renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Reliant Rialto (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník megacruiser
Vloženo 18.9.2012
Aktualizováno 22.5.2013
Zobrazeno 9 357x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Modernější verze tříkolky z Mr. Beana.

Více fotografii

První dojmy - Asi technicky nejpromyšlenější tříkolka. Zcela jiný přístup než u našeho Velorexu. Uveze neuvěřitelně moc a čím víc toho veze, tím je stabilnější. Dovnitř se vejdou 4 lidi. Uvnitř má řidič podobný pocit jako v anglických sporťácích - úzké místo na nohy, pedály u sebe.

Recenze

Tříkolové Relianty se v Aglii vyráběly ještě nedávno. Díky tomu, že se vozily i do Německa a Rakouska, lze je občas sehnat i s řízením na správné straně. V ČR jich moc není. I když vozidlo vypadá spíše jako auto s chybějícími předními koly, jedná se o motocykl.
Tříkolka Reliant Rialto má geniální konstrukci. Na trubkové kostře s antikorozní ochranou je nasazena karoserie z jednoho kusu laminátu. Taky dveře a kapoty jsou z laminátu. S korozí tedy problém není.
Technika je poměrně jednoduchá. Motor je řadový čtyřválec OHV, 850ccm, převodovka je za motorem, pohon zadních kol kardanem. Vzadu masivní tuhá náprava na listových perech. Maličká kola 10 palců (jako na starém Mini). Motor má hodně nízko vanu, ta bývá díky tomu poškozená. Tříkolka se za ni často někde chytne. Zajímavostí je, že se řadí pákou přímo v převodovce, která je mezi řidičem a spolujezdcem, není zde žádné přepákování, řazení je naprosto přesné. Pedály jsou hrozně blízko u sebe a velmi citlivé. Chce to úzké boty.
Vozítko je poměrně stabilní, je lepší když jedou uvnitř 2 lidé s podobnou váhou, s jedním člověkem je nevyvážené a má tendenci se více naklánět. Je potřeba stále myslet na to, že vozidlo má jen 3 kola. Jakýkoliv prudký manévr ho dokáže převrátit i na úplně rovné silnici, zkoušet tzv. losí test nedoporučuji. A kdo zabrzdí v zatáčce je ztracen :)
ND u nás pochopitelně nelze sehnat, vše se musí objednávat z Anglie. Naštěstí v Anglii jich ještě jezdí hodně, takže s ND není takový problém jak by se mohlo zdát a ani nejsou drahé.

Děkuji všem za skvělé hodnocení, pokusím se co nejdřív udělat lepší fotky :)
Jinak práce na Rialtu je pořád hodně, bývalý majitel z Rakouska údržbě moc nedal, podle všeho jezdil naprosto bez údržby dokud tříkolka jezdila, potom se mu zasekl sytič v karburátoru a tak tříkolku odstavil, protože díky tomu musela začít hrozně žrát.
Celkově musím uznat, že konstruktér této tříkolky byl génius - vše je velmi jednoduché a trvanlivé. I když je to malá a lehká laminátová tříkolka, uveze celkem pohodlně 4 lidi a ještě plno věcí ve velkém kufru. To je skoro neuvěřitelné.
Nízká váha má i svoje stinné stránky. Tříkolka na našich tankodromech hrozně poskakuje. Hlavně zadní část, protože tuhá náprava je velmi těžká ve srovnání s laminátovým zbytkem tříkolky, na nerovnostech celá vyskakuje do vzduchu klidně několik cm vysoko. Stejné je to u Velorexu - tahle vozidla jsou stavěná na kvalitní cesty, které tu dřív všude byly dokud se ještě tolik nešidilo na opravách...
Taky o bezpečnosti nemůže být řeč. Sedadla nemají hlavové opěrky, opěradlo končí někde v půlce lopatek. Nikde nejsou výztuhy, pouze je zde rám, jinak je všechno jen laminát. Komplet karoserie, dveře, zadní víko kufru. Bezpečnostní pásy s navijáky sem nějaký aktivista namontoval, ale stejně se nedají použít - jsou moc nízko, níž než ramena. Jejich horní úchyt je v tenkém laminátu, při nárazu by se ihned vytrhly. Ale ono se stejně nedá jezdit rychle.

29.9.2012:
Tak jsem přidal 3 fotky, ale kvalita nic moc (foceno mobilem). Zkusím udělat lepší zítra. Co se týká závad, zřejmě přes benzínové čerpadlo prosakuje benzín do motoru, bude to chtít nové. Termostat nereguluje správně teplotu, bude to chtít taky nový + těsnění. Co mě potěšilo, povedlo se mi promazat vazelínou svislý čep na předním kole. Co však bylo divné - někde v čepu zmizela celá piksle vazelíny než začala téct ven. Tak doufám, že nezaplnila celý vnitřek kola včetně brzdy :) Ještě to chce promazat kardanové kříže, ale pod auto není moc dobrý přístup.

10.10.2012:
Díly z Anglie pořád nepřišly, tak se alespoň snažím co nejlíp vyleštit naprosto zničený lak. Na nejnovějších 2 fotkách z kamery je vidět, že už se začíná Reliant trochu lesknout. Víko kapoty ještě musím dodělat - hrozná dřina to ruční leštění :) Používám Tempo pastu + leštěnku Velvana, která jediná je ještě neředitelná vodou a na staré laky ideální. Dnešní vosky na starém, rozpraskaném laku, vytváří bílý povlak, hlavně v prasklinách. Zvolený postup se zdá zatím jako nejlepší možný - dokonce přestávají být vidět hluboké prakliny v laku na dveřích a střeše.

5.2.2013:
Pořád ještě nemám nové benzínové čerpadlo, které se ukázalo jako zcela špatné a tríkolka díky němu skoro nejede. Snad ty díly brzo dorazí.

15.5.2013:
Tak mi Reliant připravil docela perné chvilky. Rozhodl se, že prostě nepojede dál - uprostřed večerní špičky na místě, kde se nedá zaparkovat. Jakmile se karburátor zahřál, ztratil úplně výkon, motor jen škubal a vůbec nejel. Naštěstí do mě nikdo nevrazil a podařilo se mi doskákat na místo, kde se zaparkovat dalo. Ale co teď? Původně jsem tam chtěl Relianta nechat a na místě ho opravit. Naštěstí, poté co schladnul motor se mi podařilo dojet domů. Ale bylo to těsné, ke konci už zase zahřátý karbec škubal. Budu ho muset znova demontovat, pořádně vyčistit a dolít šoupátko správnou hladinou oleje. Těžko říct jestli může mít typ a hladina oleje v šoupátku takový vliv, ale nic jiného už mě nenapadá.

19.5.2013:
Tak oprava se zatím nezdařila. Jakmile se motor zahřeje, směs se pokazí natolik, že auto prostě jen skáče, škube a nejede.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dexcz
dexcz napsal 26.09.12 v 15:58

tak takovouhle věc sem naživo viděl zatim jen jednou, a to v anglii. Plus úžasná recenze a test od Jeremy Clarksona v Top Gearu na Reliant Robin (vypadá uplně stejně, tak nevim jestli je jinej jen název, enbo sou to dva odlišný stroje).

Jinak teda plnej počet, za odvahu

megacruiser
megacruiser napsal 25.09.12 v 00:20

to Bicman: s řízením na správné straně se špatně shání, málo se jich vyrobilo, cena podle stavu a čím starší rok výroby, tím dražší, kolem 20-70 tisíc. Ale nikdy to není stroj ve stylu koupím-jezdím, spíš to chce počítat s pravidelnou údržbou, odstraňováním závad, objednáváním dílů z Anglie. Nejde ji dovézt do servisu, vše se musí řešit "doma". Je to konstrukce původem někdy z 50-tých let, takže např. čepy nejsou zapouzdřené, musí se pravidelně mazat vazelínou. Kdo na to kašle, tomu se zničí. Ale stojí to za to

megacruiser
megacruiser napsal 25.09.12 v 00:06

to boek: brácha sehnal jednu světle šedou, trochu jinou, možná to byla ona. Půl roku ji dával do kupy, moc často s ní nejezdí. S dvěma poruchami se mu podařilo dojet až na Slovensko - vada alternátoru a prasklá hadička od nádrže. Ono tyhle stroje když se seženou, jsou hodně ojeté a zanedbané - nikdo to na kontinentu neservisuje, dokonce ani nezná, takže majitelé jezdí dokud to jde a potom tříkolku někam odstaví nebo prodají. V zatáčkách v pohodě se třemi podmínkami: Nejet rychle, mít podobně těžkého spolujezdce + plný kufr a hlavně v zatáčce nebrzdit. V opačném případě lze zažít náklony jako na motorce, jen na opačnou stranu

Bicman
Bicman napsal 24.09.12 v 21:56

Jé nepřítel Mr. Beana Za 10b a jestli se můžu zeptat, co to stojí a kde se to dá sehnat, protože to asi chu

boek
boek napsal 24.09.12 v 08:36

Toto jsem viděl na vlastní oči poprvé před měsícem a bylo to bílé, každopádně hodně zajímavý stroj, zajímalo by mě co to dělá v zatáčkách. super oživení na našich cestách.

Více komentářů



TOPlist