Moje první malá velká cestovní mašina.
První dojmy - Poté co jsem motorku koupil byla téměř nepojízdná. Málo zkušeností a nulové zázemí mne přimělo svěřit stroj do rukou staršího pána aby mi ji ,,vyléčil". Motor tehdy dostal kompletní generálku: výbrus, pístní sada, ojnice, klika, převodovka, zapalování (to jsem koupil s motorkou originál nepoužité). Poté co jsem dostal telefonát že je motorka ready hned druhý den jsem si ji šel vyzvednout. Motorka naskočila na druhé našlápnutí s krásným pravidelným chodem motoru. Nasednutí a první vyjetí bylo neskutečné výkon a čilost se vůbec nedala srovnávat s tím co jsem kdy předtím zažil s Panelkou. :-) S pánem jsem se srovnal a rozloučil s poděkováním. a začali mé první delší vyjížďky, od desítek km po stovky a už i tisíce. :-)
Recenze
Volba tohoto stroje nebyla úplně jasná původně jsem toužil po kulaté třindě ale touha po výkonu mne donesla k této hranaté třindě. Přemýšlel jsem o 634 nebo 640 ale za slušnou cenu se mi naskytla příležitost dojet si pro tento stroj. Přeci jen jsem začátečník tak jsem zas nechtěl nic brutálního a zároveň jsem vyznavač této značky.
Od koupi a zprovoznění mám již najeto s touto mašino něco přes 7t km za 3 sezony. není to žádné ohromující číslo ale nějaký ten km už to přeci jen je. Z počátku jsem jezdil na projížďky ale časem začala třinda sloužit i jako dovoz do školy a časem i do práce. Nyní už má TWIN za sebou 2x rakousko-německé Alpy které byly absolvovány i s mnohem staršími stroji (Pérák 250)
Ohledně jízdních vlastností těžko říci nikdy jsem moc neokusil nové mašiny. Nemohu tu rozebírat jízdní vlastnosti je to Jawa motor se klepe rám se ,,kroutí" brzdy nebrzdí... :D a co se týče spotřeby Rakousko jsem projel pod 4l na sto (mohly za to slabší mašiny které by jinak nestíhaly tak měl ,,omezovač") jinak u nás jezdím do 4.5/100km
Po technické stránce si Twina nemohu vynachválit. po GO motoru nenastala žádná velká závada. měním olej, liji benzin. před Rakouskem vždy zkontrolován předstih, svíčky, brzdy!! lanka a elektriku. Před sezonou se snažím celou mašinu projít a když se mi něco nezdá tak vyčistit nebo opravit. Pravidelné čištění karburátoru má též něco do sebe.
Solidní třipade, na delší trasy je dobré Vape, i to polovičaté řešení které odstraní pouze kladívka, za cenu 2 kapříků přinese značné zlepšení.
Za jawu jasný palec nahoru
Přeju další tisíce pohodových kilometrů.