Změny v časovém harmonogramu WSBK 2014

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5077) napsal 17.12.2013 v 17:41+4

Původně jsem chtěl, Rado, to Tvoje posunutí do osobní roviny
nechat být, ale prostě musím přidat ještě jeden můj NÁZOR
(ne tedy FAKT!). Jezdeckou úroveň všech těch,co absolvovali
třeba i několik sezon v STK600 na mnoha světových tratích,
může hodnotit jedině ten, kdo ty STK600 jezdil a postoupil
na vyšší úroveň, nebo kdo např. v Brně zajel pod 2´20´´ .

Rado_ (555) napsal 17.12.2013 v 17:38-3+1

a vůbec, není to jedno? Pro TV diváka je nahuštění programu jednoznačné pozitivum (STK600 v bedně nebývaly) a na okruh do ciziny pojede odsud jen zlomek jedinců, pokud vůbec někdo... Takže si zase někdo vytváří problém naprosto účelově...

Rado_ (555) napsal 17.12.2013 v 17:29-3

Ivane - přesně to, co jsem napsal v posledním odstavci jsi nyní naplnil, díky za tento příspěvek... Navíc narozdíl od Tebe já nikoho nejmenoval...

Ano, STK600 byly v závdním víkendu "závodem mrzké úrovně", jednak jako jediný závod ve světových závodech měly statut pouze Evropský, a druhak se jely v sobotu vloženy mezi tréninkové jízdy - promotér zřejmě věděl porč...

Mysli si, co chceš, ale tohle všechno je prostě Fakt!!

Pity > Lůza je hovorové označení pro dav, nic víc... Pokud se někdo cítí dotčen, tak to není proto, že bych jej napadl, ale proto, že zná rčení o "Potrefené huse.."

IvanDvoutakťák (5077) napsal 17.12.2013 v 17:22-1+3

Žasnu, že si zdejší diskutér osobuje právo nazývat STK600
(zařazené po x let do programu WSBK) "závody mrzké úrovně"
a hned vzápětí psát o"zamindrákovanosti v osobní rovině" !
To není vyjadřování názoru, ale subjektivní HODNOCENÍ ...
Současnou pozici WSBK a výběr tratí pojmenoval trefně Super-
biker - součást stejného "obchodního řetězce" a po-
výšení statutu STK1000 na MS pak patří do oblasti snů .
""Vývoj""kategorií ve WSBK bude spíš směřovat opačným smě-
rem. A abych nezapoměl: vše předchozí jsou jen mé NÁZORY .

josef58 (823) napsal 17.12.2013 v 17:22+2

Superbiker,
myslím, že pěkně napsaný

Rado_ (555) napsal 17.12.2013 v 17:21-1+1

Superbiker - já teda zatím žádné minus proti době "předDORNovské" u série produkčních motorek nevidím. Pokud bude cca 22-25 jezdců na 8-9 značkách, tak tohle mi jako pohřeb série rozhodně nepřipadne. To, co se děje v zákulisí neřeším, na co koukat bude...

Prestiž série umírá? Ale, prosím tě, trochu soudnosti... Jak se říká... Kde nic není, ani Smrt nebere... Prestiž tahle série u "lůzy" nikdy neměla, a pro motorkáře v pravém slova smyslu se jede v cca stejných kolejích...

PityGPX (949) napsal 17.12.2013 v 16:49+1

Ano, bylo opravdu dost víkendů, kdy se jely F1 a ve stejnou neděli se jely superbiky, popřípadně MotoGP a WSBK. Je jasné že prostě nešlo sledovat všech pět lig (Mt3, Wss, Mt2, WSBK, MGP (bráno žebříčkem od páte po první ) naráz live.

Myslím, že závody wsbk budou časově vyhovovat, aspoň většine, neočekavam příští rok žádnou wsbk akci live, protože se všechny závody jeodu poměrně od ČR daleko (a Checa už stejně nezávodí ! )

S radovým příspěvkem souhlasím, jen by mohl ze slovníku vyškrtnout pojmy jako lůza/ovce, protože si tak zas udělá zbytečně v diskuzi kritiku na jeho osobu, která mnohdy skončila dáním Banu !

Jinak, starej systém byl dobrej, když byla F1 v Monze a superbiky v evropě, to se ten závod v Monze stihl odjet, je to nejrychlejší okruh v kalendáři a borci to stihnou odjet myslim za jednu hodku a dvace(pět) minut.

Jinak souhlas, člověk nechce trávit celou neděli u TV a to nepočítáme s tím, že se ještě jezdí sem tma BSB kde se závody pro nás jezdí už poměrně "pozdě" odpoledne!

Superbiker (245) napsal 17.12.2013 v 16:48+4

Netroufnu si hodnotit, jestli je to dobře nebo ne.

Ale troufnu si napsat, proč lidi do DORNY v souvislosti s WSBK neustále kopou.

Nejde totiž ani tak o to, co dělá, ale kdo to dělá. MotoGP a WSBK byli konkurenti, zatímco teď je z WSBK pouhý doplněk k MotoGP. Prestiž WSBK tím logicky umírá, ať udělá Dorna cokoliv.

Zatímco předtím mohl majitel WSBK říkat "jsme jiný, konkurenční seriál, možná méně sledovaný, ale zábavnější a stejně prestižní - neboť máme status MS", tak teď už to nikdo neříká - Dorna klidně nahlas řekne, že je to pro ně doplňkové mistrovství, ve kterém si menší továrny otestují jestli jsou dost šikovné na vstup do MotoGP a pokud jde o jezdce, tak talenti z WSBK odchází a přestárlé hvězdy přichází.

Jistě, to co popisuji s jezdci a továrnami se dělo i před vstupem Dorny, ale majitel měl aspoň motivaci a snad i snahu (nešlo jim to) tenhle model změnit. Jestliže oba šampionáty vlastní jedna firma, nemá důvod to dělat.

Pod stejným majitelem WSBK navíc ztrácí svou osobitost - stejné požadavky na tratě (kalendáře se podobají, WSBK slouží jako testovač tratí, kde v budoucnu pojede velké MotoGP), na bezpečnost (ze 4 závodníků v řadě přechod na 3), politika počtu závodníků ("30 je moc, 24 stačí"). Samozřejmě - WSBK bylo MotoGP podobné i předtím, ale byla naděje, že se nějakým jiným směrem vyvine - ta už není, MotoGP i WSBK jsou součástí stejného "obchodního řetězce".

Mimochodem, kdysi se tady přirovnávalo WSBK - MotoGP k WTCC - Formule 1. To už neplatí. WTCC je narozdíl od WSBK skutečný konkurent dané série (vlastní jej jiný majitel než Formuli 1), jehož sledovanost vloni překročila 500 mil. diváků (WSBK statistiku zveřejnilo naposledy cca před 4-5 lety a sledovanost byla asi 350 mil., od té doby šla určitě dolů, jinak by se majitelé pochlubili) a který expanduje i technologicky: příští rok budou auta v něm o cca 6 sekund rychlejší než vloni (porovnejte s navrhovanými reformami ve WSBK směřujícímu ke zpomalení motorek). Mladí talenti z WTCC nikam neodcházejí, naopak přicházejí. Do WTCC navíc v roce 2014 přijde Sebastien Loeb - mnohonásobný šampión WRC, který mohl v rallye jezdit za kterýkoliv tým, na který by si ukázal. Radši šel dobrovolně do WTCC. A to WTCC existuje ani ne jednu dekádu. Mimochodem, majitelem je Eurosport, který logicky dělá vše pro to, aby se divák bavil a aby se jezdilo na zajímavých tratích, ne na tratích, kde se vybere největší výpalné.

Prostě, Rado, máš pravdu: Dornu všichni ohledně WSBK kritizují proto, že je to prostě Dorna. Ale podle mě je ta kritika oprávněná: WSBK převzetím Dornou zcela jistě ztratila budoucnost i pozici konkurenta (byť nepříliš úspěšného) MotoGP.

Zazi (1006) napsal 17.12.2013 v 16:43+3

Kategorie Mistrovství Světa: SBK, SSP, STK1000 (??) Znamená to snad, že litrové štoky byly povýšeny na úroveň MS? Nebo je to tak krkolomně napsané, že to jen tak vypadá?

Nuvolari (2329) napsal 17.12.2013 v 16:37+5

PityGPX:máš pravdu, ale upřímně - ten konec závodu spacích vagónů se dal jistě oželet ve prospěch startu SBK!

honza108 (319) napsal 17.12.2013 v 16:28-1+5

Rado nestačím se divit, se vším s tebou souhlasím

Rado_ (555) napsal 17.12.2013 v 15:17-5+4

Posun je jednoznačně k lepšímu.

1. Dřívější konec závodní neděle - po starému měl člověk zabitý celý den, nyní pokud oželí STK 1000 může ve dvě na vyjížďku

2. Minimální pauzy mezi závody. Po starému to bylo děsně roztáhlé

3. Pokud je člověk/znalec na okruhu, tak zkoukne i na STK1000 zatímco většinová lůza/ovce po WSBK 2 odtáhne pryč a transport z okruhu je na pohodu

4. Kolize s F1 nebo MGP mi přišly právěže dost časté. Při startu F1 ve dvě hodky cíl v 15:30 není ani omylem a naopak, při sledování WSS zase člověk neuvidí start podniků ve 14:00

Úbytek STK 600 neřeším, myslím si, že nejsem sám, kterému v sobotu mezi tréninky vložený závod mrzké sportovní úrovně nechybí.

Takže si myslím, že negativisté si prostě do Dorny kopnou jen proto, že je to Dorna a negace je něčí "sport"... stejně tak, jeko někdo ohodnotí plusem/minusem příspěvek zde jen proto, že jej napsal "někdo" aniž by se pozastavil nad tím, co dotyčný napsal nebo udělal, jako nyní Dorna... Prostě někdo dokáže objektivně zhodnotit argumenty a jiný zase projeví svou zamindrákovanost v osobní rovině. Každému,co jeho jest...

ugt3000 (176) napsal 17.12.2013 v 14:29+2

To I2T:

Jen klid, při evropských závodech sepojedou i další dvě třídy - ME Superstock 600 a European Junior Cup - stejně jako v loni, jenže ty zaštiťuje FIM Europe

PityGPX (949) napsal 17.12.2013 v 13:58-1+1

motorbreath: neni to tak jak říkáš. Jen v případě Monze se F1 dojede (za sucha) do startu WSBK. Ja sleduji jak f1 tak wsbk a vždycky, když byly závody v evropě tak f1 končila dost po 15:30 (samotný závod) ten závod mnohdy trvá cca i 2 hodiny (když jsou kolize, SC atd), takže pro mě je to lepší že už to kolidovat nebude a v minulosti jsem dost nadával, nebot sledovat oba podniky live prostě nejde.

Rado a další kluci co sleduji F1 a WSBK potvrdí! :)



Jinak, o změně termínu jsem informoval prostřednictvím fora nedávno.

//www.motorkari...?ft=85940&fid=25

IvanDvoutakťák (5077) napsal 17.12.2013 v 13:56+4

To co napsal Motorbreath, je "jen" další (a detailnější!)
aspekt ""vývoje"" WSBK pod Dornou ...

motorbreath (491) napsal 17.12.2013 v 13:53-1+4

Nechci do toho autorovi kecat, Ale s MotoGP ani s Formulí 1 nijak časově nekolidovali. WSBK jela ve 12:00 a v 15:30. MotoGP jede ve 14:00 a končí ve 14:45, Formule 1 ve 14:00 a končí v 15:30. Takže toto vysvětlení je absolutní blbost. Stačí se nad tím zamyslet a je to jasné. 10:30 WSBK, 11:15 Moto3, 12:00 Moto2, 13:00 WSBK, 14:00 MotoGP... Tím pádem jim nevadí kolize v termínech. Co bude se sledovaností Supersportu a Superstock 1000, to asi nikoho nezajíma.

IvanDvoutakťák (5077) napsal 17.12.2013 v 13:53+5

Další krok likvidace WSBK realizován : nadále JEN 3 katego-
rie ve WSBK - tak jako i PŘEDTÍM v MotoGP Přece nemůžou mít příznivci WSBK více "zábavy", než při tom nejlepším na světě, což(prý) je MotoGP

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist