PROFIL MOTORKY

Maxon Optimus 125 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník CzechDave
Vloženo 18.3.2024
Aktualizováno 18.3.2024
Zobrazeno 566x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dojíždědlo do práce ve vedlejším okresu a na nákupy. Čínská kopie starších verzí Yamahy X-Max 125.

Motorka koupena od AutoKelly ČB

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Skútr je tak akorát, co se velikosti týče. Sedí se mi na něm velice pohodlně. Slabší motor, v kopcích tady okolo Šumavy občas ztrácí dech. Nicméně cestovní rychlosti kolem 80 - 90 km/h na rovinkách a menších stoupáních lze dosáhnout a udržet.

Motorku bych doporučil pro - Motorku využije někdo, kdo má základní mechanickou zručnost, zná mouchy čínských skútrů a nehledá závodní speciál. Do města a příměstského provozu je to ideální stroj za rozumné peníze. Kromě toho je to neskutečně návyková záležitost, protože skútr drží krok s provozem na příměstských silnicích i ve městě, není třeba příliš řešit kolony, radary i parkování a množství benzínu, které moje auto spotřebuje za týden, stačí skútru na měsíc.

Doplňky na motorce - Po koupi jsem prošel a přelepil Loctitem kritické šroubové spoje, vyměnil čínské pneumatiky za Micheliny CityGrip (neskutečné zlepšení stability stroje v zatáčkách) a vyměnil tovární variátor za Naraku MaxiSpeed, čímž se zlepšila odezva motoru na plyn a poněkud zvýšila cestovní rychlost. Namísto původních halogenových bludiček jsem nainstaloval do reflektorů LED plnohodnotné náhrady za žárovky HS1 od firmy LEDPerf (cca 110 euro za pár s poštovným), čímž se neskutečně zlepšilo osvětlení silnice před motorkou, aniž by docházelo k oslnění protijedoucích řidičů. Tahle vylepšení přišla dohromady asi na 8 000 korun, ale tato investice citelně zvýšila užitkovou hodnotu skútru a bezpečnost jízdy jak přes den, tak v noci.

Recenze

Skútr je super pro případy, kdy jedu sám, nic velkého nevezu a počasí jízdu jednou stopou dovolí. Je zbytečné jet někam autem, když mohu totéž obstarat na skútru.
Na skútru už mám najeto skoro 16 000 km bez vážnějších závad (kromě jedné, kterou jsem si způsobil sám svým testováním různých typů válců a pístů; zlomil se výfukový ventil a poškodil hlavu, píst a válec, oprava byla za necelé dva tisíce korun).
Úložný prostor pod sedlem super, po instalaci kufru za sedlo motorka odveze neuvřitelné množství věcí.
Servis obnáší pravidelnou výměnu oleje v motoru a převodovce, jednou za 10 000 km měním preventivně řemen variátoru a kontroluji ventilové vůle.
Spotřeba při mém stylu jízdy a váze činí kolem 2,4 - 2,5 l / 100 km. Od hladiny benzínu v hrdle nádrže po rozsvícení kontrolky benzínu ujedu cca 320 - 350 km, což obnáší spotřebu cca 8 litrů. Nádrž má objem 14,5 litru, takže lze bezpečně ujet nějakých 500 - 520 km na jednu nádrž.
Motor je vzducháč s výkonem 6,5 kW, takže kopce nejsou moc doménou tohoto skútru. Krpály se mnou (112 kg) v sedle vyjíždí skútr rychlostí cca 70 km/h, po rovinkách je ideálních těch 95 km/h.
Motorka není pro někoho, kdo neumí udělat základní servis a nemá k tomu ani minimální zázemí (možnost nějakého suchého koutku, kde by se mohl o motorku starat a základní dílenské nářadí a ponětí o konstrukci a funkci motorky). Servis je nekomplikovaný, motor je jednoduchá a léty prověřená skládačka, všechny výpustní šrouby na olej jsou lehce dostupné.
(recenze zde: https://dfens-cz.co...etak-skutrarem-stal/)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
_Michal
_Michal napsal 20.03.24 v 19:27 10b.

Raději jetého značkového než novou čínu. Tak přejeme, ať vydrží dlouho.

Více komentářů



TOPlist