renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-6R Ninja (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bushman7
Vloženo 2.8.2010
Aktualizováno 9.4.2017
Zobrazeno 1 612x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Výměna motoru a lehký tuning

Vloženo: 15.07.2013, Uskutečněno: 15.07.2013, Stav tachometru: 59000 km, Zhlédnuto: 5x


Tak jsem holku trochu omladil, za levný peníz (5k5) jsem z bouračky sehnal nový motor s najetými 35.000km po údajně velmi pečlivém majiteli (i bych tomu věřil, motor jsem měl rozebraný a opotřebení válců, vaček atd minimální, opravdu pěkný zánovní motor, ten starý už byl poměrně opotřebený a dost bral olej).
Na motoru jsem spíš pro dobrý pocit udělal očištění a zabroušení ventilů, výměnu ventilových gufer, očištění spalovacího prostoru a hlavy (samozřejmě nové těsnění hlavy) a ventilové vůle.

Karbecy dostaly kromě kompletního vyčištění a přetěsnění Dynojet kit Stage 1, do filtrboxu putoval zánovní filtr BMC, koncovka obdržela pořádný díratuning (za dvě kila jsem pořídil ještě jednu za účelem případné STK).

Samozřejmostí bylo čištění a barvení svodů se svařením spodního úchytu a takové drobnosti jako klín mezi kapoty, který mě ještě scházel (celkové plasty by měly přijít na řadu v zimě).

Pořídil jsem budíky na seřizování podtlaků, neboť už mě nějak nebavil samodomo hadičkometr.

Po najetých cca 250km z toho mám radost maximální, zdá se, že se dílo podařilo a pacient přežil, motor šlape jako švýcarské hodinky.

Rozhodil jsem vršek na tom původním motoru, evidentně dle stavu ploch na bloku válců už byla hlava někdy dole (u toho nového co jsem měnil do motky to bylo původní, bez předchozího sundání), uložení vaček vypadá slušně, i když už nese stopy opotřebení, vlastní vačky jsou něco nad středem tolerančního pole rozměrů, takže ok. Ventily jsem nerozdělával. Vlastní spalovací prostor ani ventily nejsou nějak radikálně zakarbonované, na válcích jsou viditelné svislé rýhy na bocích, ale žádné schody, ovalitu jsem neměřil, je vidět, že to má něco naběháno, možná by stačilo přehonovat a dát nové kruhy a zase by to bylo ok, tak či tak, je to pro mě, pokud se nestane nic zásadního s tím novým motorem už jen zdroj náhradních dílů.

Zhodnocení po cca 1t. km: ani v letošním extrémně horkém letním počasí zatím olej neubývá (Motul 5100 10W-40 MA2), spotřeba něco pod 5l/100 a to jsem za to celkem tahal, pravda, na nějakou drsnou střelbu jsem už asi starej , ta se nekonala.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna palivového čerpadla

    Dlouhodobě jsem měl problémy se startováním po delší odstávce (čím déle, tím hůře chytala). Jako viník se ukázalo opustivší nás čerpadlo na věčnost se beroucí i s milovaným relé. Relé jsem objednal origo Kawa, čerpadlo

    Typ: Oprava
    Vloženo: 02.10.2017
    Uskutečněno: 02.10.2017
    Tachometr: 60950km
  • Hoblování Násedlovických serpentin

    Už dlouho jsem si tak nezablbnul. zadek na hranu, předku schází tak 3/4 centimetru, ale to budu muset spíš na drom, možná by pomohl trochu nižší tlak, ale i tak jsem si to užil královsky, 6 x nahoru a dolu, čistě se sous

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 07.08.2017
    Uskutečněno: 07.08.2017
    Tachometr: 60950km
  • Nové pneu

    Po delším přemýšlení jsem vybral nové pneu (rozumná cena x slušný grip za sucha x životnost neřeším) Pirelli Diablo Rosso II (120/60 R17 55W, 160/60 R17 69W). Zároveň jsem vyměnil ložiska v kolech za komplet SKF, gufe

    Typ: Oprava
    Vloženo: 05.08.2017
    Uskutečněno: 05.08.2017
    Tachometr: 60905km


TOPlist