Klasický "ocelový" motocykl, plastů minimálně. Dvouventil, motor vychází z dlouholetých zkušeností BMW s boxery a je zakončením této řady. Jednoduchost sama, minimálně elektroniky (jen zapalování), co tam není se nemůže rozbít)
První dojmy - Vzhledem k tomu, že s klasiky OHV jsem již měl dost zkušeností a hafo najeto, tak jsem věděl do čeho jdu a motorka mne ničím nepřekvapila.
Motorku bych doporučil pro - Pro již vylítaného postaršího jezdce, co se rád toulá zapadlými silničkami, čím zapadlejšími, tím lepšími. Pro toho, který má rád syrovou a drsnější strojařinu, žádný hebký a hladivý neutrální projev současných strojů. Pro toho, který si ještě chce a je schopen si dost věcí na moto udělat a odservisovat sám.
Doplňky na motorce - Kromě druhé sady alu kufrů (používám je na delší cesty) je víceméně vše originální. V roce 2015 jsem dodal olejový chladič, který se montoval na R100GSPD. U vzducháče není chlazení oleje od věci, zvláště dnes v době globálního oteplování
Na dobu kdy je chladno mám namontovány vyhřívané hefty. Naštěstí je moc nemusím zapínat, nejsem zimomřivý.
Z ostatních doplňků mohu uvést jen odpružený držák Touratech na navi 60CX. Ta se mnou jezdí od roku 2008 a stále naviguje podle svých nejlepších sil a svědomí. Že ji občas neposlechnu je moje věc...
Recenze
Motocykl pochází z Německa, první registrace v ČR 2001, já jej mám už osmý rok.
Klady: viz úvod, co mě maximálně vyhovuje je jednoduchost, robustnost, opravitelnost a praktická "nerozbitnost" Navíc s motory OHV mám více než dvacetiletou zkušenost, takže už vím co a jak se uvnitř děje atd...
Na svoji váhu a velikost překvapivě obratný, přitom žádná vysoká koza, pohodlně došlápnu oběma celýma chodidlama, a když se to někde svalí, tak ne úplně na bok)) a tím se to líp zvedá.
Zápory: No, výkon už dneska nikoho neosloví, a přední brzda (v sérii) tedy ve dvou a naložený opravdu nic moc. Pomohla druhovýroba a větší kotouč, tím je vše OK. Samo jízdní vlastnosti jsou poplatné době, motorka je citlivá na kvalitní zadní jednotku, na té nemožno šetřit. Dalším negativem je přeci jen slabší zdroj proudu, tedy přídavná světla a další elektrospotřebiče s rozumem, a spíš míň než víc.
Hofi01: Ono to bylo trochu složitější. Kolega jezdící též R80GS ji měl s cestovní kapotáží a blatníkem dole a protože je mladší tak se mu líbil "akčnější" štítek a blatník "nahoře co jsem měl já. Chvilku na mne naléhals výměnou kus za kus tak slovo dalo slovo a bylo. Pro mně jako starocha je cestovní kapotáž teď lepší...
Krásnej stroj s malou kapličkou hezčí než s cestovní kapotáží, i když chápu, že s ní je asi cestování příjemnější
Vím od Tebe, co jsi najezdil, motorka , takže ještě 10 bodů.
Připomíná mi moji starou dobrou Quotu..Palec nahoru a kolama dolů.
Parada. Není nad poctivy kus zeleza