renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XS 360 (1977)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Geonova
Vloženo 20.10.2023
Aktualizováno 22.11.2023
Zobrazeno 1 338x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Klasika z konce 70. let s poměrně velkým počtem prodaných kusů v Německu. Motorka existuje s drobnými změnami také ve verzi XS250 a XS400, se kterými sdílí stejný zdvih a liší se vrtáním, kompresí, detaily karburace, stálým převodem a pneumatikami.

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - Motorku jsem koupil v září 2023 po starším majiteli z okolí Pasova s malým nájezdem. Hlavní předností stroje je původní stav a velmi pěkný zvuk čtyřtaktního dvouválce. K projížďce zatím došlo jen k symbolické při cestě na STK. Musím počkat na jaro :-).

Motorku bych doporučil pro - pohodový jezdec, milovník youngtimerů nebo začátečník

Doplňky na motorce - originální nosič, pancéřovaná hadice k přední brzdě

Recenze

Po běžném servisu a vyčištění karburátorů se ukázalo, že motor má menší kompresi. Stroj šel na broušení ventilů a přetěsnění. Motorka byla podle prvního majitele delší čas odstavena a vrátit ji kompresi nám dalo trochu práci. Nic fatálního ale nevyvstalo a na jaro je teď už ready ještě i s původními pístními kroužky a se slušnou kompresí. Mám z dávných dob ještě jednu XS400 na díly.

Pocitově není motorka příliš silná. Je to klidný dvouválec s krásným hlubokým zvukem připomínající skoro až traktor, který se po přidání plynu (docela krutiruk) dostává velmi dobře do otáček (strop 8-9 tis. u 360/400 a o tisíc víc u 250ky). V otáčkách se díky kratší 6-stupňové převodovce spokojeně drží po celou dobu jízdy. Motor je na to stavěný. Maximální rychlost je v mém TP 136 km/h, ale jinde se uvádí i údaj 145 km/h (dobové testy). XS360 má kompresní poměr jen 8,7:1 a jde hladce v celém spektru. Naproti tomu XS250 s 9,5:1 vyžaduje točit nad 7 tisíc. A XS400 je kombinací obojiho a jede asi nejlépe. Za to však příliš často končí jako přestavba na Caffé racer. Všechny tři stroje dále existují v několika podvariantách, např. ve verzi s bubnovou zadní brzdou (ročník 1976) nebo bez startéru (ekonomická varianta "D"). Moje XS360 má startér a kotouče. Na přední brzdu jsem dal pancéřovanou hadici. V dobových testech byly ale i původní brzdy chváleny. Motorka se kupodivu prodávala na jiných trzích (USA, Kanada) s vyšším stupněm komprese a ostřejší vačkou s výkonem o 10 koní vyšším a tedy brzdy nejsou slabé.

Karburátory Mikuni BS34 vyžadují správné seřízení, jinak je ztráta hladkého průběhu výkonu znát. Potřeba je pohlídat si těsnost a jakoukoli ztrátu vakua. Zapalování je ještě kladívkové, ale dá se poměrně dobře nastavit stroboskopickou pistolí nebo nahradit zapalováním bezkontaktním (v plánu).

XS má menší nádrž (11 litrů), která žíznivému dvouválci stačí jen asi na 150 km než se přihlásí rezerva dobrá na dalších jen asi dvacet. V době vzniku se prodávala souběžně s dvoutaktní RD350, se kterou se ve spotřebě mohla hravě srovnávat nebo ji i porážet, jenže dvoutaktní RD měla nádrž o 6 litrů větší a dojela prostě dál. Dojezd XS je tedy málý a určení má v jízdách pro potěšení. Na velké cestování či celodenní šichty ve městě měla Yamaha jiné stroje (FJ a XT). XS360 je vyvážený čtyřtakt z doby, kdy v této třídě hrály první housle už dvoutakty.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tomcruise77
tomcruise77 napsal 27.10.23 v 12:15 10b.

10b, jinak to nejde, tyto stroje si zaslouží něhu a péči. Hlavně z toho neudělat kafíčko a držet v origo stavu. Cena už jen poleze nahoru. Závidím tu možnost si koupit a zachránit starou poctivou motorku. Já takovou možnost bohužel nemám.

Geonova
Geonova napsal 27.10.23 v 11:56

Ta Jawa je úžasná. A ten klíč tam . Asi se to fakt takhle s papíry dělalo, protože jsem kdysi jednu XS400 měl a tu se mi majitel snažil prodat s papíry Moto Guzzi. Koupil jsem ji tehdy bez papírů. Dodnes ji mám na ND a na krytu startéru je stále dodělán černým sprejem nápis přes šablonu Moto Guzzi ač pod tím ta Yamaha jasně prosvítá. Hold tyhle XS mají mnoho podob a hodně z nich na závěr skončilo jako caffé racer.

papiboy
papiboy napsal 23.10.23 v 13:29 10b.

pali3x - môj kamoš takú "Jawu" vlastnil, nebudete veriť, ale normálne na papieroch.
Na Slovensku je všetko možné...
Tá motorka sa ale už predala.



Geonova , veľmi pekné, a nie že tam dáš nápis Jawa!

Pikec
Pikec napsal 22.10.23 v 19:55 10b.

Moc pěkná a super stav, dle fotek. Tak ať z jara děla jen a jen radost

pali3x
pali3x napsal 21.10.23 v 19:33 10b.

Veľmi pekná motorka. Tak mala vyzerať Jawa 350 v povedzme 80-tých rokoch. Istá vizuálna podoba tam aj je...
Hlavne prajem veľa radosti s jazdy na veteránovi (isto spoľahlivejšom ako Jawa)

Více komentářů



TOPlist