renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 500E (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník sooky
Vloženo 6.10.2007
Aktualizováno 10.10.2009
Zobrazeno 10 108x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Napsal jsem takový svůj malý "test" + technické info, pro ty kteří by o GS 500E uvažovali... ( píši článek znova, protože předchozí se mi smazal! , tak prosim o strpení, než bude celý článek hotový ).

Výška jezdce: 183 cm

Recenze

T e ch n i c k é i n f o :



Motor:

čtyřdobý, vzduchem chlazený řadový dvouválec, dohc/4, Objem 487ccm, vrtani x zdvih 74,0 x 56,6 mm, výkon 33kW(45k)/9000ot./min., toč. moment 40Nm/7400 ot./min., kompresní poměr 9:1, plnení motoru: 2 karburátory Mikuni, startér elektrický, převodovka 6ti stupnova.



brzdy:

vpředu - kotouč průměru 310mm, dvoupístkový třmen

vzadu - kotouč průměru 250mm, dvoupístkový třmen



Rozvor: 1405 mm



Pneu:

vpředu - 110/70-17

vzadu - 130/70-17



Výška sedla:
790mm



Hmotonost: 174kg ( suchá )



Nádrž: 20l







M a j i t e l e m :



Dvě sezony ( 2007, 2008 )



Ujeto cca 6000km



Z k u š e n o s t i m a j i t e l e :



Suzuki GS 500e, rv. 1992, původ CH, najeto při prodeji 46tkm



Úvod:



Suziki GS 500E sjiždí z výrobních linek už od roku 1989 a od těch dob až dodones ho můžeme považovat za schopného konkurenta ve třídě 500ccm. Mnoha motorkářům plnil úlohu "prvni velké motorky"... GS500E je v zařazeno v kategorii "naked bike", čili "naháčů". Svou vysokou spolehlivostí a nenáročností se za ta léta stal asi nejrozšířenějším půllitrem svého druhu.



První seznámení:



Géeso může někomu připadat "na oko" jako menší motocykl, než ve skutečnosti je. Nasvědčují tomu rozměry a hmotnost. Po nasednutí máte pocit příjemného sezení a uplné kontroly nad váhou stroje... Hmotnost 174 kg (bez naplni) a vyska sedla 790mm je důvod, proč motorku mají v oblibě především děvčata a menší postavy, ale poskladá se na ni i 190cm biker (ikdyž pak vypadá jako "vosa na bonbonu" . Řidič: sedlo je dostatečně pohodlné, ikdyž trošku užší než u konkurence. Nohy jsou mírně zalomené, ruce jsou v přirozené poloze. Takže sedíte ve vzpřímené poloze. Spolujezdec: ten je na tom, skoro jako vždy, trochu hůř. Není to ale zas tak hrozné. Nohy jsou více zalomené, sedlo je o něco tvrdší a hlavně výrazně užší oproti řidičově. Problémem může být chytnout se zadního madla,které je udělané pro drobnou dívčí ručku... Moje pocity: Měřím 185 cm a s pohodlím sezení jsem neměl nikdy problém. Oběma nohama jsem dosáhl na zem. Pozice sezení byla čistě cestovní. Nebyl problém jako řidič ujet za den 600km, aniž bych byl nějak zničený.



Cestování, "sport":



GS je zcela univerzální motorka! Můžete na ni cestovat, jen tak se projet za kamarádem na návštěvu nebo zažít i sportovnější jízdu. Cestování: je na GS vcelku příjemné, ikdyž spolujezdec bude vyžadovat častější přestávky na protažení. Při cestování v jednom je motor dostatečně pružný a předjíždění není až takový problém. Ten nastává při jízdě ve dvou a s bagáží. Abyste předjeli kamion do stoupání musíte si nechat opravdu větší časovou rezervu.Sport: pokud budete motor držet "pod krkem", tzn. někde okolo 9000 otáček, tak vám motorka nabídne hezké svezení se sportovním duchem. GS se cítí skvěle v zatáčkách! Nechá se překlápět ze strany na stranu téměř samo. Při průjezdu rychlými tahlými zatáčkami krásně drží stopu v náklonu a neni problem nechat brousit o silnici stupačku, či dokonce svod výfuku.



Výroba:



Jak již bylo řečeno GS se vyrábí od roku 89 téměř bezezměny. Tudíž není problém sehnat laciné náhradní díly. Od 89 do roku 93 se vyrábělo bezezměny. Od roku 94 se změnila jen barva kol. V roce 96 se začala dělat jiná barva motoru (stříbrná) a od roku 2004 se začala dělat celokapotovaná verze "F". Od roku 2008 Suzuki nabizi už jen, již zmíněnou, verzi F. Tato motorka se da v dnesni dobe ( rok 2009 ) pořídit za opravdu "směšný peníz" a v relativně dobrém stavu. Pokud si dáte při koupi pozor na nějakého "doktora omlazovače", který si povídá celé večery s náhonem tachometru vrtačkou a nebo na nějaký opravovaný rám, který táhne mašinu na jednu stranu, pak by neměl být nějaký větší problém. Pokud při koupi nezpozorujete nějakou zjevnou vadu, mělo by být vše v pořádku a stroj vám bude sloužit dlouhá léta. Neduh všech GS je, že jim chutná olej. Hlavně samozřejmě "starším" kusům, ale vezmou si i géesa co mají 30tkm. Pozná se to vyšší kouřivostí a při podržení ruky u koncovky a protočení motoru ho většinou máte na ruce, takže buď hmatem, okem nebo nosem je zjistitelný.



Motor:



Ten je opravdu velice podařený ( až na to "pojídání" oleje )...! Slyšel jsem, že tyto motory odpracují až 100tkm, než jdou na generálku. Sám za sebe mohu jen potvrdit kvality tohoto skvělého dvouválcového řadového vzducháče. Měl jsem najeto 46tkm a motor šlapal jako hodinky. Ochotně se vytáčel a zatahovat začal už od 3000 otáček, přičemž okolo 6-7 tis. ot. se motor doslova splašil a motorka vystrelila jako "dělová koule". Převodovka má od začátku 6 kvaltů a je parádně odstupňovaná. Kvalty zapadají úplně sami, stačí jen lehce špičkou boty dát impuls a řadit můžete v podstatě kdykoliv (bráno směrem nahoru), přičemž se z motoru nelynou žádné nepříjemné zvuky. Spotřeba je od 4,5 do 7 litru naturalu 91 na 100km, podle stylu jizdy... Jediné, co by se motoru mohlo ještě vytknout je to, že má poněkud hlučnější chod ( např. oproti Fazeru ). Zvuk motorky je v nižších otáčkách krásně sytý a dunivý, když ho ale vytočíte nad 6000, lide okolo si mysli, že kolem projíždí nějaká nadupadá "šestka". Maximální rychlost na 1. stupeň je 70km/h. Absolutní maximální rychlost je 180km/h. Při 6000ot. na 6.kvalt uvidite rafičku tachometru na 120km/h.



Podvozek:



O něm se da mluvit také kladně. Ikdyž přední vidlice pod náporem intenzivního brzdění se ponořuje víc než by měla... Na obou tlumičích ( jak vpředu, tak vzadu ) je nastavitelné pouze předpětí pružiny. Ikdyž jsem na předku sešteloval předpětí pružiny co to šlo, nebylo to až tolika znat, jak jsem předpokládal a výrazné přitvrzení se nekonalo... Takže řešením je vyměnit pružiny za tvrdší. Zatímco po seštelování předpětí pružiny zadního centrálního tlumiče to bylo na jizde vyýrazně znát . Podvozek jako celek je jinak dostatečně tuhý a nevykazuje známky nějaké nestability nebo krouceni i pri jízdě ve dvou a to při vyšší rychlosti průjezdu zatáčkou...



Brzdy:



K brzdam se da rici take jen pozitivni. Jiz od zahajeni vyroby byla motorka vybavena kotoucem vpredu i vzadu. V predu je vybavena jednim plovoucím kotoucem a plovoucím dvoupistkovym brzdicem. V zadu je brzda vybavena pevným kotoučem a pevným brzdovým třmenem. Přední brzda mě mile překvapila a její účinek bych zprvu ( po přesednutí z MZ 150 ETZ ) charakterizoval jako vynikající. Když bych ji měl hodnotit teď a srovnat s Fazerem, hodnotil bych ji jako normální a dostačující.





Za jakými řidítky jsem seděl:



Jawa 50 Pionýr, Simson S51 Elektronic, Honda NSR 125, MZ 150 ETZ, Jawa 350/640, Suzuki GS 500E, Yamaha XJ 600 S Diversion, Yamaha FZS 600 Fazer, Honda CB 750, Honda CBR 900 RR, Aprilia RSV Mille, Harley-Davidson Fatboy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milky_
Milky_ napsal 09.01.16 v 19:52 10b.

Moc pěkná recenze.😎

Mallik
Mallik napsal 13.01.11 v 21:19

GS 500 jsem nikdy moc nefandil, hl.důvody-vzducháč a s tím spojené nešvary těchto typů motorů(přehřívání,spotřeba oleje,hlučnost, aj.)lepší variantu v kategorii bych viděl ER-5(měl jsem možnost porovnat - er5 1998 vs GS 500 1997),nehezky vyřešený prostor u krku řidítek - jako by tam něco chybělo,ALE při pohledu na rok výroby a stav tohoto kousku musím dát za 10.

gsjirka
gsjirka napsal 05.02.09 v 22:37

Je to neuvěřitelné, tohle GS jsem vlastnil od r.1994 do r.1996. Původně bylo ve fialové metalíze.Poznal jsem ho podle rukojetí, eska na levém víku motoru a hlavně podložky pod číslo s nápisem NO RISK NO FUN.Byl to skvělý stroj který vyhrál seriál MČR PRIVAT SPRINT 96, tak si ho važ.Rád jsem si teď zavzpomínal. Ať ti slouží chlape!
Po letech jsem si opět koupil GS,fascinuje mě ta klasika a jednoduchost. Mám tam nějaké vylepšení, fotky brzy vystavím.

fantommz
fantommz napsal 23.08.08 v 22:07

zdar priteli tak ja kse vede co stroj slouzi ?

Alcza
Alcza napsal 29.07.08 v 13:52

kráásnáá tak přeju hodně km bez nehod

Více komentářů



TOPlist