Honda VFR představuje cestovní vrchol sportovních motorek – v zatáčkách si užívá a okruhu se nebojí. Fajn svezení i při nízkých otáčkách a zároveň dračice, se kterou jde adrenalin hodně rychle nahoru.
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Honda VFR 800 platí za ideální kompromis mezi sportem a cestováním. Také oceňuji zbrusu nový velkoobjemový čtyřválec do V a dokonce i dvouspojkovou převodovku!. Brzdový systém s ABS rozděluje brzdný tlak automaticky mezi přední a zadní kolo, což je super věc a funguje skvěle.
Recenze
Tak po uplynulé sezoně, kterou jsem se s novou Hondou VFR 1200F vydal hned do Slovinska k Bledu a po již dávném strachu z velkého výkoného stroje musím říci, že mi splnila všechna očekávání, která jsem si motorky přál. Honda to je sportovně – cestovní a z tohoto pohledu podvozek si myslím, že bych hodnotil za jedna. I přes svojí váhu se motorka chová klidně a umí prostě dobře pracovat se svojí váhou a krásně využívat i těžiště. Do zatáček se dá krásně naklopit a zatáčku plynule projet. Musím uznat, že konstruktéři z Japonska trefili hřebíček na hlavičku a odvedli opravdu dobrou práci.
Honda mě zaujala nejen svým vzhledem , linií a také svojí sílou spojenou s výkonem tak jsem hlavně chtěl zůstat u verze kardanu. Přesedlal jsem VFR 800 na VFR 1200F a udělal jsem dobře. S motorkou mám odjetou pouze jednu sezonu a tak dělat nějaké velké závěry je asi brzo ale myslím si, že je to skvělá varianta sportu a turistiky v jednom. Zvuk má nádherný a to i s originálním výfukem. Sedlo je pohodlné a zadek z toho nebolí. A největší předností tohoto stroje jsou asi brzdy. Opravdu brzdí a zatím jsem nepoznal moment kdy by mě nějak brzdy zklamaly. Zatím jsem nedošel k jejich limitu což např. u předchozího modelu VFR 800, bych kolikrát potřeboval u brzd trochu přidat. VFR 1200F bzdí prostě parádně a i zadek funguje na výbornou a můžeš se na brzdy prostě opravdu spolehnout.
Už se těším na novou sezonu a na závěr jen povím , že Honda VFR 1200 F je opravdu skvělá a já jich by ji jen mohl doporučit .
Je to dokonaly stroj, jen hodne zalezi na stavu a znacce predni gumy. Motorku mam od novy a nejlip mi vysla Pirelli.
Nemůžu jinak než za 10 b. Vstupuji s ní do čtvrté sezony. Ano je to závodní tank, vždy překvapí jak na svoji váhu baletí a ty brzdy jsou fakt dobrý.