PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1976)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hyneq
Vloženo 7.12.2021
Aktualizováno 7.12.2021
Zobrazeno 1 156x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první "mašina", na které jsem začínal před 33 lety.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Fichtl stál od roku 1990 v garáži bez jediného nastartování až do loňského roku, kdy jsem se konečně odhodlal k tomu, abych ho opět zprovoznil.

Doplňky na motorce - Neoriginální jsou pouze manžety předních tlumičů, které se u tohoto ročníku nevyskytovaly.

Recenze

Vlastně jsem byl jediný, kdo na něm kdy jezdil. Původně ho koupil můj taťka mojí babičce, která dělala poštovní doručovatelku na vsi a celý život jezdila na kole. Jenže babičce se nějak nedařilo řazení a startování, a tak stroj čekal od roku 1976 nějakých 11 let až na moje první motorkářské začátky. Pak přišly asi 4 roky, kdy byl Fichtl používán ke svému předurčenému účelu, aby pak byl na dalších 21 let odstaven.

Impulzem k renovaci se stal nález technického průkazu v pozůstalosti mé babičky. První cesta tedy mířila k evidenční kontrole (samozřejmě na vozíku) a vyřízení nového technického průkazu na základě toho původního (knížky). Bohužel s tím automaticky souvisela výměna původní ručně malované SPZ za dnešní "plachtu".


Červené plechy nevypadaly vůbec špatně. Bylo na nich pár promáčklin a škrábanců, jenže každý z nich sebou nesl vzpomínku na konrétní incident. Takže tady jsem se jednoznačně rozhodnul zachovat patinu. Bohužel bílé díly musely po vaření a vyklepání do nového laku. Většinu dílů jsem se snažil rozleštit a zachovat, přesto se muselo spoustu věcí koupit nových (ráfky, špice, pneu, výfuk, rozeta, řetězy, lamela, ložiska, brzdové čelisti, veškerá lanka a elektřina, ...). Motor prošel generálkou, klikovka potřebovala drobnou opravu, výměna pístu. Přední tlumiče se musely vystružit a spousta další práce, která zabrala přesně rok. Skládání motorky, opravy motoru a seřizování provedl můj soused. Sám bych si na to netroufnul a on je na Jawy profesionál. Lakování a pískování provedla profesionální firma, stjeně tak chemické čištění motoru.


Takže hotovo. Zatím najeto pouhých 10 kilometrů a budu čekat na jaro na pořádné zajetí. Babička bývala nešťastná, v jakém stavu se Pionýr nacházel a když jsem se před taťkou zmínil, že bych chtěl Fichtla znovu zprovoznit, nevěřil mi. Takže první jízda bude patřit za babičkou a za taťkou na hřbitov. Věřím, že by z toho oba měli stejnou radost, jakou mám i já.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ldoktor
ldoktor napsal 10.12.21 v 08:07 10b.

Paráda, 20 jsem vždycky chtěl, pěkná prácička.

Targus
Targus napsal 09.12.21 v 00:23 10b.

Asi bych byl mnohem skromnější ve finanční náloži, kterou jsi do toho nalil.
Na druhé straně je faktem, že se teď pincek tváří mnohem nověji, než když odjížděl z Mototechny.

Milan1963
Milan1963 napsal 07.12.21 v 16:03 10b.

Pěkná práce. Taky jsem na Jawě 20 začínal, naštěstí má dodnes malou SPZ. Prostě - 1. majitel. At' ti pionýr dělá radost !

Více komentářů



TOPlist