Drdaj bojuje o nejlepšího nováčka Dakaru, duny překonal bez brzdy

Je jedním z největších překvapení letošního ročníku Dakarské rallye. Dušan Drdaj měl před startem velké obavy z dlouhých přesunů a z dun. Vždyť před soutěží trvala jeho nejdelší jízda na motorce 45 minut. Nyní má za sebou pět etap a během středy musel v Saudské Arábii překonat stovky kilometrů. Do cíle měřeného úseku dojel na 47. místě a v celkovém pořadí je třicátý! „

V minulém roce získal domácí motokrosový titul v královské třídě MX1. Ví se, že má rychlost a dravost. Ale vytrvalost? Tu musel pražský jezdec Drdaj teprve prokázat. „Na Dakaru bude pro mě všechno zcela nové, vždyť jsem pořádně nejel s motorkou ani po běžné silnici,“ dodal s úsměvem úspěšný závodník, který před Dakarem absolvoval kvalifikaci v Maroku, kde si zlomil hrudní kost v poslední etapě. „Právě tehdy pochopil, o čem dálkové soutěže jsou a jak k nim přistoupit. Domluvili jsme se před letošním ročníkem Dakaru, že nesmí být zbrklý kvůli sobě a motorce. Jde hlavně o trpělivost a nabrání zkušeností,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf Orion – Moto Racing Group. A Drdaj plní taktiku českého týmu naprosto skvěle! Nejen, že pravidelně dojíždí bez větších technických komplikací na motorce, Drdaj na trati ukazuje také rychlost.

Vždyť v první etapě byl na měřených úsecích několikrát v top 20, v úterý se pohyboval kolem 17. místa. Několik dní byl v pozici nejlepšího nováčka Dakaru, což je sledované a prestižní ocenění. Ve středu ho ale přeskočil Rakušan Tobias Ebster, který je v celkovém pořadí na 26. místě, Drdaj o čtyři příčky zaostává. „Nikdo asi úplně neočekával, že bude takhle nahoře. Víme, že je dobrým a technicky vyzrálým závodníkem. Jede stabilně. Teď bude klíčové, aby přežil do volného dne a úspěšně překonal písek, který je v Empty Quarter velmi zrádný,“ chválil novou posilu Ervín Krajčovič, který je rád, že během etapy netlačí na pilu. „Domlouvali jsme se na tom. Líbí se mi jeho postoj a přístup. Věřím, že to vydrží a dostane se na pěkném místě do cíle.“

 

Během středy si Drdaj musel poradit s technickým problémem na motorce, od desátého kilometru mu přestala fungovat zadní brzda, což v dunách nebylo zcela optimální. „Přitom mě to bavilo, ale musel jsem zvolnit a neriskovat. Nebezpečné to bylo zejména při sjezdech,“ dodal Drdaj, který v páté etapě zaostal v cíli o skoro dvacet minut za vítězem. „Prošli jsme jeho motorku a bohužel zadní brzdu měl uvařenou kvůli ohnutému kotouči. Asi musel dostat někde ránu a tím se brzda uvařila. Vše jsme vyměnili,“ upřesnil Krajčovič z Orion – Moto Racing Group.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist