PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Breva 750 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník _vitek
Vloženo 24.4.2021
Aktualizováno 24.4.2021
Zobrazeno 2 613x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jediná italská milenka, kterou mi žena toleruje. Není nejrychlejší, ani nejkrásnější, ale je setskara zajímavá.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Benelli Leoncino 500: Benellka se mi líbila moc. Bohužel cena byla mimo můj rozpočet a nechtělo se mi čekat dalšího půl roku, než bych našetřil...
Yamaha MT-07: Yamahu jsem zvažoval kvůli velmi dobrým recenzím a vychvalovanému agregátu. Stejně jako výše.

První dojmy - Někde jsem četl, že motorku dělají minimálně z poloviny emoce. A těch je u holek z Mandella opravdu hodně. Už jízda na té první mi učarovala, druhá mi jen potvrdila, že je to správná volba. Typický cloumák po nastartování, hluboké tóny deroucí se z koncovek výfuků a motor jakoby ledabyle dusá a zpívá tu svoji italskou serenádu. Motorka klochtá a vydává různé další zvuky a pazvuky. TO JE sakra ONO! Opatrný rozjezd, trochu vzít za plyn a najednou cítím, jak se pode mnou ty kobylky pěkně rozbíhají. Ten zátah mě neskutečně baví, i když to není rucervoucí litr. A už to tam láduju, za dva, za tři - ještě jsem v obci. Ale jakmile jsme mimo značku, tak beru za plyn ještě trochu víc a současně se mi na tváři objevil rohlík od ucha k uchu a nahlas do helmy sám sobě sděluju pocity. Najel jsem ani ne 10 kilometrů ale věděl jsem, že ji beru.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně pro začátečníky (i falešné). To, co se dočtete v recenzích je fakt pravda, vrní a nekouše! :) Breva je malá, nezáludná, velmi dobře se vodí, občas bych řekl že až moc ochotně. I menší postavy nebudou mít problém dosáhnout.

Doplňky na motorce - Od předchozího majitele:
- velké (cestovní) plexi, originál Moto Guzzi
- boční kufry Hepco-Becker, ale brandované Moto Guzzi
- vyhřívané rukojeti Oxford
- padáky

Moje doplňky:
- Il Compensatore! (neboli crossover)
- na velký štítek jsem si pořídil na Aliexpress nástavec, protože mi všechen vzduch šel přímo do helmy (HJC i70) a zejména při rychlostech nad 120 mi po chvíli v hlavě hučelo jak v úlu :(
- koupil jsem si malý štítek, Brevka se mi s ním líbí víc a u velkého štítku mi stejně
- držák a Qi nabíječka na mobil
- samodomo startus interruptus fix
- klakson Denali Sound Bomb Mini - protože je třeba být slyšet!
- zadní nosič Hepco-Becker
- top-case Hepco Becker (a sjednocení zámků) - skvělá věc, hlavně když chci jít na kafe a nechci vláčet bundu nebo helmu :)
- progresivní pružiny Hyperpro (vpředu) - pocitově hodně velká změna, motorka se tolik nepotápí, přijde mi i jistější v zatáčkách; teď šetřím na zadní...

Recenze

Úvod

K jízdě v jedné stopě se vracím, či spíš začínám od začátku. Jednu sezónu jsem jezdil Hyosung GT 125, abych si zase osvěžil základy a natrénoval na rozšíření na velkou motorku, protože jsem měl jen A1. Současně jsem se rozhodoval, co si pořídím k novému řidičáku. Měl jsem jasno v tom, že chci něco na horní hranici kategorie A2. Už jsem dost starý na to se rozstřelit v první zatáčce a taky mě spíš baví jezdit "kochačku", než "pilu". A na to mi A2 kategorie stačí.

Moto Guzzi ani nebyla moje první volba, došel jsem na ni spíš náhodou, ale čím víc jsem se začítal do recenzí různých modelů této dnes již stoleté ikony a seznamoval se s historií značky, tím víc jsem si byl jistý tím, že "je to můj šálek espressa".

Pořízení

Ten víkend jsem se jel podívat na dvě Brevky. V pátek to byla krásná, a o fous mladší, červená (Rosso Mandello). Byla levnější, ale s menší výbavou a nakonec na ní bylo na můj vkus moc vyměněných dílů. Taky nefungovaly budíky a když jsem si rozklíčoval VIN, znejistěl jsem ještě víc, protože kód neodpovídal formátu MG.

Tu druhou jsem pak jel okouknout v neděli do Čakoviček. Jak jsem při diskusi s majitelem zjistil, motorky s orlem ve znaku zde mají hnízdo, neboť zde sídlí Officina Riantini, kde byla Brevka i servisovaná (Zdravím a zároveň stále čekám na odpověď na dva moje maily ohledně členství v MGCB... ;)).



Majitel mi vše ukázal, Brevku prodával, neboť jezdí s partou delší trasy a naskytla se mu Norge "od souseda". Holt jednou Guzzi, vždycky Guzzi. Jel jsem se projet a motorka mě okamžitě mě dostala. Navíc byla "v plné palbě": padáky, velké plexi, kufry Hepco-Becker a tankvak (obojí brandované orlem ve znaku), vyhřívané hefty Oxford. Jelikož i já mám v plánu cestování nejen okolo komína, tak jsem výbavu velmi ocenil.

Krom servisní knížky měl od původního majitele i deníček se zápisem všech servisů. Takže kompletní historie, byť trochu nestandardně evidovaná. :) Zpětně se mi pak podařilo dohledat i inzerát, prodejce, od kterého ji koupil. Po projížďce jsme si s původním majitelem plácli a domluvili se, že si pro ni za pár týdnů dojedu. Vozík nemám, takže plán byl jasný. Přejezd z Čakoviček do Brna po vlastní ose. V den D jsem se po práci sbalil a vyrazil směr Praha. Zde jsme se potkali s majitelem, který mi nabídl, že mě sveze, za což mu ještě jednou děkuji. Po cestě jsme probrali další věci kolem MG, kde všude už byl a kam se s partou chystají.

Průběžně sbírané zkušenosti

V sezóně 2020 jsem najel jen asi tři tisíce, spíš jsme se spolu sžívali a já si začal dělat plány na zimu, čím ji ještě vyšperkovat. Trochu jsem si musel zvykat na užší řídítka (proti Hyosungu) a na chování kardanu. Zjistil jsem, že se mi z ní nechce ani slízat a to ani po delší době - dvě hodiny v tahu nejsou žádný problém. Po půldenním ježdění jsem byl stejně čerstvý, jako ráno. Se spolujezdcem jsem zatím nejel. Pro jednoho má motorka výkonu tak akorát. Na předjíždění ve 130+ na dálnici to ale není. Ona si stejně nejvíc libuje na okreskách, které se kroutí.





Protože s kufry "okolokomínovky" nejezdím, tak toho úložného místa není moc. Pod sedlem je nářadí a v sedle kapsa na lékárničku a doklady. Ale jelikož jsem minimalista, tak jsem si vystačil s kapsami v bundě a riflích.

Do sezóny 2021 jsem vyrazil s pár upgrady (crossover, trochu upravená elektrika, vyřešený startus interruptus, hlučnější klakson). Největší změnou, která ale není vidět ani slyšet - ale cítit - způsobila výměna předních pružin za progresivní. Zatím mám najeto jen kolem 500 km (stav k 24. 4.) a spíš se teprve rozjíždím a znovu zvykám po zimě. Ale plány na letošek jsou velké. Dá-li covidová situace, tak s kamarády do Švýcarska (a Itálie) a sám bych rád vyjel na pár delších víkendových tripů po ČR.




Servis a údržba
V listopadu 2020 jsem motorku dal do D-Moto, aby mi vyměnili olej. Ne, že bych to nezvládl sám, ale na tachometru se objevilo 64k, tak jsem si šel pro razítko do servisky. Trochu mi poladili spojku (najednou jde o dost líp!) a krom oleje v motoru a kardanu vyměnili i filtr. Další servisy si plánuju spíš řešit sám, abych se s motorkou ještě víc seznámil. A taky proto že mě to baví...
Před sezónou 2021 jsem Brevce dopřál několika upgradů - více se o nich časem rozepíšu do deníku. Jinak do ní jen liju jen benzin.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Atincx
Atincx napsal 03.05.21 v 20:59 10b.

Jednou Guzzi vždycky Guzzi jen tak je to správné, jen tak to má být , a mašinu si užij

vildjen
vildjen napsal 29.04.21 v 08:55

Teda pěkný čtení a jako kdybych to četl i o sobě...až na ten detail, že jsem ji nakonec nekoupil a trochu mě to mrzí ))))) nakonec jsem skončil u Kawy ZL600, je skvělá...ale ta Bréva ... pořád bych ji bral, ale bojim se ji zkusit, abych neměl nakonec motorky dvě ...
Ať slouží a přináší jen radost...

Adolpho
Adolpho napsal 28.04.21 v 22:11 10b.

Pěkný čtení
Jinak jako bys mi mluvil z duše. Mám to úplně stejně.Jedinej rozdíl je v typu. Mám Nevadu. Okamžitě jsem si jí zamiloval.

petr13
petr13 napsal 28.04.21 v 19:11 10b.

Jednou Guzzi vždycky Guzzi,to se mi líbilo

Tuji
Tuji napsal 28.04.21 v 18:17 10b.

Krásná! Taky mám nejradši italské stroje

Více komentářů



TOPlist