Po mém mládí na splašených trubkách, velké pauze a po zbořeném Transalpovi další motorka. Silnější, větší, pohodlnější, krásnější ...
První dojmy - Po TransAlpovi jsem měl pocit, že těch 50kg, co má Afrika navíc, jsou ve víčku od nádrže, těžiště o dost výš, zatáčky jsem jezdil o dost rychleji, protože jsem měl pocit, že spadnu dovnitř.
Doplňky na motorce - - nosič Wingrack od Givi (na 3 kufry) a prakticky stabilně vozím Maxii 55l taktéž od Givi
Recenze
Zatím to nejlepší, co jsem kdy měl a navíc mi prakticky každý "bahňák" tvrdí, že mám spolehlivou a nezničitelnou klasiku.
Koupil jsem ji napadenou domácím kutilem, hlavně v oblasti elektroinstalace (lustrsvorky, smotané vodiče omotané kancelářskou páskou apod.). Párkrát se válela, což je poznat hlavně na plastech, lešení pod budíky a konzolích zadních stupaček.
Mimo jedné závady u startovacího relé (ovládací vodiče zoxidované a olepené mumií ze staré textilní izolačky, hnědé leukoplasti, plastové izolačky, kancelářské pásky, vulkanizační pásky, náplasti s polštářkem a papírové pásky) jezdím přes půl roku bez jakýchkoliv problémů.
Po roce a půl, co jsme spolu, jsem nechal přečalounit sedlo a zároveň ho nahoře trochu rozšířit (asi o 2cm na každé straně) a osadil výfuk Creptus, protože ten originál už nebyl nic moc (spíše rezonátor, než tlumič). Přeložiskoval jsem obě kola a vyměnil věneček v náhonu tachometru (dole u kola). Vyměnil olej a gufera na přední vidlici.
Zatím pořád platí, že je to prakticky bezúdržbový stroj: když to začíná hůř jet, tak z toho opláchnu bláto a humus, abych to odlehčil, jednou za rok tomu vyměním olej a filtry.
Jinak jenom přijdu, Afra už z dálky vrtí výfukem, zmáčknu takovej ten čudlík a ono to začne vrčet a jede to . Nikdy jsem nezůstal viset, vždycky mně dovezla tam, kam jsem chtěl.
Na 100km si vezme cca 5 litrů benzínu, na 1000km skoro 2 deci oleje.