PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R3 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Helitechnic
Vloženo 8.7.2022
Aktualizováno 9.7.2022
Zobrazeno 1 716x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Čistě okruhová věc. Nářadí na učení a závody.

Více fotografii

Výška jezdce: 170 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Ninja 400: Se to tak sešlo a byla R3. Nebyla v nabídce v EU což se od letoška opět mění. Cena ND je u Kawy jinde.
KTM RC 390: Nový model nebyl v tu dobu ke koupi. ND...rychlost dodání O Deo.

První dojmy - Ovladatelná, lehká, jen teda na Kawu jí chybí trochu koně. Do ruky padne lidem spíše drobnějším. A holkám zcela určitě. Ideální nářadí na (opravdové) učení se jezdit na okruhu. Samozřejmě postavy prostorově výraznější se na to nevlezou.

Motorku bych doporučil pro - Každému kdo se chce naučit ovládat motorku a nechce být motorkou ovládán. No a samozřejmě i těm ,které baví SSP300 ,protože v tomhle je větší budoucnost než neustálé držení se kategorie Sportproduction.

Doplňky na motorce - GYTR kit, svody + koncovka Akrapovič, Filtr MWR, Dynojet + úprava software v jednotce. Antihopping TSS, Quickshifter HM ,Přední kotouč Brembo, desky Brembo SC, páčka přední brzdy PP tuning, pancéřové hadice HEL. Přepákování, řídítka, rozpěrky v kolech a ochrana brzdové páčky. Vše od ARP. Přídavný chladič vody. Dorazy řízení individuální výroba. Krátký plyn Domino. Podvozek komplet Öhlins. Lithiový AKU. Lamináty od Bikesplast a Motoforza. Převody Gandini. Úzký řetěz DID 415 ERZ. Doplňkový teploměr chladící kapaliny mezi pumpou a chladičem KOSO.

Recenze

Okruh a...Závody, závody, závody a závody. R3 GYTR je pila vhodná pro SSP300, IDM, Alpe i hobby závodění. Cena stavby tohohle biku je od novoty nemalá, ale proti R6 nebo R1 postavených stejně dobře na okruh, je R3 téměř zadarmo. Motorka je parádně ovladatelná, velmi lehká (cca 135 kilo) .Takové rychlé kolo. Podvozku Öhlins nelze nic vytknout, protože to mám nastavené na svoje kila. Podvozek chce samozřejmě údržbu po každé sezoně. Respektive přední tlumiče určitě, zadní TTX při hobby užití zvládne dvě sezony. Kvůli "závodnější" geometrii se to trochu spouští v brýlích. Brzdy... Jiný kotouč, desky Brembo SC nebo podobné lepší, ocelí opletené hadice, odpojený ABS, jiná "lámací" páčka, závodní kapalina. Dobrá je taky plastová krytka na nádobku kapaliny přední brzdy. Při pádu se snadno probrousí víčko a krytka to může zachránit. Citlivost přední brzdy je ok, i když to je jen axiální pumpa. Přední brzda i při ostřejším použití nevadne. Ono to tříkilo jede relativně pomalu. GPS speed je většinou do 200 podle převodu na aktuální okruh. Řetěz 415 DID 140 článků. Poměr váha versus koně je tady jasnej. Převody.16 kolečko a široký výběr rozet. dá se to koupit na Yartu, nebo v Ten Kate. Volba převodu je i trochu o váze jezdce a jeho schopnostech "tahat". Chce to zkoušet, popřípadě se poptat jiných jezdců. Jezdí se i sériový rozměr řetězu 520 s kolečkem 14 nebo 15 a rozetou 47 nebo 48. Zase podle okruhu a jezdce. 520-ka výrazně více vydrží a není tak náchylná na přetržení při špatném napnutí a údržbě. Quickshifter HM (používá se i GET). V pohodě, řadí to dobře, ale stává se, že nedořadí šestka. Údajně je to výrobní konstrukcí ozubených kol převodovky. Blipr se ve třídě SSP nepoužívá, takže podřazování se spojkou. Ta je v sérii "neantihoppingová". Sežere toho ale při rychlém podřazování dost. Já mám namontovaný antihop od TSS který je za dobré peníze a je to paráda. Ještě jde STM. To je už písnička za 30 Tis. s daní. Lamely se používají sériové. Motor je s GYTR kitem a přídavným chladičem vody a full titanovým Akrapovičem. Namapováno. 47 koní na kole. Jede to. Kawa je samozřejmě silnější. R3 má zase širší otáčkové pásmo a lépe zatáčí. Ve třídě SSP300 je to o rukách, ostrých loktech, pozdních brzdách a rychlých náletech do vinglu. To že Ninja400 vždy pojede R3 je dogma. Záleží na jezdci. Spotřeba :D Je veselá. Při režimu "furt plnej" jezdím max. 7l na 100. A teď to nezanedbatelné. Servis a poruchy. Řeklo by se levná motorka, takže pohoda. No. Úplně bych nesouhlasil, má to totiž víc úhlů pohledu. Zpracováním je to teda značná rozpočtovka. Nečekejte moc luxus a nádherný detaily na motorce za 170 tisíc na krámě. Ten luxus je jen z dálky. Takže jak to pojmout? Musíte vzít v úvahu, že na okruhu ,když vám to vypadne z ruky to utrží pár šrámů a ty rozpočtový motorky mají prostě levný díly. Navíc Yamaha má velmi rychlé dodací lhůty. Tedy aspoň tam kde nakupuju já. Řekněme tedy že na běžný vrkání v provozu to je vděčný a vcelku nenáročný stroj. Jako jakákoliv jiná "levná" malá motorka. Hezký svezení za malý peníze. S možným potenciálem zoostudit v zatáčkách litr. Když se to umí. Okruh už je krapet jiná údržbová písnička. Motor a jeho výdrž s GYTR kitem je řekněme sázka do loterie. Prostě 7 koní navíc a posunutý omezovač směrem vzhůru mu nedělá údajně úplně dobře. Takže častá výměna kvalitního oleje (Já Repsol Moto Racing 10W50,parametrově de facto stejný jako Motul V300 jen za méně peněz) je samozřejmost. Životnost co se týče servisních intervalů. No! Prej 2500 km a je dobrý to prohlídnout. 5000 repase. Jdou do kopru ložiska na klice, ojniční ložiska, zaklepávají se sací ventily. Taky se s chutí trhají ojnice. Taky jsou jak z Merkura. Vše se dá vyměnit a v dílech je to zhruba do 30 +/- (Pak že je to levný závodění že jo!). Převodovky jsou pověstný u všech okruhovek. Takže i tady to je písnička o nějakých korunách za vidličky a kolečka když jsou v háji. A z okruhu jsou v háji vcelku brzy. Každopádně šestky a litry na tom nejsou při "racing" užití o moc lépe. Možná je uděláte později, ale vždycky za víc. Pořádná repase šestkovýho a litrovýho motoru nejde pod 100 tisíc. Záměrně říkám pořádná, protože šulit to nemá cenu. Na R3 stojí novej motor cca 50 tisíc. Na R1 cca 200. Ale to už je extrém. Závady jsem zatím téměř žádný neřešil. Je to skoro nová motorka. Odešel mi jen stator alternátoru, ale to mohlo být načaté po těch dvou pádech co s tím měl předchozí majitel. Takže když bych to něják shrnul, tak tříkilo je vcelku levný závodění a ještě levnější silniční svezení pro každýho, kdo moc nenarost do výšky a objemu. Je to dobrá motorka pro to naučit se jezdit. Je na ní vzhledem k rychlostem použití dost času přemýšlet nad tím ,co s ní chci zrovna dělat. Nesnaží se vás přetlačit, ani zabít, při ne úplně přesném a necitlivém zacházení. Nemá krom rychlořazení žádnou elektroniku, takže přesně cítíte co se děje pod vaším zadkem. A že nemá koně? No má jich dost na to, aby vás katapultovala do stratosféry když to v apexu poserete s pravou rukou. Tady vás totiž žádná kontrola trakce nezachrání. A o to přesně na téhle malé a vlastně i směšně levné motorce jde. Neustále jí ovládat. Letět nesmysl do vinglu, brzdit až do apexu přesně tolik kolik je potřeba a od něj tam rvát tolik plynu, kolik snese zadní guma. A vaše hlava. Je to zábavný. A návykový! To mi věřte.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ozzy_
Ozzy_ napsal 02.08.22 v 07:28 10b.

Na tomdle letadylku bych se rad nekdy svezl. Kdyz ctu co tam vsechno mas, tak to musi letet jak blazen ...

jirika
jirika napsal 13.07.22 v 08:58

Paradni popis! Taky jsem dost uvazoval o R3, ale nakonec mi spadla do klina libova R6. Uvidime se na okruhu!

opic26
opic26 napsal 11.07.22 v 16:18

Skvěle informativně napsáno, díky. Taky přeju hodně zábavy na okruhu

Leatherboy
Leatherboy napsal 08.07.22 v 13:32 10b.

Skvělá hračka pro věčně mladý kluky. Super okruhovej stroj (pro nižší postavy), nezapomeň přidat nějaké autentické snímky z "akce", sice tyhle stroje nejezdím, ale rád se na to koukám

Příjemnou adrenalinovou zábavu!

Více komentářů



TOPlist