Cestovní parník, na kterém se chystám dojíždět do práce...a občas na skok na jih Evropy atd.
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 1260S: Nevyhovoval mi divoký, dvouválcový projev motoru. Navíc poměrně vysoká.
První dojmy - První dojem byl velký respekt k velikosti a váze motorky. Navíc nato, že byla 4 roky stará, byla od bývalého majitele vymydlená a naleštěná jako kdyby sjjela právě z výrobního pásu, tudíž jsem se při seznamovací jízdě o ni dost bál.
Motorku bych doporučil pro - Komukoliv, kdo se nebojí váhy motorky a má cestovatelské ambice. Dalekému cestování nahrává i dokonalý motor, který spolu s originálním výfukem neotravuje hlukem, má dostatek síly a je hodný a nezákeřný.
Doplňky na motorce - Padáky, dopňková světla (mlhovky), ukazatel zařazené rychlosti, vyhřívané gripy, krycí mřížka chladiče.
Recenze
Mám ji pár dní, takže zatím opatrná seznamovačka. Motorka je těžká, při manipulaci na místě musí být velká opatrnost. Pokaždé při vyparkovávání doma musím vycouvat z garáže, a to ještě do oblouku a trochu do kopečku, takže jemně naklonit, opřít o sebe a pomalu jedeme a funíme. Po nastartování je motor poměrně hlasitý, ale po pár desítkách sekund se otáčky sníží a čtyřválec si začne tiše vrčet. Sedlo je dost prohnuté, takže i přes mohutnost motorky, se svými 180 cm v pohodě dosáhnu na zem. Ergonomický trojůhelník je pohodlný, nohy zalomené jen lehce a tělo lehce předkloněné. Rozjezd nevyděsí, motor dovolí pohodovou, pomalou jízdu, je krásně pružný, takže nenutí neustále řadit.
S řadící pákou jsem měl drobný problém. Velmi obtížně mi šla řadit jednička. Zkoušel jsem to na místě nebo těsně před zastavením a vše špatně. Přisuzoval jsem to buď poruše převodovky nebo novým motobotám, které jsou velmi tuhé a necitlivé, ale nešlo to ani v teniskách. Nakonec jsem zjistil příčinu, takovou blbost . Na gripech jsou přilepené vyhřívací Oxfordy. Jenže levý grip se protáčí. A v místě, kde z něj vedou kabely, má gumový výčnělek. Když se grip protočí a výčnělkem se posune oproti páce spojky, ta se zmáčkne nedostatečně. Ostatní rychlosti šly řadit v pohodě, jen ta jednička nechtěla a bylo to tou nedomačklou spojkou.
Moje manželka už se těší na cestování. Vzadu za mnou má spoustu místa, luxusní držadla a možnost opřít se o kufr. Jakmile nastane lepší počasí, někam vyrazíme.
K počasí se váže i mé dojíždění do práce. Ranní teploty by měly být alespoň 5 stupňů, jinak pneumatikám nevěřím. Mám to necelých 30 km, město a dálnice 50 na 50. Jak budou km přibývat, budou přibývat i zkušenosti, takže dám vědět.
Slušný posun, tak ať slouží
Ahoj, tak tomu říkám pořádný posun oproti Aprilce . Nádherná mašina jednoznačně na cestování, super. Můžeme něco domluvit...
Užívej si to, ale zatím opatrně...
Pěkná strojovna
Díky za vaše reakce
Super kousek a dobrá volba
Taky jsem se málem stal majitelem