renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio Bravo 50 (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník krampus
Vloženo 17.10.2011
Aktualizováno 26.12.2012
Zobrazeno 5 483x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


koupil jsem to jako umřetej vrak, pomalu ho resuscituju. Piaggio Bravo 1994 bez variátoru

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - šílený brmbidlo pro totální nadšence. nucené chlazení má v létě své výhody. zatím je to problematické, nerozepíná včas spojka, když se zastaví, motor se zadusí, nejspíš nejen že jsou vytahané spojkové pružinky, ale i zapalování má asi ne uplně správné nastavení. snad se mi podaří to dát do pořádku.

Motorku bych doporučil pro - toto moto je pro blázny Mundo tutto. je děsná prča na tom brmbit.

Doplňky na motorce - Kit Athena 70ccm (nikasil), Karbec Dellorto SHA 13/13 tryska 52, spojkový pružinky malossi

Recenze

jelikož v původní 50ccm konfiguraci jsem musel mopídka prosit, aby tu moji podvýživu (100kg) vyvezl do banálního kopce, často jsem musel pomáhat i šlapáním a vyloženě prudké kopce i vytlačit, rozhodl jsem se pro tuning. tenhle problém asi ostatní mopedy moc nemají, protože mají převodovku, ale tohle je dělaný asi jen na placatou krajinku, je to jen stálej převod s odstředivou spojkou. sehnat variátor je problém. převodovka v zadním kole (reduktor) pro variátor má delší vstupní hřídel a jiný převodový poměr a především ji sehnat byť ojetou je záležitost několik set euro, což by několikrát překročilo cenu celýho mýho mopídka. takže cesta nejmenšího odporu je samozřejmě přidat na zdvihovém objemu. počet jsem si trochu kdo jakej kit a proč montuje. nejmíň nadávek jsem zaznamenal na kit Athena, možná proto, že jich je relativně málo. takže jsem objednal na mop-shop.de za asi 2000kč 70ccm kit a velice jednoduše ho namontoval. k tomu šel asi za 800kč karbec dellorto SHA 13/13 s tryskou 52 a na první našlápnutí se dělo celekm kulový. sice to chytlo, ale jel jsem asi 200m a pak chcíp a za tepla to nešlo nažvejknout. trvalo dlouho, než jsem přišel na to, že to chce jinou svíčku. je tam brisk s tepelnou hodnotou 14 a nemá to chybu ani za studena ani za tepla a svíčka stála asi 30kč. nějaký NGK se může jít bodnout. a na spojku přišly pružinky malossi za asi 450kč. do světla přišla žárovka se stejnými parametry, ale jinou konstrukcí vlákna, než byla stará (vlákno je kratší a silnější) a svítí aspoň 2x víc, nebojim se jet v noci.
Takže to začalo vesele brmbit a vydal jsem se na výlet. jel jsme z Brna směr Vyškov a na okresce vymetl díru. rána do páteře že jsme zakvílel a motor udělal blll a bylo ticho. spadl karbec. uvolnila se matička, co ho drží na nátrubku. vydal jsme se hledat matičku, na posledních 200m jsem ji nenašel, řekl jsem si, že asi skočila do pangejtu a je po ní. pangejt vydal jako náhradní řešení kus hadice, kterou jsem karbec zafixoval v rámu, a jel jsem v klidu dál. ujel jsem asi 30km když jsem ve vesnici z prudkýho kopce prudčeji pařibrzdil. ozvala se rána z motoru a motor se nehl. Kamarád pro mě přijel v noci dodávkou a doma jsme to rozdělal. jakej byl můj úžas. ve spalovacím prostoru byla pístem udusaná kovová drť a píst měl takovou ránu, že z něj nešel vyndat pístní kroužek, celej jsem ho rozlámal. motor byl plný té kovové drti hrubosti okolo 1mm2 a síly 0,2mm. byla to rozcupovaná matička, která nespadla na silnicu, ale motor ji nasál, když spadl karbec. takže nový ložiska na kliku, ojničním nebylo nic, jen jsem je vyčistil. upravil jsem aerodynamiku přechodu sání do klikový skříněčky a z pístu vyďoubal zadřený šupinky. Válec Athena má nikasil, takže tomu nebylo nic. jehlovým pilníkem jsem opravil utemovanou drážku pístního kroužku a objednal nové pístní kroužky. po složení motor jel sice stejně rychle, ale má citelně víc točivýho momentu, do kopce, kam jsem dřív musel i s 70cc kitem skoro šlapat a funěl jsme tam tak 15km/h teď peláším něco mezi 40 a 50km/h. (tachec to nemá).
jako zimní tuning plánuju jen nazout nový pneumatiky Mitas M04
jinak chytá teď skvěle, pod 10°C musím na sytič.

a když na tom jedu, řvu do helmy radostí a jsem rád, že to přes ten zvuk motorové kosy nikdo z helmy neslyší. mopídek jsou motorový antidepresiva.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rokrej
rokrej napsal 15.03.14 v 23:58

Rád by jsem si s vámi vyměnil pár zkušeností, popřípadě nabídl pomoc s náhradními díly. Brno Rokrej

piaggio123
piaggio123 napsal 26.10.13 v 14:59

dobri nevíte kde muzu najít stítek rok výrobi?

piaggio123
piaggio123 napsal 26.10.13 v 14:48

dobri nevíte kde muzu najít stítek rok výrobi?

krampus
krampus napsal 17.10.11 v 19:45

borci, kdybyste byli schoipní fundovaných rad, tak se hlaste jako dobrovolníci. nejsem technickej debil, ale v některých věcech bych ocenil rady... děkuju zástupům

MimoCZ
MimoCZ napsal 17.10.11 v 19:34

Tak drzim palce at to vyjde. Jakykoliv motorovy dvoukolak si zaslouzi zit a delat radost

Více komentářů



TOPlist