PROFIL MOTORKY

KTM 690 Enduro R (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník tricetsest
Vloženo 28.2.2020
Aktualizováno 3.3.2020
Zobrazeno 818x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Koupě, dovoz a přihlášení motockylu ze zahraničí

Vloženo: 31.03.2020, Uskutečněno: 31.03.2020, Stav tachometru: 6400 km, Zhlédnuto: 34x


Vzhledem k tomu, že jsem včera konečně dostal český TP a RZ, rozhodl jsem se trochu popsat jednotlivé kroky, které je nutné udělat, pokud si chcete koupit motorku v zahraničí. Když jsem si před koupí procházel různé rady a návody, nezdálo se mi to úplně přehledné, tak snad někomu alespoň trochu pomohu při zařizování.

Předem je nutné ujasnit si, zda se vám koupě motorky v zahraničí vůbec vyplatí. Mojí motivací bylo, že na českém trhu s ojetinami se příliš zachovalých KTM 690 Enduro R kolem roku výroby 2014 nevyskytovalo, a když už se nějaká objevila, tak stav absolutně neodpovídal ceně. Rozhodl jsem se proto poohlédnout se v zahraničí, konkrétně v Německu, přes inzertní web mobile.de. Tam už byla nabídka mnohem lepší a jako první mi do oka padl pěkný kousek z roku 2015, který měl najeto kolem 3 tis. km, prodával ho oficiální dealer a nebyl daleko od hranic.

S dealerem jsem se tedy kontaktoval a začal zjišťovat, co všechno vlastně musím udělat, abych si motorku mohl dovézt do Čech. V tu chvíli jsem narazil na první zádrhel, protože pokud má motorka najeto méně než 6 tis. km (nebo od data její první registrace neuplynulo více, jak 6 měsíců) je českými úřady považována za novou, nehledě na rok výroby, a v takovém případě by bylo nutné doplatit v Čechách DPH. Od nákupu jsem tedy smutně upustil a hledal dál.

Nakonec se mi podařilo najít moc pěkný ročník 2014 kousek od Norimberku. Motorka měla najeto něco přes 6 tis., tudíž odpadlo případné martyrium s DPH a navíc na fotkách vypadala téměř jako nová. Prodával ji soukromý majitel, s kterým jsem si vyměnil pár zpráv a vydal se ji omrknout na živo. Skutečně vypadala jako nová a ač trochu pršelo, donutil mě majitel se na ní alespoň pár kilometrů projet. Pak už šlo všechno ráz na ráz a za týden jsem se s manželkou a vypůjčeným vozíkem řítil do Německa pro svou novou motorku. Majitel měl už při první návštěvě vytisknutý vzor smlouvy z ADAC, který jsme vyplnili a podepsali, takže tentokrát už šlo jen o formality a předání peněz a dokladů. Původní majitel v mezičase motorku ještě odhlásil, což bylo zaznamenáno na velkém TP, ale pro registraci v ČR toto není nutné a je to na zodpovědnosti bývalého majitele. Kromě kopie kupní smlouvy jsem k motorce dostal také všechny možné faktury ze servisů, servisní knížku, velký a malý německý TP, protokoly z Dekry a COC list, jehož užitečnost se ukázala posléze.

Několik dní po koupi jsem motorku naložil do dodávky a dovezl na STK Břevnov, kde mi za 790,- Kč udělali technickou prohlídku před registrací. Výhodou bylo, že bývalý majitel byl opravdu pečlivý a k dokladům dal také COC list (je v něm zaznamenaná technická specifikace přímo od výrobce), čímž mi ušetřil peníze a další starosti.

Následně jsem si udělal povinné ručení, bez kterého by mi na dopravním inspektorátu nevystavili český TP. S vyplněným formulářem, pojištěním, velkým i malým německým TP, protokolem z STK a COC listem, jsem se vydal na dopravní inspektorát, kde jsem zaplatil 500,- Kč a za několik dní jsem si měl přijít pro české doklady a RZ. Koronavirová pandemie udělal z několika dnů několik týdnů, ale nakonec vše dobře dopadlo a mohl jsem se zastavit pro vyřízené doklady a novou RZ.

Co tedy při koupi požadovat od prodejce?
- kopii kupní smlouvy
- zahraniční velký a malý TP
- COC list (není nutné, ale hodí se)

Následně je nutné tyto dokumenty, kromě kupní smlouvy, spolu s vyplněným formulářem a motorkou, dopravit na STK, kde vám udělají kontrolu. Pokud budete mít COC list, bude to o poznání levnější, protože v německém TP nejsou některé údaje, které vyžaduje český TP, ale obsahuje je COC list od výrobce.

Po STK si na motorku udělejte povinné ručení a vydejte se na jakýkoliv dopravní inspektorát, kde odevzdejte:
- zahraniční velký a malý TP
- COC list
- formulář pro zápis motorky do registru
Zároveň po vás budou chtít vidět zelenou kartu a protokol z STK.

Dle svižnosti inspektorátu se po několika dnech budete moci zastavit pro nový velký a malý TP a registrační značku. Vrátí vám také COC list. Suma sumárum mě tedy dovoz motorky ze zahraničí stál 1290,- Kč a pár hodin strávených po STK a úřadech. Pokud tedy nejste spokojeni s nabídkou ojetých motorek u nás, rozhodně doporučuji podívat se do zahraničí. Nicméně jak plyne z textu výše, může to mít některá nepříjemná úskalí.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Minister (0) napsal 08.06.2020 v 09:42

Jaká byla cenovka oproti českému bazarovému trhu?


Nejnovější záznamy v deníku
  • Nová baterie

    Původní Yuasa ještě z výroby mi dala sbohem, a tak přišel čas vybrat její následovnici. Zřejmě se na ní podepsalo i to, že za posledních šest let najela motorka něco málo přes 6 tis. km a zbytek času asi strávila na nabí

    Typ: Údržba
    Vloženo: 23.04.2020
    Uskutečněno: 23.04.2020


TOPlist