renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 100 RT (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Varaník
Vloženo 23.7.2020
Aktualizováno 7.8.2020
Zobrazeno 920x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Sumarizace za 3 roky

Vloženo: 11.09.2023, Uskutečněno: 11.09.2023, Zhlédnuto: 55x


Zdravím, nazval jsem toto téma takhle jelikož mně nic lepšího nenapadlo. Ale k věci.

Jsem čerstvým majitelem čehosi se základem v BMW K100 . Nikdy předtím jsem Báwo neměl natož takhle divný. Protože mi dost věcí příjde divnejch tak se tu budu ptát jak to máte vy a jestli to je normální nebo ne.
Prvně by mně zajímalo v jakých otáčkách vám na 5ku ukáže tachometr 100km/h. Ptám se protože jedu na asi 4400ot. abych na tachu vyždímal kilo a motor se mi zdá být vytočený jako kráva. To jako kráva berte s rezervou jelikož jsem uživatel HD co se jen převaluje. Myslím si ale že stavitelé sajdy třeba dali jiný koncový převod "do síly". Nebo jestli je to normál?
Další věc je ten vakl na plynovým lanku když nastavím ozubení na rysky podle manuálu - máte ho tam taky jako já cca 2cm?
Trojúhelníkovou výstražnou kontrolku co furt svítí jsem už pochopil - brzdy zmáčknout aby se motorka ujistila že funguje koncový světlo...
Jo - hučí, ne spíš syčí čerpadlo v nádrži. Tak jsem mrknul na tu gumu ve který je a ta je v poho nicméně syčí že to je hodně slyšet (zase vim že fachá - taky dobrý). Slyšíte taky to čerpadlo? Jeko že dost až rušivě nebo nezvykle? Je to normál nebo ne?...
Ty jo, to je otazníků jako v Zaklínači 3
Tohle si píšu průběžně……..
6/2020 Nevím přesně kdy ale jednou jsem nedojel jelikož čerpadlo v nádrži vypovědělo službu, takže tills.de a nový i se silentblokem co byl už rozžvejkanej od paliva. Cena 120Éček
Mezitím proběhly vyjížďky a srázek v Jinolicích a pár vánočních projížděk. A sice si o údržbu motorka neřekla ale pustil jsem se do ní….

V zimě 2022 jsem si řekl že si vyměním ty zpuchřelá gumová těsnění okolo šroubů ventilového víka. Byly fakt fest už popraskaný. Tak jsem objednal celou sadu. Při té příležitosti i rozvoďák a lišty a že zkouknu ventilové vůle…. Chtěl jsem se sajdou přejet do garáže ale už nenaskočila – jen bzučelo starter relé. Řikal jsem si že je prostě šlus baterka. Jenže po nabití to cvakalo furt a neotočilo to motorem. Takže jsem nakoupil dost dílů a začal jsem všechno vyměňovat. Hlavně ty gumový díly co byly z roku 1986 už dost za zenitem. Samostatnou kapitolou byly ventily. Po změření vůlí a dopočítání tolerancí jsem musel 6 kusů vyměnit. Původně jsem si říkal že ty podložky prostě na skle přebrousím a hotovo – jakýpak utrácení…. Jó to jsem se ale škareďe spletl! Ty podložky jsou tak tvrdý že ani po 2 hodinách usilovnýho broušení na smirku přilepeným na skle o různejch zrnitostech a neskutečný bolesti prstů jsem ubrousil 0,01 a to jsem potřeboval 0,1! Ta mizerná podložka hned po prvním přejetí po strništi udělala ze smirku hladký plátno a bylo po představách. Takže následovalo hledání vhodných podložek na netu a čekání než přijdou. Mezitím jsem se pustil do předku – hlavně do brzd. Rozebrání a vyčištění a nový destičky. Zajímavé bylo i sundání deklu od rozvodů abych vyměnil řetez a lišty a podíval se na šponovák. Tohle všechno jsem doufal že odstraní to řachtání po studeným startu které pak ale zmizelo. Jenže abych mohl sundat ten dekl tak jsem musel demontovat spodní díl rámu, který na normálních Káčkách není. Jenže to znamenalo odpojet sajdu a nějakým způsobem zjistit jak je to u vymyšlený u krku řízení. Teď už vím že docela šikovně ale poznejte to pod vrstvou starý vazelíny, barvy a koroze…. Prostě jebačka jak prase! Ale povedlo se. Mohl jsem sundat dekl a prsa chladiče a chladič a vyměnit ty rozvody selkem pohodlně. Za předpokladu že se vyhnete třem heverům a dvěma kozám. Ta motorka po odpojení sajdy logicky stratila stabilitu a stojánek to žádnej nemá – proč taky…..má to tři kola. Po tom všem jsem si ještě říkal že ten kus rámu orezlej a natřenej štětkou jiným odstínem nechám opískovat a nově nakomaxitovat. To jsem ale nevěděl že starý komaxit nejde opískovat všude a sjezdil jsem dva okresy a hledal pískovnu kde mi to udělají. Tak že jsem byl nadšený když asi v 5té firmě mi řekli že mi to udělají i když celkem draze. Ale co, chci to? Chci!
Když jsem se časem dokopal k tomu že mám motorku už celkem v kupě tak jsem připojil baterku a začínám řešit ten starý problém s bzučícím relátkem. Ani poklepání z rad na YT nepomohlo a motorka netočí. Relé jsem vyndal a u ucha s ním zamrskal a slyším jak v něm něco lítá sem a tam…. Že by odešlo relé? No jestli je původní tak má i nárok. No co co může stát nové? Podívám se a objednám. Po zjištění ze i 3tisíce jsem hledal lano na kterým si to hodím. Ty vole to je hotovo! Našel jsem ale úplně stejný za lidovější litr z AutoKelly (taky BOSCH) a objednal jsem ho. Modlím se aby pasovalo. Ještě ho nemám doma tak nevím jak to dopadne. Další neduh když to jezdilo bylo že jakoby při volnoběhu jeden válec vynechával. Jakmile se to ale rozjelo tak to zmizelo a jelo dobře, do doby než se vyřadilo a kleslo to na volnoběh. Přisuzoval jsem to špatným vůlím na ventilech. Při demontáži toho všeho jsem si všimnul že v jedné cívce je po vytažení kabelu od svíčky zelená koroze a opálený místo kontaktů kabelu s cívkou. To by mohlo být ono. Všechno jsem to očistil na čistý kov a uvidíme.
5/2023
Tak dokoupená nová Aku za 3000Kč a olej Motul 1100kč. Motor už běží. Teď jen už doskládat. Ale nebaví mě to. Je to velký jak auto a od sajdy se všechno blbě montuje. Ještě vyměním olej a filtr a př tom dekarbonuju motor a přetěsním olejovou vanu.
9/2023
Motorka doskládaná a nastartovaná. Spodní rám nakomaxitovaný 1600Kč , nové svíčky cca 400Kč. Motor ale běžel jen na 3 válce. Nefungoval 4tý válec. Zjistil jsem že to je vstřikem. Tak jsem je vyndal a profouknul a tomuhle poslednímu jsem musel přidat 12V aby se otevřel. Ale bohužel motorka už běží na všechny 4 ale vynechává nepěkně. Tak jsem se rozhodnul koupit nové vstřiky od Bosch EV14 za 3800Kč. Doufám že to bude poslední investice…..
Jinak letos najela jen 5 km na benzínku. Zatím.
Tak včera proběhla jízda po okolí a stroj funguje parádně – dokonce lépe než před tím.Asi pomohlo to všeho rozebrání a promazání. Nové destičky si teprve sedají. Co jsem ale úplně opoměl je to jak tenhle stroj topí na levou holeň a já jel v kraťasech. Takže mám lehce aldente levý lítko a holeň. Ale to je u tohodle stroje vlastnost. Nevím jak na tom jsou sólo cihly. Takže za mně super výsledek…..

Nakoupené díly: - 24.3.2023-Starter relé 1000Kč Kelly, 2/2023 - čepy do brzdičů 550Kč – kelly ale vše OEM BMW díly
Ventilové podložky 6x – 525kč , destičky brzd. Přední 643kč.
Baterie 2550Kč + elektrolit 300Kč , Komaxit 1600Kč
Tills.de – 11.6.2020 -čerpadlo benzín – 44e, Silentblok čerpadla – 44e, sítko čerpadla – 20e, předsítko - 5e.
- 5.9.2022- těsnění ventil víko – 31e, Opravná seda zadní brzd válec magura - 57e
- 10.1.2023 – rozodový řetěz – 62e, lišta rozv. Řetezu 3ks – 14 + 19 + 11e, 4ks objímka k filtrboxu – 7e , gufero k zapalování – 9e, nářadí na ventily – 26e, těsnění výfuku 4ks – 6e.
- 10.3.2023 – prachovka spojkového válečku + objímka – 25e, O-ring k oleji 3x88mm – 2e.
Café 4 racer - 6.9.2023 – nové 4 vstřiky 3800Kč , svíčky 400Kč

A dám krk na to že tu neni všechno...

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Rozborka 22-23

    Po rozborce a servisu přes zimu a dnešní první projížďce po výměně vstřikovačů musím uznat že jí to pomohlo. Proinvestováno dost peněz a času. Ale co už - motorka jede parádně. Teď se nebudu bát jí někomu prodat :-) Zabr

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 10.09.2023
    Uskutečněno: 10.09.2023
  • Vyhřívané hefty + LED H4

    Tahle motorka je super pro jízdu v zimě. Fakt. V létě jsem skučel jak mně pálí levá haxna (jízda v kratasích = depilace nohy až po koleno dost smradlavim způsobem) zato teď je to super. Zima jen od rukou a to jsem teď ch

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 29.12.2020
    Uskutečněno: 29.12.2020
    Tachometr: 66500km
  • Nedojela

    Někdy 24.10. bylo krásně a napadlo mně že vytáhneme Emču (EML) na projížďku po okolí... Na Štěpáně jsme nakoupili plnou sajdu zeleniny a že se stavíme u babičky na kafe. Když jsme se chystali domu tak motorka běžela na v

    Typ: Oprava
    Vloženo: 16.11.2020
    Uskutečněno: 16.11.2020
    Tachometr: 66500km
    Komentářů: 5x


TOPlist