renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husqvarna 701 Enduro (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Alfonc
Vloženo 17.5.2020
Aktualizováno 27.3.2021
Zobrazeno 2 996x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Letošní sezónu jsem měl naplánovanou střídavě výletit na XT660R a blbnout na Gas Gas. Ale s Ikstéčkem jsem se pouštěl do čím dál tím větších akcí, až jsem najednou usoudil, že by mi vlastně stačila jedna motorka, která by zvládla vše, na co si troufnu.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První setkání bylo u prodejce, kdy jsem se na motorku posadil a i když neměla ještě ani stupačky, bylo to prostě ONO! Slovo dalo slovo a po záloze celá faktura a už jen najít správný den na vyzvednutí nového stroje. 15.5.2020 ten den nastal! S Pájou na tandemu jeho LC4 Adneture v doprovodu Jiříka na XTZ 660 Ténéré a Ludi na Ténéré 700 cesta tam a cesta zpět už na sedačce HQ701E :-)

Doplňky na motorce - Sklopná zpětná zrcátka, široké stupačky, koncovka výfuku LeoVince, otevřené sání s úložným prostorem od R/G, nosič zavazadel s plotnou od R/G.

Recenze

První cesta vedla z prodejny rovnou na benzinku, kde proběhlo doladění k jízdě. Dotankovat, upravit tlak v pneu, přidělat kryty rukou z příbalu (nebylo ten den zrovna vedro) a prvních 171 km domů. Jízdu jsem si vlastně ani moc neužil. Bylo chladno, bál jsem se přidat víc plynu, abych nový motor hned nepokazil a v zatáčkách jsem se bál klouzavých nových pneumatik. První dojem z Husy byl takový, že jsem si koupil motorové kolo! Je to takové lehké nic, které se řídí velmi snadno. Celou cestu jsem se snažil přijít na to, jak se vypíná kontrola trakce, ABS a proč jsou tam dvě palivové mapy. ABS celkem v poho, ale TC... No, doma si přečtu návod a budu snad moudřejší.

Návod je fakt vydatný, ale některé věci je fajn si přečíst. V garáži jsem celé dopoledne ladil HQ k obrazu svému. Zvednou řadičku, posunou řidítka, zaklonit zrcátka, nastavit páčky, odstranit samolepky s varováním, atd... no a odpoledne konečně jízda. Motorka je v záběhu, motor syrový, tlumiče nerozhýbané, ale i tak mi to nedá a jedu testovat off. Musím říct, že HQ není motorka, která by mi okamžitě padla do ruky a byl jsem na ní jako doma. Ale po asi dvou hodinách offroadu, nacházím první kouzla nového motocyklu. Nemůžu sice ještě vytáčet motor, ale i tak se nemohu zbavit pocitu, že 55 kW by mohlo se 150 kg cvičit mnohem víc. Uvidíme, až to zajedu, snad se to zlepší. Podvozek už taky začíná vystrkovat růžky a upalovat po polňačce je učiněná radost. Dost rychle jsem objevil kouzlo vychytávky zvané QuickShifter. Na silnici mi to přijde skoro k ničemu, ale v terénu, ve stupačkách, je to především při řazení nahoru moc fajn.

Nyní už se mohu jen těšit na další zážitky a s každou minutou strávenou ve stupačkách sedmsetjedničky se ujišťovat, že pořízení bylo správné rozhodnutí.

konečně zajeto...musím tedy konstatovat, že prvních 1000 kilometrů je celkem fuška. Jednou v životě si dopřeji ten luxus, že si pořídím nový motocykl a nekonečných 1000 kilometrů nemůžu v podstatě ochutnat plod investice. Ale nakonec jsem to nějak přežil a vydržel ta muka motorky, která v podstatě nemá žádný spodek...

Nebudu se trápit dále než je bezpodmínečně nutné a tak hned jak to jde, vyndavám Airbox (zabere asi třetinu motorky) a nahrazuji jej schránkou na věci a malým, pratelným filtrem od Rade Garage. Sundavám koncovku výfuku s katalyzátorem (hrozná brzda výkonu) a nasazuji otevřenou koncovku od Leo Vince. A světe div se, HQ najednou jede jak střelená a reakce na plyn v podstatě okamžitá. Je až neuvěřitelné, jak dokáží ta homologační opatření utlumit vášeň a radost z jízdy. Konečně mám motorku, kterou jsem si vysnil. Má dobrý spodek, doplněný nádherným středem a vrškem. Prostě paráda! Sundal jsem zrcátka (taková drobnost a ovladatelnost se zlepší o desítky procent...tedy asi hlavně psychicky) a vzal opět HQ na malou motokrosovou trať. A ono to šlo. Jasně, furt je to dost dlouhá motorka, ale najednou jsem měl pocit, že s ní zvládnu všechno, na co si troufnu ... a tak jsem jí protáhl kouzelným enduro lesem a opět jsem zíral, jak pěkně se na ní jezdí.

Po zajetí a odstranění zachytávačů výkonu mám opravdový Dual Sport, v jaký jsem doufal Jsem nadšen...

Jo a ještě něco... asi před týdnem mi do schránky přišla taková přerostlá obálka a k mému velikému údivu obsahovala nějaké dárečky Husqvarna a především dopis, podepsaný panem Hansem Steinerem, ve kterém se mimo jiné píše "Tím, že sis vybral motocykl značky Husqvarna, zvolil sis cestu ve šlépějích této legendy. Odvážil ses jít cestou méně používanou...Tato kapitola historie Husqvarna Motorcycles patří Tobě. Tohle je tvůj příběh!" ...jasný, je to především PR, ale i když už léta dělám v oboru, kde stejné metody využíváme, najednou jsme byl na pozici klienta a ten dopis mě prostě posadil na gauč a hřál u srdce. Prostě,tenhle marketing funguje

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
lajken
lajken napsal 28.05.22 v 02:33 10b.

Krásná motorka , už delší dobu po ní koukám ... Máš jí ještě nebo jsi jí vyměnil za Alpa?

klinovec
klinovec napsal 18.04.22 v 22:35 9b.

Zdravím chci se zeptat co to je za přepákování na snížení motorky?
Díky
Martin

Alfonc
Alfonc napsal 13.08.20 v 16:27

To HusKa701: tak mám novou informaci, ohledně SW na novou HQ701E 2020... podle výrobce se na tomto modelu nic nepřehrává. Jiné mapy nejsou prý ani k dispozici. Mluvil jsem s mecháňou z ProMota a dokance se přímo na to dotazoval při školení a byl ujištěn, že na tomto modelu se již nic nepřehrává, jako tomu bylo u modelu předešlého. Takže ani mapa pro otevřený lauf není jiná...

Alfonc
Alfonc napsal 10.08.20 v 17:11

to HusKa701 : Ahoj, na přehrání software jsem se ptal při té první garančce, ale prý se nic nepřehrává Přitom vím, že právě na sesterské KTM 2020 se mapy při první garance přehrávají. Prozradil mi to jeden nejmenovaný majitel nové KTM 690, který jí zatím ještě nepřidal ke svému profilu...tajnůstkář

Ale pravda je, že jsem se neptal na mapu pro otevřený výfuk a ta by asi mohla být v nabídce... poptám, zjistím, napíšu

HusKa701
HusKa701 napsal 07.08.20 v 23:19

Zdarec. Čekal jsem netrpělivě co napíšeš o nové - 2020, po odstranění nesmyslů co nedovolují motoru běžet jak by chtěl taky proto, že letos budu mít svojí Husku (2017) po odpisu k prodeji a půjdu nejspíš do nové. (na trhu nic takovýho není krom sestřičky KTM) Na 2017 byla ještě k mání jiná palivová mapa po "otevření sání a výfuku". Když jsme to nahráli nechápal jsem co taková věcička dokáže udělat s projevem motoru. Zkus se na to u prodejce zeptat. Stojí to za to Doufám , že to půjde na 2020 nahrát. Na motoru oproti 2017 myslím nic neměnili. Dej prosím echo jak jsi pořídil.

Více komentářů



TOPlist