PROFIL MOTORKY

KTM 690 Enduro R (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník witcher951
Vloženo 10.3.2014
Aktualizováno 9.11.2014
Zobrazeno 4 167x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Dokončení zimní přípravy

Vloženo: 28.01.2015, Uskutečněno: 28.01.2015, Zhlédnuto: 22x


Tak příprava mašiny na další sezónu úspěšně dokončena
Provedené upgrady:
- koncovka výfuku RP + mapy;
- rozšíření dosedací plochy stojánku – Touratech;
- plotna – Touratech;
- zadní batůžek – Touratech;
- sklápěcí zrcátka Vicma;
- přídavný dálkový světlomet – made in China + dodo;
- elektronický roadbook a navigace – Navi X710 + ovladač + čidlo předního kola;¨
- hrazda á la F2R od čibuse.
Ještě přezout a jde se na to
Poprvé jsem se pustil do něčeho podobného a musím přiznat, že úplně bez boje se to neobešlo.
Zrcátka – kupoval jsem 2x, protože jsem si nějak nevšimnul, že 690tka má na rozdíl od většiny ostatních KTM závit 8mm, nikoli 10mm. Když napodruhé dorazily, zjistil jsem další lahůdku, že KTM má obrácený závit. Spravily to adaptéry. V rámci montáže jsem pak zjistil, že co se tvářilo jako neodmotovatelná část objímky byl jen další oem nástavec a když bych ho býval sundal, šly by tam i ty 10mm. Chjo. Odmontovat jsem sice zkoušel i prvně, ale když jsem začal mít pocit, že dřív urvu objímku, než do povolím, vyhodnotil jsem to jako pevně zapertlované. A to tam ani nebyl loctite či co používají u KTM.
Ale nakonec jsem rád, protože i když to vypadá divně (hodně vysoké a spousta závitů, které se můžou povolit), mám daleko lepší pocit z upevnění ovladače k navigaci (viz níže). Původní KTM nástavec je daleko robustnější s větší dosedací plochou, takže ovladač bude (snad) daleko lépe držet. Spoustu závitů, které se rádi povolují, snad zvládne loctite.
Plotna – od Touratech mi přišla nejlepší a zároveň za nejlepší peníz. Na rozdíl od ostatních podobných záležitostí má na "prdelce" ještě opěrný váleček do blatníku, takže menší potenciál k vibracím, než při prostém visení ve vzduchu, jak to mají ostatní, např. Rallyraid. Navíc k tomu Touratech dává i sadu delších šroubů pro případ, že se montuje společně se základnou pro kufry, což mi umožnilo nechat tam i madla (neocenitelná věc při tahání mašiny z příkopu, popřípadě i pro běžnou manipulaci). Potíž byla v tom, že nosič dost malý a kromě baťůžku od Touratech jsem nic vhodného nesehnal (aby to neplandalo na všech stranách). Batůžek od Touratech přišel na skoro dvojnásobek ceny nosiče (auuu!). Ale kvalita zpracování perfektní, vyztužené boky a dno, rozšiřitelný objem.
Dálkový světlomet – za USD 25 v loňském kurzu včetně dopravy neuvěřitelný kup. Cree led a tělo z frézovaného hliníku, skleněná čočka. Problém je, že v Číně asi mají jinou představu o tom, jak má fungovat světlomet na dopravním prostředku. Při každém zapojení pod proud se měnil režim svícení – silné/slabé (to by ještě šlo) a pak stroboskop (!). Než abych riskoval, že při každém třetím zapnutí někomu zablikám do ksichtu, jsem původní elektroniku vyškubnul a zapojil jiný měnič. Pokud by někdo další něco podobného podnikal, tak jediný měnič, který provedením podle mě má šanci na mašině přežít (a který jediný jsem po hodinách brouzdání objevil) a dává odpovídající napětí a proud, je tento: Mean Well SKA 15A-033. Co je jinak běžně k mání má specifikaci pro USB aplikace, což ledku spálí, popřípadě je to dělané na větší led aplikace a taky nevyhovuje napětí. Tenhle model je plně uzavřený v ocelovém plášti na desce, zajištění desky a kontaktů jsem řešil hmotou pro zalévání elektroniky.
Původně jsem chtěl světlomet připojit přímo na baterku, ale protože má mít relativně malý odběr a světla jsou na 15A pojistce, tak jsem si šťávu vzal z dálkového světla na mašině a udělal k němu i samostatný spínač, měnič si vlezl pod budíky. Velká výhoda pak je, že můžu používat samostatně orig dálkové nebo při zapnutí dálkových svítí současně bez dalšího přepínání i přídavný světlomet. Je to takový šajn, že o nutnosti použití přídavného světlometu jen se světly na blízko nemá cenu uvažovat a spřažení s dálkovými mi naprosto vyhovuje.
Trochu peklo bylo poskládat všechny ty kabely s měničem pod masku, ale povedlo se (na 690r je prostor pod maskou limitně se blížící nule).
Navigace – po měsících bloumání po netu a kroucením hlavou na cenami elektrických roadbooků, tripmasterů a ovladačů na řídítka jsem se definitivně rozhodl pro český produkt – Navi X710. Oproti samostatnému roadbooku funguje i jako běžná elektronická navigace v PDA/tableu, kterou můžu použít nejen na mašině, ale i v autě (dokoupil jsem zdroj do zapalovače), což alespoň pro mě odůvodňuje investici přes 20k. Roadbook, tripmaster a ovladače pro rally by přišli na 12-15k, ale je to jednoúčelové zařízení jen pro navigační závody (jsem asi línej, ale nedovedu si představit, že bych si pokaždé bastlil itinerář do role pro běžné výlety).
V rámci zpřesnění údaje o ujeté vzdálenosti jsem dokoupil čidlo předního kola od Trailtech – mají v nabídce čidlo, které pasuje do předvrtané díry v základně brzdového třmenu. Pro další zájemce upozornění – při plném dotažení je alespoň moje čidlo o desetinku milimetru delší, než by bylo vhodné, a drobet se zadírá do unašeče brzdového kotouče. Bohužel jsem zjistil až po dokončení montáže a protože bych kvůli odšroubování musel vytahat celou kabeláž z pod masky, zatím jsem se na to vybodnul, ale doporučuji vypodložit, aby se tomuto předešlo. Čidlo má záběr cca 2,5cm, takže ta desetinka sem tam při vypodložení nemůže hrát roli. Než se vydám do daleka, zkusím v místě tření přilepit kousek šmirkl papíru a přebytečný materiál z čidla obrousím točením kola, aby se do nehřálo třením při běžném provozu. (jj, je to bastl, ale jsem línej sundávat kolo – nemám centrální zvedák)
Další libůstka je, že 690r má snad jen 0,5mm prostoru mezi šrouby kotouče brzdy a oem čidlem pro tacho. To znamená, že pokud člověk chce magnetický šroub, tak to nepůjde úplně hladce – magnetické šrouby mají vyšší hlavu, která tím pidi prostorem neproleze. Zatím řeším přilepením neodymového magnetu na unašeč kotouče, časem seženu kovoobráběče, aby mi odfrézoval kus hlavy magnetického šroubu. Jinak se také nabízí magnety k upevnění do brzdového kotouče, ale ty na 690r nejdou vůbec – má odlehčený kotouč a není kam připevnit.
Ovladač k navigaci jsem pak zatím chytil mezi objímku spojky a nástavec zrcátka, uvidíme, jak se poloha osvědčí v terénu.
Navigace má přímé napojení na baterii s vypínačem. Bohužel vyhovující vodotěsný vypínač jsem nenašel (chtěl jsem podsvícení a umístit jinam, než na řídítka – už tam mám dost plno a ještě výhledově chystám vyhřívání rukojetí s ovládáním). Navíc vodotěsné přepínače na moto, které jsem našel, stojí buď nesmysl nebo jsou určené k zapuštění do palubky, kterou 690tka nemá. Takže to vyřešil běžný třípolový vypínač s rukávem za cca 40 Kč a hliníková krabička od starého kinofilmu zalitá hmotou na zalévání elektroniky. Protože mašina nemá žádnou palubku, chytnul jsem to zipovací páskou na svazek kabelů od řídítek a zatím se zdá, že to bude fungovat dobře. Před zaléváním jsem zalepil odvodňovací dírku na přepínači, abych si ho neslepil, tak doufám, že rukávek bude fungovat a nebude se to plnit vodou. Je docela pěkně schovaný, tak snad to bude o.k.
Navigaci a světlomet jsem chytil na vysokou hrazdu od čibuse přes montáž od Ram. Snad se to nebude v terénu moc klepat. Tyč hrazdy má cca jen 1cm průměr, ale U základna od Ram doplněná o redukci průměru to sice knop, ale ještě pobrala (základny od Ramu jsou spíš na tlustší trubky).
Oproti výše uvedenému pak naprosto bez problémů proběhla montáž koncovky a v tom směru bych poděkoval fa Racetool za doporučení a provedení montáže. Funguje úžasně, krásný sytý zvuk (i když na můj vkus i s DB killerem je těch DB trochu mnoho;-D), nárůst výkonu na spodku je impozantní a "cukací" záchvaty běžné u 690tek v nízkých otáčkách se prakticky vytratily, zároveň je velice citelný nárůst výkonu v celém průběhu otáček.
Rozšíření dosedací plochy stojánku je docela běžná záležitost, v tomhle směru ale vřele doporučuji právě mnou použité rozšíření od Touratech – plocha více než dostatečná, zpracování příkladné a oproti konkurenci např. od SW motech cena příjemná.
Tak to je snad letos vše, jen hodit na zadek S12 XC a hurá ven

Enduru zdar!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
_zdenda_ (0) napsal 08.02.2015 v 16:13

Tak nakonec budu také dávat placku na stojánek- jsem zvědavý jestli tam zůstane nebo jo po nějaké době zahodím.

Sháním druhá kompletní kola a navíc docela dost přemýšlím o jiných koncovkách výfuku (případně redukci 2-1 a jedné koncovce), ale chci tiché a to je trošku problém :-/


Nejnovější záznamy v deníku
  • Magnetický šroub

    Tak aktualizace. Na KTM magnetické šrouby nebrat, nefunguje pak tacho:-D Nejde ani přilepit neodym na unašeč brzdového kotouče - je tam míň než 1mm místa a magnet neproleze (při prvním otočení kola jsem ho urazil a na

    Typ: Oprava
    Vloženo: 09.03.2015
    Uskutečněno: 09.03.2015
  • koncovka RP

    Montáž koncovky RP s DP killerem v Racetool, přehrání mapy, povolení předpětí vzadu. Zvuk masivní, hluboký (nemám rád uječený koncovky), ale ještě v normě že se s tím po lese nebudu bát jezdit:-). Velmi citelný nárůst

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 09.11.2014
    Uskutečněno: 24.10.2014


TOPlist