PROFIL MOTORKY

Hecht Citis (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Vasek70
Vloženo 15.6.2023
Aktualizováno 15.6.2023
Zobrazeno 193x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skútřík ideálně do města, na vesnici, na takové to skákání "kolem komína" - do krámku, na poštu, do školy, práce.

Více fotografii

Motorka koupena od Hecht Teplice

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Hecht Equis: Tehdy se Equis prodával jen s motorem 1.8kW, což bylo k nám do kopců žalostně málo.

První dojmy - Byl jsem překvapen na zátah 3kW elektromotoru, který mi téměř dokázal "ujet z pod zadku". Skútr má na začátku poměrně ostrý náběh a s přepnutím na dvojku sebou při rozjezdu celkem nepříjemně škubne. Na druhou stranu je jízda s ním příjemná, absolutně neslyšná - jediný hluk je od odvalujících se kol po cestě.

Motorku bych doporučil pro - Začátečník, žena, důchodce nebo kdokoliv kdo bude chtít jezdit na motorce, ale na velkou si netroufne a nebo mu ta čtyřicítka nevadí. A nebo ekologicky smýšlející motorkář, který nechce kvůli dojezdu do krámku pro rohlíky tahat z garáže mašinu... :-)

Recenze

Když jsem v r. 2017 prodal BMW C1, myslel jsem si, že jedné stopě dám už navěky vale, ale netrvalo to moc dlouho a začalo mě to opět lákat do sedla.
V tu dobu se začaly objevovat elektroskútry za vcelku rozumné peníze a já jsem vábení jednoho takového neodolal.
Moc se mi v tu dobu líbil Hecht Equis a i bych ho byl býval koupil, ale když jsem si načítal informace a zkušenosti majitelů jiných elektroskútrů, usoudil jsem, že na mou váhu a do naší kopcovité krajiny, by to chtělo něco krapet silnějšího.
Hnedka vedle Equisu měli vystavený ještě model Citis s 3kW motorem.
No a jelikož nic silnějšího se v dané cenové kategorii pořídit nedalo, zakrátko jsem odjížděl na krásně modrém Citisu domů.

Uváděný dojezd byl max 60km, manželka na něm jednou dojela 38km a přestože displej zběsile blikal, že je baterie pázdná, stále se mu dostávalo dost šťávy na normální jízdu.
Je však také nutno dodat, že se jednalo o kopcovitý terén a manželka rozhodně není anorektička, ale normální, 172cm vysoká česká holka, krev a mlíko...
S mou figurou Homera Simpsona a váhou přes metrák, se Citis celkem obstojně škrábal i do prudšího kopce, který jsem musel cestou do práce zdolat. Nechtělo se mi jet po hlavní silnici, kde jsem s max rychlostí kolem čtyřicítky celkem slušně zdržoval provoz. Zvolil jsem proto alternativní cestu přes okolní vesničky, kde je minimální provoz a naštvaných řídičů tak bylo naprosté minimum. Do práce jsem to měl 23km, během pracovní doby jsem si dobil akumulátor a odpoledne se vydal zpět testovat trpělivost řidičů, jelikož tentokráte jsem musel jet po hlavní silnici, neboť kopce zpět přes vesničky byly prudší než Citis zvládl.
Takto jsem jezdil několik měsíců, ale když se mi na vánoce 2019 naskytla možnost koupit zánovní BMW C Evolution, neváhal jsem (nebo jen velmi kátce ) a Citis zůstal již jen jako tréninkový stroj pro manželku, která se mě rozhodla následovat a zažít si ty báječné zážitky z jedné stopy, o kterých jsem ji doma nadšeně vyprávěl.

Citis není, za ty peníze, špatný stroj, je hodně podobný Vespě, místa hodně, posez hodně pohodlný, pod sedlem relativně dost místa, dokonce na přilbu typu "kokosový ořech". Já si takovou přilbu koupil v Hechtu, dokonce ve stejné barvě jako měl skútr a i ta se pod sedlo celkem v pohodě vešla.
Velkou nevýhodou bylo pomalé nabíjení, které dodanou nabíječkou trvalo něco přes pět hodin. Nabíjení bylo možné jen originál nabíječkou ze standardní zásuvky 230V.
Displej, na kterém se ukazovaly veškeré provozní údaje, byl velký, dobře čitelný, ale ne za prudkého světla - pak jej bylo potřeba zastínit. Jelikož však maximálka (mimo jízdy z prudkého kopce) byla kolem 40km/h, krom pár třicítek ve městě nehrozilo, že byste někde mohli předpisy porušit.

Na vesnici do městečka, pro ježdění do krámku, na poštu či do jiného blízkého cíle je ideální. Nabít jednou týdně, žádný kravál, nabiju doma ze zásuvky, takže nepotřebuji žádný benzín.
Nevýhoda - dojde-li vám cestou energie, novou si v kanystru nedonesete a budete tlačit a tlačit a tlačit, dokud skútřík nedotlačíte až domů. A že je těch 140kg při tlačení sakra znát...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
e-Kája
e-Kája napsal 22.06.23 v 16:05 10b.

Na čínský elektroskútr velmi povedený design a ta modrá barva mu vyloženě sluší

Kdyby byly baterie místo olověných lithiové, klesla by hmotnost skútru minimálně o 15kg, což by pomohlo dynamice i dojezdu. Do kopcovitého terénu je však vhodnější motor s výkonem 6kW.

Kolega si takhle vytunil Hecht Equis bateriemi z BMW i3 (C-Evolution) s trojnásobnou kapacitou při zachování hmotnosti, dále to nakonec osadil i výkonnějším elektromotorem a v kopcích okolo Jablonce to jede bez sebemenšího poklesu výkonu

http://elektroforum....c.php?f=21&t=839

Více komentářů



TOPlist