Suzuki DL 1000 V-Strom (2006)

Vlastník Tstrom
Vloženo 12.2.2022
Aktualizováno 14.2.2022
Zobrazeno 873x

Ucukaný Janek s návykovým zátahem ve středních otáčkách pro každodenní ježdění do práce, nebo zajímavé moto dovolené.

Honda XL 1000V Varadero: vyšší hmotnost
BMW R 1200 GS: vyšší cena

První dojmy - Návrat do sedla po deseti letech a předchozí zkušenosti z Hondy CBR 1000F. Dlouho jsem přemýšlel jestli ano, vadil mi ucukaný projev motoru v nižších otáčkách, ale maximálně mi vyhovoval posez a zátah motoru ve středních otáčkách. Trochu tupé brzdy.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil pro jezdce co už má nějaké zkušenosti, nebo alespoň rozum mezi ušima. Nejlépe se na ni svézt a udělat si vlastní názor, jestli je pro vás vhodná, nebo ne.

Doplňky na motorce - -Turistické plexi deflektor
-snížené stupačky
-kratší kosti
sada kufrů

Stromek jak jsem mu říkal byl pro mě ideální volba, již lehce v letech jsem se nechtěl hrbit za plexi, ale chtěl jsem si užít pohodlný posez v sedle cendura, kdy mě lákaly i dobrodružné výlety mimo asfalt.

Hned po koupi šel Stromek na servis, kde dostal co potřeboval, nicméně jeho typická ucukanost v nižších otáčkách se úplně odstranit nepodařila. Nemá rád když otáčky spadnou pod 4 tisíce, paradoxně se dalo jet na trojku od 3500 ale dvojka se cítila lépe až od 4000 otáček. Takže většinou jsem ve městě při popojíždění v kolonách trpěl, spojkoval a trpěl.

Mnohem lépe se Stromek cítil na okreskách, kde bylo návykové na výjezdu ze zatáčky vzít za plyn a nechat hrubost dvouválce vyniknout. Na výjezdu z obce mrknout do zrcátka, hodit blinkr a předjet jedno, dvě tři auta během okamžiku a dál si plout normální cestovní rychlostí.

Díky vyššímu plexi a deflektoru jsem se cítil velmi komfortně i na dálnici, od 120 km/hod se dal použít i šestý rychlostní stupeň, kdy motor točil 4000 otáček. Ideální cestovní rychlost s top casem byla do 150km/hod, kdy byl za řídítky i při této rychlosti naprostý klid, od 150 už se díky top case motorka nepříjemně rozkmitala. Pokud se jelo bez top case, Stromek upaloval až k 190km/hod, kde mu už docházely síly.

S motorkou jsem za dva roky ujel 20tis km, během kterých mě nikde nenechal, jednou došlo k vypálení kabelu v konektoru, ale to bylo vše, jinak běžný servis za rozumné peníze.

Na motorce jsem si užil krásny výlet do Alp a Dolomit, kdy jsme během 6dní najeli cca 3000km, první den 750km a ani po těchto kilometrech jsem se necítil unavený a těšil jsem se na každé ráno, kdy zase vyrazíme do serpentin. Na motorce jsem měl vyšší plexi, gelové sedlo, snížené stupačky, zvýšení řídítek o 30mm a kratší kost, což přispívalo k pro mě komfortní pozici.

Na motorce jsem odjezdil cca 16tis km na pneu Michelin Anakee Adventure, ač jsem jezdil s opravnou sadou, nebyla potřeba a pneu držely i za deště ve vracečkách v Alpách, nebo Dolomitech, kdy jsem měl spíš jen já nejistý pocit, než že bych se dostal na limit pneu.

Pro pohodlnější jízdu jsem dokoupil pár doplňků, snížení stupaček, bohužel jsem začal občas škrtat stupačkami a to jsem ani nebyl ve velkém náklonu, já vím, mám vysedávat, neklopit motorku pod sebe, ale někdy jsou situace kdy je lepší motorku pod sebe sklopit a otočit se na menším prostoru. Takže na řadu přišly kratší kosti, Stromek se lehce zvedl, ale pro mě to nebyl žádný problém, stále jsem byl schopen položit obě nohy na zem.

Pokud by vás něco zajímalo, ptejte se, je to můj první popis, takže jsem určitě na něco zapomněl.

Ruprecht_1
Ruprecht_1 napsal 08.12.23 v 15:07 10b.

milor
milor napsal 14.02.22 v 08:11 9b.

Ucukanost je typická vlastnost neseřízeného motoru. Seřízený Strom necuká.

Satanbart
Satanbart napsal 12.02.22 v 21:00 10b.