žluté vlajce. Ale závod šel dál, Martin zpět dojel Frydrychovského a 3 kola hledal kde by ho předjel. Nakonec to riskl na brzdy před esíčkem na konci prostřední táhlé rovinky, vyšlo to a začal tahat, aby poodjel což se dařilo. Při nájezdu do posledního kola zkontroloval odstup od jezdce za ním, že má dostatečný náskok. Byl větší než čekal a proto mohl zvolnit, aby na jistotu dojel tento závod na 11. místě, možná nebýt kontaktu na startu to mohlo být lepší ale po celém víkendu to je úspěch a spokojenost v náročných podmínkách. Michal měl lepší podmínky na startu FAST kategorie, kdy dráha byla více suchá a začalo prosvítat i slunce. Očekávání byla veliká, jelikož doufal v lepší výsledek, přes úspěšnější start, kdy se posunul o 2 příčky, po pár zatáčkách už bylo jasné, že jak jemu přeje sucho o to více přálo ostatním závodníkům. Zpočátku jel vpředu skupinky pěti jezdců, ale postupně se před něho dostávali ostatní jezdci. Opět zvolil jistotu dojet závod v pořádku a získat další body do sezóny. Proto v poklidném tempu, které u Michala není vůbec zvykem, si dojel na 12 místě co cíle závodu.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist