Tým Moto Racing Group se rozrostl a vyráží na Dakar 2024 s nováčky i legendou Engelem

Dakar 2024 odstartuje později, než tomu bylo v posledních ročnících a 5. ledna se do bojů s časem i nástrahami divoké scenérie Saudské Arábie rozšířená sestava českého týmu Moto Racing Group pod vedením bývalého motokrosaře Ervína Krajčoviče. Mazáky Milana Engela a Martina Michka doplní trojice nováčků, Dušan Drdaj, Martin Prokeš a Jaromír Romančík.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Šestačtyřicátý ročník Rally Dakar odstartuje 5. ledna v Saudské Arábii a bude to popáté v řadě na území blízkého východu. Ředitel soutěže opět slibuje, že půjde o nejtěžší ročník od doby, kdy se v Saudské Arábii Dakar začal konat. Doufejme, že bude těžký hlavně po stránce trati a život závodníkům na motorkách nezkomplikuje letošní novinka, kterou je elektronický roadbook, což v praxi znamená tablet umístěný na navigační věži. Velká neznámá je to pro všechny motocyklové jezdce, a to si dobře také manažer týmu Orion – MRG Ervín Krajčovič.

Ten do toho letos praštil, a kromě ostřílených borců, kterými jsou Milan Engel a Martin Michek, bere na nejtěžší dálkovou rally trojici nováčků, kteří si rally speciál KTM mohli vyzkoušet při v Maroku. Důležitý závod na území severní Afriky byl tvrdou prověrkou, ale zároveň také kvalifikací, která rozhodla o účasti tří nováčků na 46. ročníku Dakaru, kde je čeká 7891 kilometrů, včetně 4727 kilometrů náročných speciálů a hned ve třetí etapě je důkladně proklepne náročná maratónská etapa.

„Je to pro nás krok do budoucna, zabudování nováčků do Dakaru je totiž minimálně dvouletým procesem. Očekávám od nich zodpovědnost a dojezd do cíle,“ prohlásil manažer Ervín Krajčovič. „Říká se, že půjde o nejnáročnější ročník za posledních pět let v Arábii. Hlavně první týden bude fakt hodně těžký, v rámci maratonské etapy si musíme rozložit 600 kilometrů do dvou dnů,“ říká Martim Michek a vítá rozšíření týmu. „Bude to zpestření. Doufám, že si užijeme ještě více srandy. Romančík byl pro mě motokrosovým sportovním sokem, dokáže se pořádně kousnout. Drdaj je rychlý motokrosový jezdec a Prokeš zase expert na vytrvalostní soutěže.“  Milan Engel se chystá na svůj desátý Dakar a před startem prozradil své cíle „chtěl bych Dakar dojet, protože loňský ročník se mi tolik nepovedl a doufám, že technika vydrží. Když by se podařil výsledek jako v předešlých ročnících, tak budu spokojený.“ A na co se těší? Těším se na horkou čokoládu, protože tu tam mají dobrou a taky na motorku, protože jsem celý rok na dakarce neseděl.“

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Motokrosař Dušan Drdaj v Maroku okusil, jak rally může bolet a zlomil si tam hrudní kost. I tak dojel a kvalifikoval se jako třetí nejlepší mezi nováčky! „Havaroval jsem a cítil jsem hned, že je něco špatně. Ale pod adrenalinem se mi podařilo dojet 150 kilometrů do cíle. V místní nemocnici v Maroku jsem dostal jen prášky na bolest, ale nechtělo se mi tam vůbec být. Až můj známý doktor v Praze odhalil, že mám zlomenou hrudní kost. Už jsem ale vyléčený,“ řekl Dušan Drdaj.

Martin Prokeš je zvyklý jezdit delší offroadové závody v rámci offroad maratonů, ale i tak si delší cestu na civilní motorce raději vyzkoušel větší porci kilometrů v provozu. „Letos jsem jel se svojí přítelkyní na motorce do Chorvatska, abych si na ty kilometrové porce zvykl. Bude to ale jiné, protože v rámci vytrvalostní maratonů jezdíme dvě až čtyři hodiny. Na Dakaru budeme sedět skoro celý den na motorce,“ popsal další nováček Martin Prokeš a dodal, že v Maroku se setkal s problémem s elektronickou navigací „Bohužel mi v poslední etapě v Maroku přestal jít a zcela zhasnul. Takže jsem se musel chytnout za nějakého jezdce, a nakonec jsem po bloudění dojel do cíle."

Motokrosař a reprezentant na motocyklové olympiádě Šestidenní Jaroslav Romančík před Dakarem řekl „Dakar jsem měl v hlavě opravdu dlouho, ale čekal jsem, až na to budu mít zejména po psychické stránce,“ Během kvalifikace v Maroku Romančík usiloval o první místo mezi nováčky, a o to přišel kvůli chybě v poslední etapě. „Byl jsem si konečně trochu jistější a začal závodit, ale vytrestala mě velbloudí tráva, kterou jsem přehlédl. Štěstí, že jsem se po pádu vůbec dostal do cíle. Třeba Šestidenní byla z mého pohledu náročnější fyzicky, ale dálková rallye v Maroku mě zase daleko více psychicky vysála. Je potřeba se neustále soustředit a pracovat dobře s navigací.“ 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Michal Kohout - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist