PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S1 (1959)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník stanleymts
Vloženo 2.7.2021
Aktualizováno 2.7.2021
Zobrazeno 738x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Výkon motoru 1.1 kW (1 PS) při 4250 ot./min. Palivo benzín. 2-rychlostní Manuální převodovka. Motor 49 ccm (3 cui), 1-válec, 50.

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Historie mopedů má v Československu mnohaletou tradici. Meziválečná legislativa mopedy zvýhodňovala tím, že nemusely být registrovány a k jejich řízení nebyl potřebný řidičský průkaz, přičemž zdvihový objem byl omezen na 100 cm3. Známé z této doby jsou především motokola ČZ 76 Kaktus, ČZ 98 a Jawa Robot.

Recenze

Díky vývoji motocyklových technologií vznikla po válce nová objemová třída 50 cm3 a s ní i moped Jawa 550 (přezdívaný Pionýr), který měl být nástupcem meziválečných motokol (jeho prototypová série šlapadla měla). Díky legislativním změnám v roce 1955 ale začal pionýr spadat do skupiny „malý motocykl“ a do výroby se dostal již bez pomocných šlapadel. Otázkou času tedy pouze bylo, kdy se v této objemové třídě objeví podobný stroj, který by byl jednodušší a odpovídal nové specifikaci mopedu.

Vývojem mopedu byly pověřeny dvě vývojové oddělení: Vývojové oddělení velkoprůmyslu Rokycany a Vývojové oddělení Závodů 9. května.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
biosák
biosák napsal 02.07.21 v 16:46 10b.

flakatos
flakatos napsal 02.07.21 v 13:16 10b.

Krása starého stroje.

Více komentářů



TOPlist