Dnes má motocykl za sebou první milníky. Jednak najeto prvních 1000 km a jednak první servisní prohlídku u dealera K2 Moto Vrbovka v pražském Braníku, u něhož jsem motocykl zakoupil.
Ninja měla na tachometru skoro přesně předpisových 1001 km, když jsem ji před servisem zaparkoval. Motorku jsem předával po deváté a již ve čtvrt na dvanáct přišla SMS, že je motorka hotova.
Podle tabulky pravidelné údržby Kawasaki se v 1000 km provádí kontrola volnoběžných otáček, chodu plynu, palivového systému, emisního systému, kontrola, případně doplnění kapalin, kontroluje se chod spojky, brzdy, světla, vůle řidítek a stav spojů, což je všechno práce na pár minut. Čas zabere pouze výměna oleje a filtru. Ninja je jinak samozřejmě naprosto bez závady. Prostě Japonec.
Olej jsem dostal Bel-Ray EXP 2,2 l za 692,-, olejový filtr je originál Kawasaki (308,-), dále byl vyčištěn a namazán řetěz. Celková cena 2843,-. Za práci si v K2 Moto účtují 855,- za hodinu. Objednání v tomto období nejdříve zpravidla za týden až dva.
Záběh má Kawasaki docela striktní, kdy předepisuje do 150 km najetých max. 4000 ot., do 350 km max. 6000 ot., pak jezdit do 1000 km mírně. Snažil jsem se tyto pokyny plnit, postupně jsem ale s ujetými stovkami km motorku vždy krátce a mírně nechal při pozvolné akceleraci vytáčet, aby byl motor dobře pružný. Pečlivé zajetí potvrzuje i průměrná spotřeba 3,4 l/100 km i při svižnější jízdě, což je zdaleka nejméně, než má Ninja 400 na Sprintmonitoru.
Vlastník | Waskezova | |
---|---|---|
Vloženo | 16.6.2020 | |
Aktualizováno | 23.6.2021 | |
Zobrazeno | 3 799x |