PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník M-a-t-a
Vloženo 1.4.2014
Aktualizováno 29.5.2016
Zobrazeno 1 160x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po zkušenostech s menším Hornetem jsem pokukoval po něčem pohodlnějším a zároveň jsem zvažoval motor do V. Nakonec zvítězilo VFRko, motor do V, přesto stále čtyřválec, super zvuk, cestovní komfort rozhodně vyšší.

Více fotografii

První dojmy - Hmotnost oproti Hornetovi vyšší, krouťák odspodu vyšší, nahoře to není zas tak splašený. Duální brzdy trochu změna, ale snadno se zvyká, názor na vtec lehce rozpačitý.

Doplňky na motorce - Gelové sedlo, boční kufry Givi, zásuvka, držák GPS a časem možná laďáky

Recenze

Vzhledem k tomu, že cestujeme ve dvou, tak jsme si ho vybrali především kvůli cestovnímu pohodlí a ochraně proti větru. Jízdní projev je na první pohled klidnější a díky vyšší hmotnosti stabilnější. Cestovní komfort jsme prověřili při dovolené v Rakousku a byli jsme příjemně překvapení. Výlety do 300km naprosto bez problému, 400km celkem v pohodě, snad pouze návrat z Rakouska 480km byl ke konci trochu nepříjemný.

Motor V4 se skvělým zvukem a příjemným rozložením točivého momentu je silný benefit. Pod 3 tis otáček se sice nic moc neděje, motor spíš vibruje, ale kolem 5 tis se už motor cítí dobře, v 7 tis dochází k sepnutí VTECu, výkonu je tedy dost a kolem 11tis pomalu dochází dech. Celkově je výkon směřovaný spíše do středních a vyšších otáček, ale úplně nahoře v porovnání s řadovými čtyřválci chybí. Charakteristika je někde mezi véčkovým dvouválcem a řadovým čtyřválcem, možná blíže k véčku.

Technologie VTEC je hodně kontroverzní, někomu vyhovuje, jiní na něj nadávají. Moje zkušenost je zatím spíše negativní. Často se přistihnu, že raději řadím na vyšší stupeň, než abych čekal na sepnutí druhé poloviny ventilů. Někdy o tom sepnutí člověk ani neví ale většinou se dostaví menší či větší kopanec. Největší kopanec se dostavuje při hodně otevřeném plynu na vyšší rychlostní stupně (4,5,6), motor jakoby na zlomek vteřiny ztratil dech a pak najednou vyrazí. Brzdný účinek motoru je silný. Top speed zatím 240km/h, ale ještě by šla. Na 6. rychlostní stupeň při tachometrových 130km/h motor točí kolem 5,5 tis otáček, čili hluboko pod hranicí sepnutí VTECu.

Duální brzdy nejsou po zkušenostech s pancéřema tak ostré, ale přesto super, zadní brzda v podstatě není potřeba. Zatím se mi nepovedlo zablokovat zadní kolo a to ani při silnějším brzdění pouze zadní brzdou. Hlavní výhoda duálních brzd je v tom, že se motorka při brzdění tolik nepotápí na předek.

Velká nádrž 22l v kombinaci s rozumnou spotřebou je velké plus. Zatím nejdelší dojezd na jednu nádrž 330km než se rozsvítila rezerva (3,5l), což znamená spotřebu 5,6l. Nicméně je pravda, že to bylo převážně po dálnici a moc jsem to nehnal. Teoretický dojezd i s rezervou je tedy nějakých 380km. Každopádně ale nepochybuji, že v opačném jízdním režimu umí jezdit i přes 7l.

Chlazení v malých rychlostech trošku pokulhává kvůli bočním chladičům, ale podobné problémy s chlazením v nižších rychlostech mají i ostatní motorky. Klasicky umístěný chladič by byl asi efektivnější, nicméně i boční chladiče s pomocí větráku vždy vše uchladily.

Po předchozím majiteli si servis vyžádal pár servisních úkonů. Nové brzdové destičky, lehčí opravy kolem chladící soustavy, běžná výměna provozních kapalin, časem dojde na řetězovku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
maspe
maspe napsal 08.04.14 v 15:32

Ať slouží, koupil jsem taky Vteca 02 před měsícem

hOOrNeT
hOOrNeT napsal 08.04.14 v 12:49

moc hezký ať slouží

Lomik
Lomik napsal 01.04.14 v 23:03 10b.

JO 10 bodíku

Lomik
Lomik napsal 01.04.14 v 23:02

čus at slouží,hlavně o dovolenééé

pawell
pawell napsal 01.04.14 v 19:50 10b.

To je ale pěkná motorka, užij si ji!

Více komentářů



TOPlist