Info
|
Myslel jsem si, že u slabé 4T 125cítky na obutí až tak moc nezáleží, když si člověk dává pozor při jízdě na mokru, ale to byl omyl. Na svojí moto jsem měl vyzkoušené tři druhy pneu, původní nové originál neznačkové čínské (až na mokro v pohodě,) ojetou Dunlop Sportmax D207 (byla užší, ale lepivka, naprosto skvělá do zatáček,) nová Mitas H-15 (pomalé zahřátí, klouzala při brždění, moc nevydržela) a poté jsem šel do "značkové" pneu od Continentalu. Zlákala mě cena, která byla nízká a naprosto také odpovídala mizerným jízdním vlastnostem. K ostatním gumám, snad kromě sportovní Dunlopky, jsem měl menší výhrady, ale daly se klopit až na stupačky bez problému, včetně té číny. Continentalka, kterou jsem zajížděl, abych si právě nerozbil hubu v zatáčce, mi připravila takové překvapení, že jsem měl půlky stažené ještě půl dne. Při cestě do města, kde je krásný asfalt, za teplého slunečného počasí a zahřívání gum úsekem cca 12 km, jsem si dovolil motorku v zatáčce naklopit. Kolo začalo pomalu ustřelovat a "poskakovat" (toto jsem ještě nikdy nezažil,) takže zvednout, do protivky auto, na krajnici a pak směr dvoumetrová příkopa, abych se vyhnul střetu. Nemít naježděno na šestkách, tak sem se asi válel pod autem nebo v lepším případě v příkopu a motorka by byla na kaši. Pneu jsou určené na 125 ccm motorky, tzn. většinou mladé jezdce s čerstvým A1 = sebevražda! Rozhodně připlatit těch pár stovek za nějakou lepivější gumu, toto se fakt nedá. Navíc blbě se na nich jezdí, střed je vyboulený, proto blbě drží přímý směr a jdou do náklonu, což by třeba mně až tak nevadilo, kdyby v něm drželi. Nebrat!
|