Royal Enfield Meteor 350 (2021)

Vlastník Hyacint
Vloženo 3.1.2022
Aktualizováno 3.1.2022

Vloženo: 01.04.2024, Uskutečněno: 31.03.2024, Zhlédnuto: 94x

Vysokým Mýtem jsem zatím vždy jen projížděl a tak jsem se rozhodl, že se mu nyní podívám na zoubek co se něm skrývá. Cestou do Mýta jsem se zastavil v Radimi u secesní vily Elišky z roku 1907. V Lozici jsem se podíval na kamenný most přes Novohradku, který pochází z roku 1852. V obci Popovec mě zaujal věžový vodojem z 30.let 20.stol. A už je tu hlavní cíl - Vysoké Mýto. Nejprve jsem zajel kam jinam, než k sokolovně Byla postavena v letech 1900 - 1902 v secesním slohu. U sokolovny je věž jež pochází ze 14.stol. V 18.stol. byla věž přestavěna na vodárnu. Pak jsem přejel na náměstí Přemysla Otakara II. Je zde řada památkově chráněných měšťanských domů - dva jsem vybral do fotogalerie. Dále mě zaujala novorenesanční budova z roku 1902, která sloužila jako sídlo poštovního ůřadu a okresního zastupitelství. Na východní straně náměstí je pozdně gotická budova staré radnice. V 19.stol. zde sídlil okresní soud. Uprostřed náměstí stojí morový sloup z roku 1714. Poté jsem zajel na hřbitov, kde jsem našel hrobku Josefa Sodomky - zakladatele a vlastníka továrny na výrobu karoserií. Zaujala mně zde hrobka rodiny Klöklerů. Na ulici Litomyšlské jsem poté našel jejich barokní zemědělskou usedlost.
Naproti statku je budova bývalého kasina vysokomýtské posádky ze zač.20.stol. V 70. – 90. letech 20.stol. sloužila budova jako Muzeum bojové slávy sovětské armády. Určitě jsem zachytil jen pár zajímavostí, které v Mýtě jsou a tak další si nechám na příště. Na zpáteční cestě jsem se zastavil v obci Příluka u kaple Panny Marie Karmelské z roku 1800.

elvis78 (136) napsal 02.04.2024 v 13:14

Pěkný!
Odtamtud je bratrova žena(s jejím bratrem za 14 dní jedeme kolmo Letohrad-Nymburk), její rodiče a bratři spjati s výrobou autobusů. Doporučuji navštívit s rodinou když jsou dny otevřených dveří v Karose(IRISBUSu) a na náměstí je akce Sodomkovo Vysoké Mýto
Na jídlo a pivo doporučuji restauraci a penzion U Lípy, kde je velkolepé venkovní posezení

1 reakce

Hyacint
Hyacint 02.04.2024 v 23:29

Dík.

• Fort v Olomouci

Kolem Olomouce byl dle návrhu plk.Wumba z roku 1850 budován fortový věnec. Jako cíl vyjížďky jsem si zvolil Fort XIII v Nové ulici, který byl stavebně dokončen v roce 1854. V roce 1866, v době prusko rakouské války, by

Vloženo: 16.05.2024
    Uskutečněno: 12.05.2024
  • Pár církevních památek

V předpovědi počasí hrozili přeháňkami a bouřkami a tak jsem se vydal jen na krátký výlet podívat se po nějakých církevních památkách. První navštívenou památkou byla novogotická kaple z roku 1901 ve Zbraslavci. V Kunš

Vloženo: 07.05.2024
    Uskutečněno: 04.05.2024
  • Most přes Labe ve Valech

Již dlouho jsem se chtěl podívat na provizorní most přes Labe typu Bailey Brigde, který zde byl postaven po 2.svět. válce. Než jsem stačil cestu uskutečnit, tak most zbourali a v roce 2020 postavili most nový. Tak jsem v