Toni Elias

Je hodně neobvyklé, když pilot po své nejúspěšnější sezóně v MotoGP a po zisku vynikajícího sedmého místa v této nejprestižnější kubatuře musí balit "fidlátka" a sestoupit o kubaturu níž. Tohle se letos stalo Tonimu Eliasovi a určitě nejenom jeho to hodně překvapilo.

V případě Toniho Eliase platí pořekadlo o tom, že jablko nepadá daleko od stromu. Na motorce závodil už jeho děda, ale hlavně jeho otec jezdil motokros na špičkové úrovni. A tak i Antonio seděl na motorce už hodně brzy. V mistrovství světa se poprvé svezl v sedmnácti letech, kdy jel na divokou kartu ve třech domácích velkých cenách sezóny 1999. Už při svém třetím startu ve Valencii dokázal získat dva body za čtrnácté místo a tak ho čekala nabídka na start v kompletním seriálu pro sezónu 2000.
V ní dokázal osmkrát zabodovat, v Katalánsku dojel dokonce na osmém místě a celkově z toho byl dvacátý flek. V násedující sezóně 2001 se pak už se dvěma vítězstvími dokázal prosadit na stupně vítězů, když před ním v celkovém pořadí skončili jen Manuel Poggiali a Youichi Ui.
Pro sezónu 2002 následoval přechod do dvěstěpadesátek, kde vydržel tři sezóny. Hned v té první dokázal urvat jedno vítězství a obsadil celkové čtvrté místo, které pak zopakoval ještě o dva roky později v sezóně 2004. Největšího úspěchu ve čtvrtlitrech dosáhl třetím místěm v sezóně 2003, kdy celkem pětkrát zvítězil a před ním skončili Manuel Poggiali a Robby Rolfo.
Od roku 2005 můžeme Toniho vídat v nejsilnější kubatuře MotoGP, kde postupně vyzkoušel motocykly Yamaha (tým Fortuna), Honda (Gresini) a Ducati (Pramac). Svoje dosud jediné vítězství v této kategorii získal v roce 2006 v Estorilu, kde po strhující bitvě plné driftů porazil Valentina Rossiho o pouhé 0,002 sekundy a dá se říci, že těch pět bodů připravilo Valeho o zisk mistrovského titulu. V tomtéž roce se také dostal mezi desítku nejúspěšnějších pilotů.
Také následující rok 2007 závodil na Hondě v týmu Fausta Gresiniho, ale výsledkově si pohoršil a vypadnul z elitní desítky.
Po dvou letech v sedle Hondy podepsal pro sezónu 2008 angažmá u týmu Pramac Ducati a i když získal jedno druhé a jedno třetí místo, celkově z toho byla až dvanáctá příčka a Toni raději zvolil návrat k Hondě do týmu San Carlo Gresini.
Rok 2009 byl pro Toniho nejúspěšnější sezónou v kubatuře MotoGP, když kromě dvou závodů pokaždé bodoval, v Brně vystoupil bronzový stupínek, v celkovém pořadí si připsal skvělé sedmé místo a byl po Colinu Edwardsovi druhým nejúspěšnějším soukromníkem. I přes tento úspěch nesehnal angažmá pro nejvyšší kategorii a musel vzít za vděk kubaturou Moto2.
Datum narození: 26. března 1983
Místo narození: Manresa (Španělsko)
Výška: 163 cm
Váha: 57 kg

Kariéra v číslech:

1999 - mistrovství světa silničních motocyklů 125 ccm (tři závody)
             - 33. místo (2 body) Honda
2000 - mistrovství světa silničních motocyklů 125 ccm
             - 20. místo (24 bodů) Honda
2001 - mistrovství světa silničních motocyklů 125 ccm
             - 3. místo (217 bodů) Honda
2002 - mistrovství světa silničních motocyklů 250 ccm
             - 4. místo (178 bodů) Aprilia
2003 - mistrovství světa silničních motocyklů 250 ccm
             - 3. místo (226 bodů) Aprilia
2004 - mistrovství světa silničních motocyklů 250 ccm
             - 4. místo (199 bodů) Honda
2005 - mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP
             - 12. místo (74 bodů) Yamaha
2006 - mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP
             - 9. místo (116 bodů) Honda
2007 - mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP
             - 12. místo (104 bodů) Honda
2008 - mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP
             - 12. místo (92 bodů) Ducati
2009 - mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP
             - 7. místo (119 bodů) Honda

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005

Fotogalerie 2004

Fotogalerie 2003

Fotogalerie 2002

Fotogalerie 2001

Fotogalerie 2000




TOPlist