Ideální motorka pro začátečníky, sice je risk chodit do starších modelů, ale mě zatím vyhovuje.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: Prodána těsně před nosem.
Kawasaki ER 5: příliš vysoká váha
První dojmy - Motorka má krásný zvuk a přesto, že je menší než jsem očekával, tak si ji oblibuju čím dál víc. Sice jsem chtěl původně dokoupit cestovní kufry, ale poté co jsem zjistil, že pořizovací cena kufrů a rámů by byla dražší než celá motorka, jsem si to rozmyslel. Mám najeto o kolo 400km zatím a až na pár drobností si nemůžu stěžovat.
Recenze
Suzuki byla jedna ze tří variant. Dalšími byly Kawasaki ER 5 a Honda CB 500. Pro půl litr jsem se rozhodl z několika důvodů. Byť je to moje první vlastní motorka, chtěl jsem ji trošku naivně přestavět na cesťáka. Líbí se mi naháče a rád si užívám jízdu. Trošku mě při výběru omezovaly finance, proto jsem skončil u starších modelů.
Přesto, že je to 500ccm a je otevřená na továrních 33kW, vázne ji výkon už při 110 km/h. Možná se mi projevuje nějaká technická závada, ale už to začínám řešit. Testovaná maximálka je cca 135km/h (ručička otáčkoměru se ve vyšší rychlosti třepe, uvažuji o výměně za digitál). Co se týče podvozku zatím mě nezklamal. Pérování i přední tlumiče jsou seřízeny podle mého očekávání (ani tuhé, ani příliš měkké). Přední brzda by mohla být trochu ostřejší, avšak zadní brzda je nad míru vyhovující, byť ji téměř nepoužívám. Motorka má poměrně velký raid, takže otáčení se v uších uličkách je trošku složitější. Někdo z předchozích majitelů vytáhl vystýlku z výfuku, takže je trošku hlasitější, ale aspoň se budu méně přehlédnutelný... Zvuk motorky stejně přehluší vítr při jízdě nad 115 km/h.
Výkon začínám právě řešit, vypadá to na špatné šoupátka, nebo blbě seřízený karbec..
max 135 je málo,to jsi ji ještě nevzal pořádně pod krkem... měli jsme doma,když brácha začínal a chodila jak vix. Při vytáčení stačil i daleko silnějším strojům. Tak přeji hezké poježdění!