PROFIL MOTORKY

Aprilia SR GT 125 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HOTELIER
Vloženo 27.7.2022
Aktualizováno 1.8.2022
Zobrazeno 2 604x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Aprilia SR GT 125 - Městská malá italská raketa za kterou se lidé otáčí a skvěle jezdí.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Braník) - Pana Hrubanta a slečnu Pospíšilovou z prodejny Piaggio Group v K2 Vrbovce by pan majitel měl platit zlatem. I když každý den od května to u nich vypadá jak na Václaváku a dveře do prodejny se netrhnout, tak stále mají velmi kvalitní pro klientský a vřelý přístup s úsměvem. Velká spokojenost.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - "Moto posez" člověk si nepřipadá geometrií jezdce jak kdyby seděl jak na hajzlu na klasickém skútru. Perfektně odladěný podvozek a jízdní vlastnosti. I při zajíždění se SR GT ve městě nemá za co výkonnostně stydět.

Motorku bych doporučil pro - Kdokoliv kdo má rád italský sportovní design a feel, a potřebuje skvělé denní ekonomické (a zábavné) ježdění na ves nebo do města. Ve žluté a rudé to není moto pro introverty :D

Recenze

Jako hardcore motorkář popř. jednostopý jezdec opravdu po Praze jezdím "Po sněhu do sněhu".

Časem sem se dostal na FZ-6 a a na ní opravdu skoro žil dva roky a jezdil každý den. Jak člověk žije v širším centru města a kvůli práci času ubývá, tak sem zjistil, že vlastně 80% mého ježdění s FZ-6 je po městě. Což není prostě ideální jak pro mě, tak ani pro mašinu jelikož si jí chci nechat fakt jak zachovalého youngtimera.

Zkrátím to - tak sem řešil co a jak dál i k ohledu na inflaci, ceny PHM, typickému mému provozu po a v okolí Prahy a věděl, že prostě skútr bude bez diskuze ideální. Nehledě na to, že jsem si vlastně spočítal kolik stojí daily provoz velké motorky a zas tak levný to není...

No a samozřejmě sem to neudělal jen já, ale asi i zbytek Republiky a v dokonalé bouři jménem inflace, drahý PHM, problémy ve výrobním řetězci a obecně silné poptávce jsem se vydal pro výběr skútr v květnu 2022.. (geniální nápad ehm).

Jakmile sem viděl SR GT - okamžitě mě zaujmula. Prostě je tam velký DNA Aprilie a po nějakém čase se do skútru výrobce vrací.
Hned zkraje května sem se šel podívat v sobotu na pobočku, osedlal a zkusil se projet. Okamžitě mě oslovil design, geometrie jízdní pozice a naladění podvozku. To si myslím, že se opravdu povedlo na výbornou. Výkonově je to na limitu 125 ccm tjst. 15 koní a 12 NM - a teď to říkám po dvou letech na 100 HP motorce, do Prahy i na mých 100 kg to bohatě stačí. Mašina má trošku vlažnější start ale okolo 50 Km/h se hezky roztáhne a líbí se jí to do těch 90 Km/h. Maximálka zatím neotestována. Z 90% to stejně ze světel odpálíte jako první. Jediné kde ztrácí jako každý nižší obsah je do prudkých táhlých kopců. Moto je velmi stabilní při nízkých/vyšších rychlostech ale zároveň mimořádně mrštná i při proplétání hustým provozem. Vepředu kola 14 palců a vzadu 13 s "enduro" vzorkem a tedy SR GT se nezalekne ani brzce jarního či pozdě podzimního počasí (asi hlavně na rozdíl skútrů s mini kolama). Na rychlostní obchvaty kolem větších měst se taky nebojí a zcela stabilně se dá držet 90 - 100 Km/h. Ve dvou jízda netestována. Jinak od váhy jezdce cca 90Kg nahoru bych velmi doporučil dotažení zadních stavitelných pružin na vyšší až nejvyšší tuhost. Od výroby je tam 2 ze 4 myslím (měkké) a při větších nerovnostech tlumiče chodily na doraz. Udělají na prodejně klíčem (nebo člověk sám) co k dávají k mašině. Zajímavostí je, že verze 125 ccm nemá ABS! Má CBS (combined braking system) a to znamená, že jakmile začnu brzdit levou páčkou / zadní brzdou, tak zhruba od 1/3 zamáčknutí mi začne progresivně brzdit i přední brzda - pozor na to a na parkovišti si natrénovat ať se člověk nerozmázne první den někde. Už se mi teda párkrát podařilo při prudkým brždění tímto CBS zadní kolo bloknout ale Aprilka se nikam do strany neusírala. BTW kvůli nedostatku ABS modulů je v úplným hajzlu výroba verze 200, která ABS na předním kotouči má.
Podsedadlový prostor je tak průměrný - nějaká integrálka se tam vleze, nějaká ne - musí se fyzicky otestovat. Plná taška z nákupu se vleze a nebo několik flašek italského Prosecca :)).

Světla jsou FULL LED - svítí zcela krásně byt trošku méně něž na XMAXU (jsou menší). Display je LCD černobílý a za vše podmínek dobře čitelný s pár funkcemi. Zrcátka - ty jsou tam tak že tam jsou, něco občas v nich vidět je :) Ale umím si představit větší plochu. Sedadlo - má takové trošku atypické a spíše do sportovna střižené, zde si prdel musí trošku zvykat ale to je velmi subjektivní. Nepohodlné není. Zajímavostí je poměrně mohutný/vysoký středový panel kde je nádrž, a tedy nastupování bud motorkovým způsobem nebo si člověk přehodí nohu přes ten středový panel - zase jen o zvyku, nic spešl ale není tam rovný panel jak např. u Vespy. Zadní světla také LED.

Takže máme najeto 500 Km a zatím jsem zcela super spokojen a opravdu si jízdu i po městě na dvou kolech po dlouhé době užívám. Mám v SR GT 125 SPORT v RED RACEWAY barvě a ta červená v reálu vypadá o mnoho lépe než-li na fotkách, ale není to nic pro introverty - opravdu lidé se chodí koukat když někde stojí a otáčí se. Cena 109 900 Kč.

Napíšu po zajetí další pocity.

EDIT: Yamaha, Honda apod vyprodáno do podzimu, zima 2023.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CCB_larry
CCB_larry napsal 19.09.22 v 19:21 10b.

Pěkná počáteční recenze, tak nějak akorát motorkářská Určitě pak udělej edit, až budeš mít více najeto a nějakou tu zkušenost se servisní prohlídkou/servisem. Tahle "motorka" zajímá spoustu lidí a informace od zkušených jezdců jsou vyhledávané

Krkinen
Krkinen napsal 29.07.22 v 15:13 10b.

callowsick
callowsick napsal 27.07.22 v 16:02 10b.

nejde to říct jinak, než že to je kurevsky pěknej skútr

Fyro
Fyro napsal 27.07.22 v 14:29 10b.

moc pěkný stroj

Více komentářů



TOPlist