Pirelli Angel ST (z výroby)
- jejich životnost se začala nebezpečně krátit, nicméně hřebíček (doslova vrut) do rakvičky jim dal zapíchnutý vrut, který nezpůsobil defekt pneu (překvapivě těsnil), ale způsobil plošku na gumě. Oprava nedávala smysl, takže gumy šly do koše.
Tato pneu vydržela na Shiverovi tedy 5700km. Chápu, nájezd je věcí velmi individuální a není to jen o motocyklu, ale i o jezdci. Z porovnání mohu konstatovat, že na stejné moto při jiném stylu jízdy (Alpy, kochačky, apod.) může vydržet i 10K km.
Připadala mi docela OK a neměl jsem pocit, že by to byla vyloženě špatná guma.
STAV - zadní guma
- guma má 3 měrky v dezénech (1. středová, 2. více k okraji, 3 krajní měrka)
- vzorek tedy 1: 0mm, 2: 0mm, 3: 2mm
- takže hezky rovnoměrně sjedá, prakticky k okraji.
STAV - přední guma
- středová měrka: 1.4mm
- dál jsem neměřil, ale po předchozí zkušenosti s MT-07, která dělala docela slušný špičky na přední gumě, tak Shiver krásně zachovává oblouk.
NOVÉ PNEU - Co jsem vybral?
- nebudu chodit kolem horké kaše... na Yamahu jsem kupoval Bridge, na Aprilku kupuju Pirellky (aneb, ctím národnost)
- výběr padl na Pirelli Diablo Rosso IV (novinka letošního roku)
Kupoval jsem samozřejmě sadu s přední a Pirelli jako bonus dodává i BT sluchátka , takže spokojenost.
Když udělám stejný popis zadní pneu dle měrek (viz. stejný klíč jako u starých), tak nová guma je: 1: 5mm, 2: 4.3mm, 3: 3.2mm.
Takže je vidět, že na středu má nejvíc gumy, aby byl rovnoměrný nájezd.
Proč Diablo Rosso IV?
Shiver má od Aprilky naděleny ráfky z Tuona V4, tzn. 6" ráfek, na který se dává 200mm guma. Pro Shiver je určena 180mm guma (ty jdou většinou na 5.5" ráfky), takže je vám jasné, že guma je díky širšímu ráfku více rozplácnutá a Angel ST mi nedovoloval jít do hlubších náklonů. Proto tato vesměs sportovní guma, která má výrzaně ostřejší oblouk. V konečném důsledku je tím pádem po nasazení užší než stará Angel ST. Takže dle mého soudu, pokud bych koupil 190mm Diablo Rosso IV, tak bude šířka pneu (nepočítám oblouk, ale fakt jen celkovou šíři) shodná s Angel ST
HODNOCENÍ
- zatím mám 300km, ale testing na Ecce Homo Šternberk + oblíbená tasa Bruntál, Rýmařov proběhlo, takže mohu zhodnotit hlavně chování a rozdíly
- řeknu vám tedy jedno. Za 7K si člověk pořídí úplně jinou motorku a pořád mi vrtá hlavou, jestli jsou ty gumy kurva tak dobrý a nebo jestli ten Shiver je tak skvělá motorka a já to za těch 5700km ještě nepoznal...
Shiver se prostě řídí tělem, ale na kontra je poměrně citlivej a se starýma gumama dokázal být i janek... nicméně s Diablama se z něj stala spíše silniční motorka, než naked (připomnělo mi to držení linky ala RS660 od Aprilky) a nááádherně drží oblouk a jede jak po kolejích.
Tím, že kraj gumy je vlastně slick, tak došlo k výraznému nárůstu pocitu jistoty v hlubokých náklonech a ten pocit je prostě opojnej, co vám budu říkat...
Tak snad vydrží aspoň 5K, ale i kdyby ne. To, jaký balíček motorka a gumy nabízí, tak bych byl spokojen s jakýmkoliv nájezdem. Je to prostě pecka.
Diablo Rosso IV po najetí 150 zajížděcíh km
Vlastník | jardusking | |
---|---|---|
Vloženo | 30.7.2020 | |
Aktualizováno | 30.7.2020 | |
Zobrazeno | 2 659x |
tak ať drží