Moje první "mašina", na které jsem začínal před 33 lety.
Výška jezdce: 175 cm
První dojmy - Fichtl stál od roku 1990 v garáži bez jediného nastartování až do loňského roku, kdy jsem se konečně odhodlal k tomu, abych ho opět zprovoznil.
Doplňky na motorce - Neoriginální jsou pouze manžety předních tlumičů, které se u tohoto ročníku nevyskytovaly.
Recenze
Vlastně jsem byl jediný, kdo na něm kdy jezdil. Původně ho koupil můj taťka mojí babičce, která dělala poštovní doručovatelku na vsi a celý život jezdila na kole. Jenže babičce se nějak nedařilo řazení a startování, a tak stroj čekal od roku 1976 nějakých 11 let až na moje první motorkářské začátky. Pak přišly asi 4 roky, kdy byl Fichtl používán ke svému předurčenému účelu, aby pak byl na dalších 21 let odstaven.
Impulzem k renovaci se stal nález technického průkazu v pozůstalosti mé babičky. První cesta tedy mířila k evidenční kontrole (samozřejmě na vozíku) a vyřízení nového technického průkazu na základě toho původního (knížky). Bohužel s tím automaticky souvisela výměna původní ručně malované SPZ za dnešní "plachtu".
Červené plechy nevypadaly vůbec špatně. Bylo na nich pár promáčklin a škrábanců, jenže každý z nich sebou nesl vzpomínku na konrétní incident. Takže tady jsem se jednoznačně rozhodnul zachovat patinu. Bohužel bílé díly musely po vaření a vyklepání do nového laku. Většinu dílů jsem se snažil rozleštit a zachovat, přesto se muselo spoustu věcí koupit nových (ráfky, špice, pneu, výfuk, rozeta, řetězy, lamela, ložiska, brzdové čelisti, veškerá lanka a elektřina, ...). Motor prošel generálkou, klikovka potřebovala drobnou opravu, výměna pístu. Přední tlumiče se musely vystružit a spousta další práce, která zabrala přesně rok. Skládání motorky, opravy motoru a seřizování provedl můj soused. Sám bych si na to netroufnul a on je na Jawy profesionál. Lakování a pískování provedla profesionální firma, stjeně tak chemické čištění motoru.
Takže hotovo. Zatím najeto pouhých 10 kilometrů a budu čekat na jaro na pořádné zajetí. Babička bývala nešťastná, v jakém stavu se Pionýr nacházel a když jsem se před taťkou zmínil, že bych chtěl Fichtla znovu zprovoznit, nevěřil mi. Takže první jízda bude patřit za babičkou a za taťkou na hřbitov. Věřím, že by z toho oba měli stejnou radost, jakou mám i já.
Paráda, 20 jsem vždycky chtěl, pěkná prácička.
Asi bych byl mnohem skromnější ve finanční náloži, kterou jsi do toho nalil.
Na druhé straně je faktem, že se teď pincek tváří mnohem nověji, než když odjížděl z Mototechny.
Pěkná práce. Taky jsem na Jawě 20 začínal, naštěstí má dodnes malou SPZ. Prostě - 1. majitel. At' ti pionýr dělá radost !