Nová aerodynamika Ducati vyvolala reakci konkurence

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
zdenyrr (781) napsal 13.03.2019 v 15:04

Ducati se nedá upřít její neustálý vývoj, inovace a průkopnictví jak je ale v článku.. je divný chladit pneumatiky zrovna v nočním závodu.. no uvidíme

Georgio88 (1232) napsal 13.03.2019 v 14:33

-> Virágo: Dle definice je aerodynamika složením slova aero = vzduch & dynamika = pohyb. Pokud je na motorce něco, co hýbe vzduchem jedná se o aerodynamický prvek.

Je hodně zvláštní, že v Kataru, kde všichni mají problém udržet střední směsy, aby nevychladly, použila Dukna "chladič" zadní pneu. Jasně a teď tu o čápech a hnízdě. Navíc Petrux se prej prořekl, že to není chladič, ale pravý účel nemůže novinářům prozradit nebo by se Gigi zlobil... O.o To je politik... Zatloukat, zatloukat a zatloukat, pokud chce továrnu jezdit i v 2020 a né takhle trousit hnědku v prvním závodě.

Největší porce lejna je na hlavě FIM, že tohle povolili. Dovi ani dukna by za to neměli mít postihy.

1100Virago (3088) napsal 13.03.2019 v 14:13

V tomhle článku
https://www.bikesrepublic.com/featured/why-protest-the-ducati-spoon-in-motogp-suzuki-explains/
se píše, že týmy na to upozornily FIM už před závodem a bylo jim řečeno, že stížnost můžou podat až po něm. Což prakticky vyvrací domněnky, že kdyby Dovi nevyhrál, zavřela by se nad tím voda.

A háček je v tom, že ta "lopatka" před zadním kolem, která sbírá vzduch od země a z kapotáže, ho vede nahoru k zadnímu kolu. A podle principu akce a reakce tím nějaký přítlak určitě vytváří. FIM teď bude mít problém rozhodnout, jestli je přítlak jen vedlejším a zanedbatelným důsledkem toho chlazení, nebo chlazení jen jako výmluva maskuje nepovolený aerodynamický prvek.

PeterRRoliver (378) napsal 13.03.2019 v 13:53

ROGIH: Také nejsem vědátor v oblasti aerodynamiky, muj pohled je takový že ty přední límce dokáží během jízdy soustředit tlak vzduchu (průvan ) do vnitřní strany kola a vyvíjí tlak na ráfek směrem k zemi. Zadní mi příjde vyloženě jako že jen seberu vzduch pod motorkou a pošlě ho na gumu takže tam bych se přiklonil k té verzi s tím chlazením, alespoň podle fotek z tohoto článku. Možná je to ale kokotina a pletu se :D jak říkám já jsem v tomto lama

chooki (100) napsal 13.03.2019 v 13:16

Škoda že to Abaja nemal, bol by v top 5 určite. Aj keď vlastnem neviem, za celý závod ho neukázali..

cameron (658) napsal 13.03.2019 v 13:13

Je to prostě "šedá zóna". Ovšem nejlepší je vyjádření Petrucciho, tipuju, že potom dostal pořádný kartáč od vedení Ducati
“I can’t tell you because Gigi gets angry. We saw on television that they said it was to cool down the rear tyre, but in fact that is not the real reason,"

rogih (1052) napsal 13.03.2019 v 11:33+2

No, když na aplikuji svoje chabé znalosti aerodynamiky, tak mne nenapadá, jak by to mohlo generovat přítlak, já bych se přikláněl spíš k tomu chlazení.
Pokud jde o pravidla, tak to měli před závodem od komisařů schválené, takže pokud soud rozhodne že to není OK, pak by měl následovat pouze zákaz použití pro příští závody a výsledky by měly zůstat zachovány.
A k WSBK: už nechte toho breku, motorka je podle pravidel, v těch jsou výpočtové vzorce pro výpočet max. otáček. Ducati využila stavbou nové motorky pravidla na maximum a zdá se, že jí to vyšlo. Ale nehledejte ten výsledek jen u motorky. Ostatní Ducatky nezajely nic moc, takže až tak zázračná ta motorka asi není. Už jsem to jednou psal, ještě to zopakuji: Srovnáním výsledků tréninků, kvalifikace krátkého a dlouhého závodu mi vychází, že je Kawa na jedno kolo rychlejší a při vzrůstajícím počtu kol musí zpomalovat-šetřit gumy. Alváro ale dokáže jako jediný držet nejvyšší závodní rychlost. Jestli je to v rukách nebo v něčem jiném nevím, ale zatím se zdá, že to umí jen on. Musíte se ho zeptat, jak to dělá!

s4r (52) napsal 13.03.2019 v 10:25+21

Ach jo, některé ty názory mě fakt mrzí.

Podvod Ducati v SBK...??? SBK má nějaká pravidla a Ducati se tím řídí. Nehledě na to, že pokud by ta pravidla byla jiná, a těch 2000 otáček by neměli, tak by ten motor udělali tak, že by těch cca 250 koní dosahoval právě o těch 2000 otáček méně, možná by se tím dost zásadně změnila jeho charakteristika k mnohem větší divočině a větším nárokům na pilota, ale ta síla by tam prostě byla.
Navíc, a to je krásný, díky tomu, že Ducati využila bezezbytku vsech možností v rámci pravidel, tu máme pro VŠECHNY Panigale V4R ke koupi, která je, ať se to někomu líbí nebo ne, naprosto fascinující stroj, jehož přímou konkurenci nemá v nabídce ŽÁDNÝ z ostatních výrobců motocyklů.

Zcela reálně je to to nejlepší, co si můžeme volně koupit na ježdění v kategorii SBK.

Ducati přišla jako první s křidélky, jako PRVNÍ používali odřazování směrem dolů bez použití spojky, a s těmi "první" bych mohl pokračovat.

Prostě to dělají jinak, je velmi dobře, že se v závodních sériích angažují, protože i díky tomu si podobně fascinující techniku můžeme aktuálně sami koupit.

Dvoutakty byly super, ale co z toho?

Desmosedici Stradale je úchvatný motor, který si prostě sami můžeme koupit a okusit sílu toho, jak před cca deseti lety litaly čtyřtakty o síle 200+ koní, což jsme si vůbec nedokázali ani představit.

Teď nám 200 koní přijde normálních i v cesťáku.

Pevně tedy doufám, že Ducati se letos povede titul, myslím, že by si ho po těch letech sakra zasloužili!

1100Virago (3088) napsal 13.03.2019 v 10:13

To není díra v pravidlech. To buď je nebo není porušení pravidel. Buď je hlavní funkcí té součástky chladit pneu, nebo generovat aerodynamický přítlak. Na komisi teď je, aby to posoudila a rozhodla.

Podle mě by to ale na výsledek Kataru nemělo mít vliv. Jen by se mělo rozhodnout, jestli se takový díl pro příště používat může, nebo porušuje pravidla a používat se nesmí.

Ale je to nepřímý důsledek neustále přesnějších, přísnějších a komplikovanějších pravidel. Raději bych viděl spoustu omezení padnout a ať se pak konstruktéři předvedou.

Marosa (648) napsal 13.03.2019 v 09:35

To jsou zase komentáře
Mamola29: pokud Ducati našla v díru pravidlech, tak za to ona nemůže, ale ten kdo ty pravidla formuloval (obecně Dorna?)
BlackSabbath: že je motorka hnusnější? Tak ať je, ale přeci na krásu se nejezdi, hlavně že jsou konkurenceshopne a my vidíme pěkný závody

afro-r1 (514) napsal 13.03.2019 v 09:14

Tak schvalne, kdy ho dostane pod kyvku i Bautista...
: o )

BlackSabbath (434) napsal 13.03.2019 v 08:38-1

Dovimu fandím a určitě jsem radši, když porazil Marquéze. Ale jak je někde pan "srostlé obočí", je to téměř vždy zárukou kliček a ohýbání pravidel. To nemluvím o tom, že ta motorka je hnusnější a hnusnější...

Jakub-od-X-bikers (190) napsal 13.03.2019 v 08:28+9

V historii závodění se už mnohokrát zopakovalo, že jakmile přišel někdo s dobrým technickým nápadem, hned se proti němu protestovalo, ale na dalším závodě už to skoro všichni používali v malých obměnách také. Není to nic nového a nemusí jít nutně o podvod, nebo snahu někomu přilepšit, či uškodit. Se závoděním jde ruku v ruce vývoj, ze kterého nakonec profitují i běžní uživatelé. Pokud by tomu tak nebylo, závodí se dodnes na dřevěných kostitřasech, protože všechno lepší by se hned zakázalo...

gorkin (4561) napsal 13.03.2019 v 08:25+1

kde jsou ty starý časy dvoutaktu..to bývaly závody...
dneska aby člověk čekal týden kdo vlastně vyhrál
o vítězi bude rozhodovat Jurry...
ach jo...

crxjet (258) napsal 13.03.2019 v 08:17+1

Karing a jeho 100x opakovaný pláč

Paulo (2647) napsal 13.03.2019 v 08:13+4

A co kdyby řekli, že je to sklopenej centrální stojan nebo brzda do kačeru?

DOMINATOR (1260) napsal 13.03.2019 v 07:07

Dorna a honda...

jan26 (3932) napsal 13.03.2019 v 06:49

Virago
K tomu JL mluvil o tom na servus před zavodem Štefan,že startuje pod silnou dávkou proti bolesti.
No v Luganu se přišlo na tohle a ARG. je ?

Kubassi-88 (279) napsal 13.03.2019 v 05:32

A proc hned Dorna? technicky pravidla ma na starost taky nekdo jiny a Dorna ma jen castecne na to vliv..a spojovat Dornu s FIA je taky pekna blbost...

Rado_ (567) napsal 13.03.2019 v 04:47-1

Mimochodem, do WSBK se v Aragonu vrátí tým Ten Kate

https://motogonki.ru/superbike/12-03-2019_ten_kate_racing_nashla_partnera_i_pilota_-_vozvraschenie_v_worldsbk_sostoitsja_v_aprele_.html

KARING (245) napsal 13.03.2019 v 00:56-6

Tak Ducati už letos udělala podvod v SBK, kde má skoro o 2000 otáček a o 20 koní víc než ostatní a vesele v tom pokračuje v MGP!

Mr.Dreamer (46) napsal 13.03.2019 v 00:20+1

A neměli spíše napadnout rozhodnutí technického ředitele šampionátu, který Ducati tu úpravu schválil? Je správné, že se ostatní výrobci mohou bránit a to vysvětlení zní nelogicky, ale pokud dali tu úpravu k posouzení a to dopadlo kladně, tak přec Ducati nepochybila.
Tímhle tempem už mohou rovnou ty závody nahrát někde ve studiu a o vítězi rozhodnou někde v pohodlné, klimatizované kanceláři.

Mamola29 (1077) napsal 12.03.2019 v 23:17+1

Takže politika pohlcuje po F1 už i MotoGP... Ciabatti lže stejně jak ta liška šedivá Dall'Igna..
Samozřejmě, že ten deflektor před kolem nechladí gumu ( proč asi zrovna v Kataru??), ale generuje přítlak.. Prostě zas využili díru v pravidlech, nebo si je vykládají podle sebe a někomu to nevadí... Jestli to FIM nezarazí hned, tak příští závod už to jedou všichni. Právě Ducati to žene tímhle směrem, začli první s předníma křídlama, teď zadní, a dopadne to jako ve F1, která je dnes k smíchu, samý aerodynamický kokotinky a rekuperace a pilot je jen pátý kolo u vozu...

deluxa (347) napsal 12.03.2019 v 22:58

Napisal by som ze je jasne podla tvaru to ze riesi aerodynamiku, nic ine tam riesit za tych podmienok nemohol. Inak ak niekto nie je imbecil tak mu muselo dojst uz na FP preco to tam strcili, ked sa pisalo ako je tam veterno a ake su problemy. Nebolo ani mokro a ani horuco. Ak maju nejake prisne pravidla v ramci pritlaku tak to nemoze dopadnut inak ako v neprospech Ducati. Otazka je ci ich tato vec vobec nejako zvyhodnila alebo im pomohla, to je vo hviezdach. Neviem preco pisete stale o Honde ak protest podali 4 fabriky. To uz nie je o tom kto ma alebo nema vyhravat...

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 12.03.2019 v 22:43+1

PeterRRoliver: no s tema brankama nejsi az tak mimo, v NHL se na tuto sezonu zmensila vystroj brankaru, prave aby padalo vice golu.

SLAY (864) napsal 12.03.2019 v 22:43+2

ThomasHewitt

Jestli to je v souladu regulema to se teprve ukáže .Tak jako tak jsou u Dukárny chytřejší než zbytek pole

ThomasHewitt (244) napsal 12.03.2019 v 22:33

Jinak Ducati spoiler i tak nasadilo, protože si sou zjevně jisti že to není proti regulím, ted už jen čekám kdy se to potvrdí a Honda ho tam brzy nacpe taky

ThomasHewitt (244) napsal 12.03.2019 v 22:26

Dorna = FIA
Repsol Honda = Scuderia Ferrari
Espézetka= Ecclestone

Podobnost čistě náhodná...FIA taky už neví jak dostrkat Ferrari k titulu, jenže tam se to dá pochopit, protože od titulu Kimiho Raikonena v roce 2007 ho Ferrari zatím nedalo, jenže Repsol Honda vyhrává poslední léta co se dá a Japončíkům s Dornou je trnem v oku i těch pár vítězství Ducati které za rok dají ?? Co by jako chtěli ? Aby všechny závody vyhrál Marquez a Honda ?? To by se se sledovaností šampionátu mohli za chvilku rozloučit, už takhle jde Honda na nervy tou dominancí.

1100Virago (3088) napsal 12.03.2019 v 22:22+3

Thackwell 21:22: "...pokud by Ducati závod nevyhrála a Dovi dojel třeba 5 před Petruxem, tak by možná ani k žádnému protestu nedošlo..."

K tomu máš v článku následující:
"Jak ale prozradil šéf týmu Suzuki Davide Brivio, byl s vedením Ducati ještě před závodem v kontaktu a upozornil je, že pokud do závodu nasadí sporný zadní spojler, Suzuki proti tomu podá protest."

Z jiného soudku - Lorenzo byl na vyšetření a má naštíplé první žebro na pravé straně (tipuju, že se to počítá odspodu). Na takový stav je jeho chabé umístění dost pochopitelné.

IvanDvoutakťák (5129) napsal 12.03.2019 v 22:17

Ještě že se jezdí i seriály které nemá Dorna pod palcem




TOPlist